5 små spørgsmål
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 18-05-02 18:53

Man skal som kristne kæmpe for en Israelsk stat med et GT-Tempel fordi Gud
vil "Ifølge disse Kristne" frelse den del af Jøderne der hvis hjerte blev
forhærter.

Rom 11 v25 Brødre, for at I ikke skal stole på jeres egen klogskab, vil jeg
have, at I skal kende denne hemmelighed: Der hviler forhærdelse over en del
af Israel, indtil hedningerne fuldtalligt kommer ind; v26 så skal hele
Israel frelses ­ som der står skrevet: Befrieren skal komme fra Zion, han
fjerner ugudelighed fra Jakob.

1) Staten Israels Jøder, dør i dag og er alle døde om 70-80 år. Betyder
det, at ikke alle staten Israels Jøder skal opnå den forjættelse Gud gav
Abraham og Moses Hansen mener de skal frelses ved ???
2) Vil det så sige; At de Israelitter Jøder af Abrahams naturlige
(kødelige) afkomst, der har levet de sidste 2000 år også skal frelses, eller
forbliver de forhærdiget i deres død og uheldige fordi de levede på det
forkert tidspunkt.???

3) Hvem siger; At det er de nuværende Israelske Jøder der skal frelses. Kan
det ikke tænkes at der om f.eks 70-120 år kunne opstår et andet og mere
fredeligt Israel efter Guds vilje???

4) Hvis Moses Hansens ihærdige kamp, får staten Israels til at genopstå,
Vil det ikke være baseret på Jesus genkomst, når alle hedninger først og
fuldtalig skal gå ind, før/hvis staten Israels Jøder skal frelses???

5) Hvor kan jeg læse i bibelen at staten Israels Jøders frelsesplan er
startet nu og at statens Israels Jøder er dem Paulus taler om i Rom 11 ???

Erik L

"The wind of the Holy Spirit is not sent to
us to cool us down, but to fan the flame."

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-05-02 19:30

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:3ce694fb$0$18607$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

[ klip af noget der ER sendt tidligere ]

Tror du dine spørgsmål bliver bedre af at du sender dem en ekstra gang
i en ny tråd?

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-052.htm

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 18-05-02 22:23

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> [ klip af noget der ER sendt tidligere ]
>
> Tror du dine spørgsmål bliver bedre af at du sender dem en ekstra gang

Ja

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 18-05-02 23:27

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> mælte sligt:

>Ja

Ok. Det gør de ikke.

Hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"What's fahrfergnugen?"

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 19-05-02 08:31

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> mælte sligt:

> Ok. Det gør de ikke.

En spøjs ting, jeg har lagt mærke til ved brug af usenet er, i hvor høj grad
et egentligt diskussionsoplæg/spørgsmål drukner i henvisninger til
netikkette, oftest pga. af tekniske fejl, såsom upålidelige nyhedsservere,
der resulterer i genpostninger...

Således kan stort set alle poster i en tråd være dybt irrelevante for det
oprindelige indlæg...

Så fristes man til at spørge: "Er dèt god netikette?"

Hvad med også at svare på de stillede spørgsmål (det egentlige indhold) i
stedet for straks at lede efter nemme undskyldninger for totalt at afvise
dem under dække af kritik af formen??

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 19-05-02 09:23

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> mælte sligt:

> Ok. Det gør de ikke.

Fordi de ved ikke, OK?

Erik L

"Den Økumeniske vej, er den
nyt vej til et nyt Pavestyre"

> Hilsen,
> Rasmus Underbjerg Pinnerup
> --
> "What's fahrfergnugen?"

Is ther somting you d´nt know ???

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-05-02 22:37

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> writes:

> Fordi de ved ikke, OK?

Eller måske fordi de fleste efterhånden har lugtet lunten: At dine
spørgsmål aldrig er spørgsmål, som ønskes besvaret, men udtryk for en
eller anden holdning, som du har og som man ikke skal tillade sig at
betvivle.

Hvordan lugter man lunten?

Det faktum, at du ikke lader til at være det mindste interesseret i
svarene, er en klar indikator herfor.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 20-05-02 10:29

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spørgsmål aldrig er spørgsmål, som ønskes besvaret, men udtryk for en
> eller anden holdning, som du har og som man ikke skal tillade sig at

Ligemeget hvad undskyldning du har, " DE ved ikke "

Erik L

"Den Økumeniske vej, er den
nyt vej til et nyt Pavestyre"

Fra : vagn torup

Dato : 19-05-02 08:31

Erik Engelbrecht Larsen <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ce694fb$0$18607$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Vil det ikke være baseret på Jesus genkomst, når alle hedninger først og
> fuldtalig skal gå ind, før/hvis staten Israels Jøder skal frelses???

I 1949 og nogle år frem kan man forstå at der var store forhåbninger, om at
den nye stat ville være opfyldelsen af nogle profetier. Måden staten blev
oprettet på og den politik der siden er blevet ført er i mine øjne næppe
egnet til at overbevise ret mange om at profetierne er opfyldt så langt.
Moses Hansen tilhører den skole der stadig tror på den nuværende jødiske
stats bibelske mission og som en forstokket gammelstalinist kæmper han
blindt og med alle midler for sin "sandhed"
Nu skal vi vel kende stater og folk på sine gerninger. Jødestaten falde
igennem i mine øjne og dermed falder Moses Hansen, og andre med ham, også
igennem. Er det Guds røst vi hører gennem Moses H. eller er det hans egne
forhåbninger.
En dag vokser opfyldelsen af profetierne frem af den nuværende stat, men
hvem er vi at vi påstår at kende dagen og timen. Foreløbig ser det ud til at
vi får lov til at vente lidt endnu.
Personlig stoler jeg mere på biblen end på Moses H. og jeg kan efter bedste
overbevisning ikke stole på både biblen og Moses H.
vagn

Fra : Niels

Dato : 19-05-02 08:56

"vagn torup" <vagntorup@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nu skal vi vel kende stater og folk på sine gerninger. Jødestaten falde
> igennem i mine øjne.

