Niels Frid om AOTC ??
Fra : Christian Sparre

Dato : 18-05-02 19:30

Jeg har idag lørdag været inde og se AOTC, wOOoahh !! ender nok med at se
den film 100 gange den er bare......ja det kan ikke beskrives..

Kom så hjem og tullerde lidt rundt på tv2 hjemmeside og faldt så over Niels
Frid's bedømelse af filmen http://gomorgen.tv2.dk/film.php

Og ja, jeg følte mig sq næsten fornærmet... den mand har da ikke en rygende
fis af forstand på Star Wars universet.... Og den måde han udtaler Jedi på
?? ( giijyy eller noget )

Hvis du ikke allerede har set klippet, så gør det og få et godt gammeldaws
raserianfal !

PS. Yoda r0x da grumt - han virker SÅ ond på en kuldegysende hjertegod måde.
Det gav sku Koldsved at se ham i action, det kære gamle rumvæsen....
--
Ja, og ?
Christian Sparre

Fra : Martin Møller

Dato : 18-05-02 20:11

"Christian Sparre" <christian@sparre.it> skrev i en meddelelse
> [...]
måde.
> Det gav sku Koldsved at se ham i action, det kære gamle rumvæsen....

Det er hans krampagtige forsøg på at antyde at Star Wars burde kunne
sammenlignes med f.eks. Ringenes Herre som er en helt anden genre. SW skal
sgu ikke tages for mere end den er, men det påstår han jo nærmest i sin
crapy anmeldelse.

Denne udtalelse "Jeg forstår godt, at filmen fik premiere på en torsdag - og
længe før Spider-Man. Det gælder nemlig om at få solgt flest mulige
billetter i åbningsweekenden - og inden sommerens største konkurrent kommer
på banen. " siger bare hvor lidt han har fulgt med inden for hvornår filmene
hver især havde premiere. Spiderman åbnede da før i USA end SWEP2. Den mand
har sgu aldig været SW fan og burde skydes for at anmelde sådan en film.

Martion

Fra : Martin Møller

Dato : 18-05-02 20:37

"Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

mand
> har sgu aldig været SW fan og burde skydes for at anmelde sådan en film.

BTW, er der en her der vil tage initiativ til en emailunderskriftindsamling
så vi kan få den mand fyret.

Martin

Fra : ottesen

Dato : 18-05-02 20:46

"Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
mand
> har sgu aldig været SW fan og burde skydes for at anmelde sådan en

Så det du siger er at når man ikke er inkarneret Star Wars fan så har
man ikke det rette grundlag for at anmelde filmen? AOTC burde vel kunne
bære at blive vurderet som en selvstændig film? Det er, som jeg ser det,
det Frid forsøger at gøre hvilket vel er fair nok, uanset om man så kan
li' ham eller ej.

/ottesen

Fra : Christian Catu

Dato : 18-05-02 21:36

"ottesen" <ottesenSpAM-MIG-IkKE@sol.dk> wrote in message

> [...]
> bære at blive vurderet som en selvstændig film? Det er, som jeg ser det,
> det Frid forsøger at gøre hvilket vel er fair nok, uanset om man så kan

Ingen... Absolut ingen af de SW film der er ude kan tåle at blive bedømt som
selvstændig film. Jeg mener helt sikkert at det er vigtigt at få en anmelder
på, der er fan af de andre, ellers har han ikke en chance for at give filmen
den anmeldelse den skal have. Mener du også at Lord of the Rings 2 og 3
skulle kunne anmeldes som selvstændige film. Så tror jeg nemlig også
anmelderen får problemer med nogle af de mystiske ting der kan lade sig gøre
i disse film!

Fra : ottesen

Dato : 18-05-02 21:56

"Christian Catu" <catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> wrote in message

> [...]
> skulle kunne anmeldes som selvstændige film. Så tror jeg nemlig også
> anmelderen får problemer med nogle af de mystiske ting der kan lade

Selvfølgelig vil man mangle noget afgørende viden om handlingen hvis man
ser LOTR 2+3 uden at have set etteren, og dette gør sig også gældende
for AOTC, men min kommentar gik nu heller ikke så meget på hvorvidt
konkrete handlingsmæssige detaljer stemmer overens med de andre film.
Derudi ved jeg alt for lidt om Star Wars universet. Jeg tænkte mere på
de rent dramaturgiske aspekter, som skuespil, dialog, manuskript,
fortælleteknik etc. Her mener jeg altså at filmen skal kunne fungere
selvstændigt, lige såvel som LOTR 2+3 skal kunne når den tid kommer. Så
hvis AOTC, som du skriver, skal anmeldes af en StarWars entutiast for at
kunne vurderes, så er det da i mine øjne noget af en falliterklæring for
filmen.

