X-streg?
Fra : Dan

Dato : 18-05-02 18:23

Hejsa,

Jeg benytter Word'2000 DK.

Hvordan laver jeg tegnet for gennemsnit, kaldet x-streg, dvs. et lille
x med en vandret streg over, i et Word-dokument?

TIA,
Dan

Fra : Leo Heuser

Dato : 24-05-02 08:07

Hej Dan

Her er to måder at gøre det på. I begge situationer
sker der en udvidelse af linjeafstanden, så det er
muligt, at det ikke kan bruges i din situation.
Første makro giver en bred streg, anden makro en smal.

Skriv dit x og kør en af følgende makroer:

Sub StregOver1()
'leo.heuser, november 2000
Dim Tekst As String

If Len(Selection) = 1 Then
Selection.MoveLeft Unit:=wdWord, Count:=1, Extend:=wdExtend
End If
Tekst = Trim(Selection)
Selection.Delete
ActiveDocument.Fields.Add Range:=Selection.Range, _
Type:=wdFieldFormula, Text:="\x \to (" & Tekst & ")", _
PreserveFormatting:=False
ActiveDocument.ActiveWindow.View.ShowFieldCodes = False
End Sub

Sub StregOver2()
[...]

Type:=wdFieldFormula, Text:="\o(" & Tekst & ";\s\up12(_))", _
PreserveFormatting:=False
ActiveDocument.ActiveWindow.View.ShowFieldCodes = False
End Sub

Leo Heuser