/ottesen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-05-02 20:50

> [...]
> sgu ikke tages for mere end den er, men det påstår han jo nærmest i sin

Nu vi er ved anmeldelser af Star Wars -

Talking Movies på BBC World har i denne uge en udsøgt anmeldelse.
Den er velformuleret, morsom og pissenegativ. Og den klipper Yoda
ind midt i anmeldelsen med en passende kommentar. Udsendelsen kan
ses i sin sidste genudsendelse I AFTEN LØRDAG KL. 22.30 på
BBC World.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : ottesen

Dato : 18-05-02 21:39

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> ind midt i anmeldelsen med en passende kommentar. Udsendelsen kan
> ses i sin sidste genudsendelse I AFTEN LØRDAG KL. 22.30 på

Tak for tippet - nåede _lige_ at se den Og den var, som du siger,
skæg og ikke mindst velformulret. Jeg nåede dog ikke lige at fange Yodas
kommentar og den måde det passede i anmeldelsen?

/ottesen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-05-02 11:03

> [...]
> skæg og ikke mindst velformulret. Jeg nåede dog ikke lige at fange Yodas
> kommentar og den måde det passede i anmeldelsen?

Han var klippet ind som et af de mange klip fra filmen og sagde
kun ét ord: "Terrible". Og så snakkede Tom Brooke videre.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 18-05-02 21:56

Martin Møller skrev:

> Det er hans krampagtige forsøg på at antyde at Star Wars
> burde kunne sammenlignes med f.eks. Ringenes Herre som er
> en helt anden genre.

Selvfølgelig kan film sammenlignes - også mellem forskellige genrer.

> SW skal sgu ikke tages for mere end den er, men
> det påstår han jo nærmest i sin crapy anmeldelse.

Nej, han påstår netop, at den ikke skal tages for mere, end den er.

> Den mand har sgu aldig været SW fan

Og hvad så? Han anmelder ikke film for at tilfredsstille Star Wars-nørderne.
Han anmelder film for det kritiske publikum. Og jeg er rørende enig med ham
i hans anmeldelse, selvom den selvfølgelig bliver præsenteret på Frids
sædvanlige poppede gadedrengefacon.

> og burde skydes for at anmelde sådan en film.

Og du skulle plonkes for at komme med så lam en opfordring.

--
Mvh. Peter
"When the fire starts to burn - there's a lesson you must learn. Something,

Fra : Martin Møller

Dato : 19-05-02 00:18

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sædvanlige poppede gadedrengefacon.

> Og du skulle plonkes for at komme med så lam en opfordring.

Plonk du bare løs. Couldn't care less!!

Martin

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-05-02 00:52

On Sat, 18 May 2002 21:10:33 +0200, "Martin Møller"
<martin.moeller@tiscali.dk> wrote:

>Det er hans krampagtige forsøg på at antyde at Star Wars burde kunne
>sammenlignes med f.eks. Ringenes Herre som er en helt anden genre.

<spoiler>
Måske har han blot set scenen med Christopher Lee, og troede, det var
samme film. Man kunne i hvert fald MEGET godt tro det.

Rent faktisk kunne man tro, at de har brugt klip af Christopher Lee
fra LOTR, og så blot CGI'et noget andet tøj på ham.
</spoiler>

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 19-05-02 12:29

"Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> writes:

> [...]
> på banen. " siger bare hvor lidt han har fulgt med inden for hvornår filmene

Ikke desto mindre er det sandt. Spider-man premieren er flyttet til
august herhjemme (og i andre lande) for at den ikke skulle overlappe
Ep2 premieren.

Fra : Fenris

Dato : 19-05-02 16:29

Thomas Jespersen <thomas@daimi.au.dk> skrev i news:y4nelg8pe96.fsf@amigo.daimi.au.dk

> Ikke desto mindre er det sandt. Spider-man premieren er flyttet til
> august herhjemme (og i andre lande) for at den ikke skulle overlappe
> Ep2 premieren.

Netop. Fjolset Frid tror Star Wars skulle ud og tjene penge (som om Lucas har
brug for flere - det tror Frid nemlig også) inden Spider-man kom ud.
Sandt at sige ser Spider-man ud til at tjene stort, men faktum er som du siger
at Spider-man er udskudt for at undgå konkurrence med AotC...
Og Lucas har altid brugt medio-ultimo maj som premieredato for Star Wars.

--
Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>
Kollegievej 7 - 35 | -------------------------------------------------

Fra : Peter Larsen

Dato : 18-05-02 20:39

"Christian Sparre" <christian@sparre.it> wrote in message
> [...]
måde.
> Det gav sku Koldsved at se ham i action, det kære gamle rumvæsen....

Synes det er hamrende morsomt. Hold kæft den mand godt kan lide at høre
sig selv snakke.

Hilsen

Peter

Fra : ottesen

Dato : 18-05-02 20:35

"Christian Sparre" <christian@sparre.it> wrote in message
SNIP

> [...]
Jedi på
> ?? ( giijyy eller noget )
>
> Hvis du ikke allerede har set klippet, så gør det og få et godt

Nu har jeg set klippet og må indrømme at jeg, til trods for at jeg ikke
ofte er vild med Niels Frids anmeldelser, i det store og hele er enig i
hans kritik, selvom den bliver fremført på vanlig halvsjofel "Fridsk"
facon. Især udtalelsen om at de animerede figurer (inkluderer det i
øvrigt ikke også Natalie Portman som grafisk har fået forlænget benene
og forstørret brysterne? hmm...) nærmest spiller bedre end de rigtige
skuespillere, synes jeg rammer meget godt plet...

/ottesen

Fra : Martin Møller

Dato : 18-05-02 21:00

"ottesen" <ottesenSpAM-MIG-IkKE@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og forstørret brysterne? hmm...) nærmest spiller bedre end de rigtige
> skuespillere, synes jeg rammer meget godt plet...

Nu må du holde. Det lyser jo langt ud af det klip at den mand ikke kender en
skid til Star Wars universet. Han kan ikke engang udtale ordet "Jedi"
korrekt. Det er en fornærmelse mod star wars fan. Hvis det så bare var en
Star Wars fan der var kommet med den anmeldelse så kunne jeg respekterer
den.

Martin

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-05-02 21:22

> [...]
> Star Wars fan der var kommet med den anmeldelse så kunne jeg respekterer

At han udtaler jedi forkert er snotdumt. Måske er han i det hele
taget snotdum. Men du kan da ikke alvorligt mene, at du kun
respekterer negative Star Wars-anmeldelser, hvis de er skrevet
af Star Wars-fans?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-05-02 22:22

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:ac6d7b$os5$1@sunsite.dk...

> [...]
> taget snotdum. Men du kan da ikke alvorligt mene, at du kun
> respekterer negative Star Wars-anmeldelser, hvis de er skrevet

For helt at gå uden om det her "hvem må hvad" anmeldelser, hvad så med at
snakke om selve Niels Frid ? Hver gang ( ok 9 ud af 10 ) jeg ser en film og
synes den er god og værd at se, dukker han op midt i det hele, og begynder
at bestemme at filmen er dårlig, og koger manuscriptet ned til en meget kort
fortælling.. For det er næsten alle film.. En kort historie. Alle films
handlinger kan fortælles på under 1 minut, og alle film er egentlig ret
simple hvis deres manuscript bliver kogt ned.. Moulin Rouge f.eks...
Shawshrank Redemption... (ja der er undtagelser, men de fleste film er vel
ret nemme på denne facon..)

Hele hans måde at fortælle på, den der alt for drengerøvs agtige
juhuu-se-mig-jeg-er-i-fjernsynet oversmarte sjællandske brugtvognsforhandler
metode, er ikke til at holde ud. Han strør om sig med "fine ord" og snakker
så hurtigt at man skal være virkelig vågen for at følge med.. Og hvem er
vågen kl. meget-tidligt om morgenen?.. Men får næsten ikke lov til at få
vent hans sætninger i hovedet, før der kommer noget nyt.. Ja, jeg er måske
mere en Bogart tilhænger...

Noget som jeg har tænkt over, er om han overhovedet interessere sig for
film, eller er hans smag så langt væk fra alle andres at man egentlig ikke
kan bruge den til noget, i tv sammenhæng?

Jeg kan forresten godt give dig ret i at han i det hele taget er snotdum...

--
Mvh Anders Houmark

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-05-02 01:15

"Anders Houmark" <alfaman@mobFJERNDETTEilixnet.dk> writes:

> [...]
> at bestemme at filmen er dårlig, og koger manuscriptet ned til en meget kort

Jeg bryder mig ikke om Frid og er ret konsekvent uenig med ham, men
helt ærligt:

Han gør sit job!

Hans job er at fortælle hvad han mener om filmen.

Han er i din gode ret til at have den mening han har, også når den
strider mod massens eller for den sags skyld min.

Jeg anmelder selv for Geek Culture og småskændtes med en bruger, da
jeg havde "tilladt" mig at give Asterix & Kleopatra-filmen den bunke
prygl, den ærligt fortjente. Han mente, at jeg som anmelder havde en
eller anden pligt til at skrive pænt om filmen og ikke skade
producenten ved at fraråde folk at se den.

Det var noget tåbeligt sludder.

Det synes jeg også Frids anmeldelser er, men han er nu engang
berettiget til at have sin egen mening, og hvis nogen vil betale ham
for at fortælle hvad denne mening er, så fred være med det.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Baaad movie. Bad, bad movie. Skipped video and went
The RockBear. ((^)) straight to slides."

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-05-02 02:12

On 19 May 2002 02:15:09 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Hans job er at fortælle hvad han mener om filmen.

Forhåbentligt adskiller anmeldere/kritikere og almindelige folk sig
ved at anmeldere også giver kritik, man kan bruge til noget, selvom
man ikke deler holdningen med anmelderen om hvorvidt, filmen er god
eller ej.

Hvis Frid decideret giver fejlagtige oplysninger, er det værre end
hvis han blot gav ubrugelige oplysninger (som fx "Den er fed!" eller
"Den stinker!").

> [...]
>berettiget til at have sin egen mening, og hvis nogen vil betale ham
>for at fortælle hvad denne mening er, så fred være med det.

Folk er vel, som du selv nævner, også berettiget til at mene, at Frid
er en ubrugelig anmelder?

--
- Peter Brodersen

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 19-05-02 14:33

> [...]
> Star Wars fan der var kommet med den anmeldelse så kunne jeg respekterer

Nu må du holde op. Det lyser jo langt ud af dit indlæg at du ikke er fan eg
Niels Frid, så du har ingen ret til at kommentere hans anmeldelser. Hvis du
så bare havde været fan af Niels Frid, så kunne man da have haft respekt for
din. kommentar.

Joakim

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 19-05-02 17:59

Joakim Lauridsen skrev:

> Nu må du holde op. Det lyser jo langt ud af dit indlæg at du ikke er
> fan eg Niels Frid, så du har ingen ret til at kommentere hans anmeldelser.

Touché, Joakim!

--
Mvh. Peter
"Step aside everyone! Sensitive love letters are my specialty. 'Dear Baby,

Fra : Martin M.

Dato : 19-05-02 19:14

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Touché, Joakim!

Ja, touché!

Irriterende at Martin Møller har taget mit navn.

--
Mvh. Martin Møller
"Now comes the part where I relieve you, the little people, of the burden of

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 19-05-02 19:32

Martin M. skrev:

> Irriterende at Martin Møller har taget mit navn.

Ah, nu forstår jeg pludselig et par ting eller to. Jeg var ellers lige ved
at tro, at du havde pådraget dig en hjerneskade eller noget ...

--
Mvh. Peter
"Don't try to be like Jackie. There is only one Jackie ... Study computers

Fra : Martin M.

Dato : 19-05-02 19:38

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Ah, nu forstår jeg pludselig et par ting eller to. Jeg var ellers lige ved
> at tro, at du havde pådraget dig en hjerneskade eller noget ...

Heh... ja, det var netop det jeg frygtede.

Men det skulle der vist være rodet bod på nu. Sådan nogenlunde.

--
Mvh. Martin Møller
"And he walks with a limp, because one of his legs is missing. And where his

Fra : Martin Møller

Dato : 20-05-02 03:06

"Martin M." <spammers@paradise.com> skrev i en meddelelse

> Heh... ja, det var netop det jeg frygtede.
>
> Men det skulle der vist være rodet bod på nu. Sådan nogenlunde.

Jeg kan så bare glæde mig over at flertallet herinde er enige med mig om
Niels Frid og hans anmeldelser. Så jeres småperfide kommentarer står I sgu
ret alene med

Martin

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 20-05-02 10:22

Martin Møller skrev:

> Jeg kan så bare glæde mig over at flertallet herinde er enige
> med mig om Niels Frid og hans anmeldelser.

Jeg er overbevist om, at flertallet godt kan se, at en anmelder selvfølgelig
skal have lov til at have sin egen mening en film, uden at han af den grund
skal skydes. At angribe mandens engelskkundskaber siger nok mere om dem, der
ikke kan finde saglige argumenter.

Jeg er ofte uenig med Frids anmeldelser, men jeg begynder ikke at klynke,
når han ikke kan lide de film, jeg kan.

--
Mvh. Peter
"Dér var den - fedt!"

Fra : Martin Møller

Dato : 20-05-02 11:20

> [...]
> ikke kan finde saglige argumenter.
>
> Jeg er ofte uenig med Frids anmeldelser, men jeg begynder ikke at klynke,

Godt for dig, men så lad os andre klynke i fred.

Martin

Fra : Martin M.

Dato : 20-05-02 12:27

Martin Møller wrote:

> Jeg kan så bare glæde mig over at flertallet herinde er enige med mig om
> Niels Frid og hans anmeldelser. Så jeres småperfide kommentarer står I
sgu
> ret alene med

Jeg er langtfra enig i Frids anmeldelse af Star Wars: Episode 2. Men han
skriver, hvad han synes om filmen, og selvom man kan være fuldstændig
uforstående overfor dette, så er dette nu engang hans job. Færdigt arbejde.

Men selvom jeg er komplet uenig i bedømmelsen af filmen, begynder jeg ikke
at whine og komme med "dødstrusler" o. lign, samt taler nedladende til andre
brugere på Usenet.

Næ, når man har lært at bruge Kraften, som jeg, bider man sådanne
irritationer i sig og søger svar i sig i selv. Sådan gør en Jedi .

--
Mvh. Martin Møller
"Well spank my ass and call me "Charlie", it looks like we have two A+

Fra : / / dentro / /

Dato : 18-05-02 21:51

"Christian Sparre" <christian@sparre.it> skrev i en meddelelse

> Kom så hjem og tullerde lidt rundt på tv2 hjemmeside og faldt så
> [...]

Wow! Den mand er seriøst ude at skide! Lol! Det lyder som om han kun
har set Episode I, og så har han måske lige set klip fra de andre
film. Nu har jeg ikke set Episode II endnu, men han har da slet ikke
fattet hvad den handler om? Jeg ved ikke hvor jeg har det fra, men jeg
har et vildt gæt om at II'eren handler om Anakins omvending til den
onde side. Nævnte han overhovedet det på et tidspunkt? Og desuden
sagde han at GL sikkert kun har lavet filmen for at tjene flere penge
..... _ved_ han overhovedet at der findes Star Wars 4-6?

/ / dentro / /

Fra : Christian Sparre

Dato : 18-05-02 21:59

Lige et klip fra http://dk.starwars.nu/nyheder/index.asp?iPageId=1971

----------------------
For til sidst at hælde lidt malurt på glæden over de flotte anmeldelser den
samlede danske presse giver. Traditionen tro hader Niels Friid det nyeste
skud i Star Wars sagaen Klonernes Angreb Niels Friid udtalte i Go' morgen
Danmark At med en lidt god vilje kan den krybe op på en enkelt stjerne.

Til Niels Friids udtalelse kan jeg kun stille mig selv det spørgsmål: På
hvilket grundlag er manden i stand til at anmelde filmen, eftersom hr. Niels
Fis sov under det meste af presseforevisningen. Jeg ved, at hr. Niels Fis
sov, da jeg selv var til presseforevisningen og tilmed sad på rækken foran
den sovende anmelder. Jeg kan kun sige "Vågn op Niels Frid, vågn op!"
-----------------------

Det kan man bare se *snoork*

--
Ja, og ?
Christian Sparre

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-05-02 22:28

> Det kan man bare se *snoork*

Hahah..... det undrer mig vitterligt ikke. Hvis man ikke ser en film helt,
bør man ikke anmelde den. Men han får vel sine penge, og det er nok desværre
det han går mest efter..

--
Mvh Anders Houmark

Fra : ottesen

Dato : 18-05-02 22:16

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> wrote in message

> [...]
> har set Episode I, og så har han måske lige set klip fra de andre
> film. Nu har jeg ikke set Episode II endnu, men han har da slet ikke

Noget af en påstand at komme med når du nu, som du selv skriver, ikke
har set filmen......

> Jeg ved ikke hvor jeg har det fra, men jeg
> har et vildt gæt om at II'eren handler om Anakins omvending til den
> onde side. Nævnte han overhovedet det på et tidspunkt?

Ja. Han nævner personudviklingen, og det lidt mislykkede forsøg på at
skildre denne.

> Og desuden
> sagde han at GL sikkert kun har lavet filmen for at tjene flere penge
> .... _ved_ han overhovedet at der findes Star Wars 4-6?

Tja - nu har jeg ikke hørt ret mange interviews med GL så jeg har ikke
noget indtryk af hans motiver for at lave AOTC, men der er da ingen
tvivl om at filmen lige siden den blev annonceret har været en
_stensikker_ kassesuccess netop pga af den enorme og ikke mindst
inkarnerede fanskare.

/ottesen

Fra : Christian Sparre

Dato : 18-05-02 22:24

Jeg synes der bliver sagt meget dårligt om filmen med den baggrund at den
har en kæmpe fanskare osv... og ja måske er det en mega skod film, men det
kan jeg / vi ( tør jeg godt sige ) åbenbart ikke se...

/me er *gggaaabb* træt..

Fra : ottesen

Dato : 18-05-02 22:35

> [...]
det
> kan jeg / vi ( tør jeg godt sige ) åbenbart ikke se...

Jeg _konstaterede_ bare, ligesom de fleste andre, at filmen lige siden
den allerførste pressemeddelese kom på gaden, har været en stensikker
kassesucces pga. fanskaren. Om dette er grunden til det, efter min
mening, "vattede" resultat, skal jeg slet ikke udtale mig om da jeg som
nævnt ikke har set/hørt ret mange interviews med GL og derfor ikke har
noget indtryk af ham og hans motiver for at lave AOTC.

/ottesen

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 18-05-02 23:22

> [...]

rygende
> fis af forstand på Star Wars universet.... Og den måde han udtaler Jedi på

Friid har altid været en smule idiotisk i sine anmeldelser, men med AOTC
overgik han næsten sig selv.

Han proklamerede flere gange, at han hellere ville se Blade Runner,
istedetfor AOTC.........nåh ja, det lyder jo fabelagtigt logisk ; Primært
fordi, disse to film jo hænger uløseligt sammen, i sci-fi regi, og fordi
Star Wars, har _så_ meget at gøre, med Blade Runner generelt.

Det svarer lidt til, at man sætter en anmelder, som hader sports-spil, til
at anmelde det nye Fifa spil, til Playstation = Det spil er da den værste
gang lort, nogensinde set.

Thomas

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-05-02 01:13

Thomas Mouritsen wrote:
> [...]
> fordi, disse to film jo hænger uløseligt sammen, i sci-fi regi, og fordi
> Star Wars, har _så_ meget at gøre, med Blade Runner generelt.

Der var _meget_ Blade Runner inspiration i AOTC. Men det var givetvis
bevidst og kan opfattes som en respektfuld hilsen, snarere end tyveri.
Ridley Scott var jo omvendt også inspireret af Star Wars da han lavede
Blade Runner, selvom inspirationen er mindre umiddelbar.

/David

Fra : Peter Larsen

Dato : 19-05-02 01:58

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote in message

> Der var _meget_ Blade Runner inspiration i AOTC.
>
> /David

Blade runner som igen var inspiret af Metropolis.

Hilsen

Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-05-02 12:26

Peter Larsen wrote:
> "David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote in message

> Blade runner som igen var inspiret af Metropolis.

Sure.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-05-02 01:09

"Christian Sparre" <christian@sparre.it> writes:

> Og ja, jeg følte mig sq næsten fornærmet... den mand har da ikke en rygende
> fis af forstand på Star Wars universet.... Og den måde han udtaler Jedi på
> ?? ( giijyy eller noget )

Ja, helt ærligt!

Alle ved da, at det udtales "sje'di"

--
Peter B. Juul, o.-.o "EDB er noget lort!"
The RockBear. ((^))          -Asbjørn Højmark

Fra : Peder

Dato : 19-05-02 12:23

> [...]
>fis af forstand på Star Wars universet.... Og den måde han udtaler Jedi på

Han er bare en gang Bantha Poodoo med talefejl. Det må være den eneste
grund til at en person der påstår at have set star wars (hvilken som
helst af dem) ikke kan udtale "Jedi".

-Peder