> En dag vokser opfyldelsen af profetierne frem af den nuværende stat, men

Underligt ikke sandt..

Jakob var en svindler og en bedrager, ikke noget at bygge en forjættelse på,
han snød sin bror og franarrede med Guds hjælp hans morbror for en masse
rigdomme..

Alligevel, valgte Gud ham til at fortsætte hvad Han havde startet hos
Abraham..

Gud gav ham navnet Israel!

Niels

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 19-05-02 09:25

--

"Niels" <ikke.til@raadighed> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigdomme..
>
> Alligevel, valgte Gud ham til at fortsætte hvad Han havde startet hos

Guds første menighed !

Erik L

"Den Økumeniske vej, er den
nyt vej til et nyt Pavestyre"

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 20-05-02 13:44

> "vagn torup" <vagntorup@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Hvorfor kan jeg ikke åbne vagn torups meddelelse ??

Erik L

"Den Økumeniske vej, er den
nyt vej til et nyt Pavestyre"

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 20-05-02 14:31

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> mælte sligt:

>Hvorfor kan jeg ikke åbne vagn torups meddelelse ??

Fordi "vagn torup" har en emnelinie, der starter med "Sv: ". Indlæg med
sådanne emnelinier bliver sorteret fra af en masse servere, fordi de bryder
med gældende usenet-standard.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"O, golem, golem, golem,
I made you out of clay!

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 20-05-02 17:41

> [...]
>
> Fordi "vagn torup" har en emnelinie, der starter med "Sv: ". Indlæg med
> sådanne emnelinier bliver sorteret fra af en masse servere, fordi de

Tak for oplysningen

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 19-05-02 14:11

"vagn torup" <vagntorup@get2net.dk> skrev

[ ]
> En dag vokser opfyldelsen af profetierne frem af den nuværende stat, men
> hvem er vi at vi påstår at kende dagen og timen.

Tillad mig at supplere med et par skriftsteder, for det du skriver er netop
sandheder som står skrevet i Bibelen.

Medens de nu var samlede, spurgte de ham og sagde: »Herre! er tiden nu
kommet, da du vil genoprette Riget for Israel?« Da svarede han dem: »Det
tilkommer ikke jer at kende tider eller timer, som Faderen har fastsat af
egen magt. Apg.1,6-7.

> Foreløbig ser det ud til at vi får lov til at vente lidt endnu.
> Personlig stoler jeg mere på biblen end på Moses H. og
> jeg kan efter bedste overbevisning ikke stole på både
> biblen og Moses H.

Lær en lignelse af figentræet: Når dets grene først er blevet saftfulde og
får blade, så skønner I, at sommeren er nær. Således kan I også skønne, når
I ser alt dette ske, at han er nær for døren. Sandelig siger jeg eder: denne
slægt skal ikke forgå, før alt dette er sket. Himmelen og jorden skal forgå,
men mine ord skal ingenlunde forgå. Men den dag og time kender ingen, ikke
engang Himlenes engle, [*ja ikke engang Sønnen], kun Faderen alene.
Matt.24,32-36.

*tilføjelse i forhold til KJV Bibelen.

Mange forstår det således at den slægt som vender tilbage til landet (skete
i 1948), ikke skal forgå før enden kommer. Derfor tror jeg at MH forkynder
som han gør om Israel (Blot et gæt, da jeg ikke kender MHs forkyndelse). Det
genorettede Israel er nu 54år gammelt, så er den tolkning rigtig sker det
inden for en overskuelig fremtid. Det kan også forståes i en anden
betydning, nemlig at den slægt som vender tilbage til landet og repræsentere
figentræets vækst, er den genoprettede nation i sin gennerelle betydning og
dermed at den (nationen) ikke skal forgå før enden kommer. Altså en
profetisk forsikring om Israels grundfæstelse.

--

E.Dalgas

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 20-05-02 14:21

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dermed at den (nationen) ikke skal forgå før enden kommer. Altså en
> profetisk forsikring om Israels grundfæstelse.

Så " forståelsen" går ud fra at det er den rigtige staten Israel som er
omtalt i Bibelen, uden bevis for Bibelsk rigtighed??

Nu profetere "Forståelsen" Jesus genkomst, Hvor ved "forståelsen" det fra
?????

Falske Profeter har netop før forudsagt Jesus Genkomst i forbindelsen med
staten Israel, nemlig på 40 åredagen i 1988 trode visse Kristne også Jesus
skulle komme. Men denne 1988 genkomst er der ikke mange der vil huske, for
det er flovt at tale om!

Hvordan kan man forudse hvad Gud siger, at Jesus ikke engang ved; og så med
så mange bibelske begivenheder der ikke er sket endnu??? F.eks når du selv
tror på Joh 17v21-23 som ikke er sket endnu og har lange udsigter, hvordan
kan du sige at det er endetidens Istael MH kæmper for og ikke et der skal
komme i fremtiden??

Joh 17v21 at de alle må være ét, ligesom du, fader, i mig og jeg i dig, at
de også må være i os, for at verden skal tro, at du har udsendt mig. v22
Den herlighed, du har givet mig, har jeg givet dem, for at de skal være ét,
ligesom vi er ét, v23 jeg i dem og du i mig, for at de fuldt ud skal blive
ét, for at verden skal forstå, at du har udsendt mig og har elsket dem, som
du har elsket mig.

Erik L

"Den Økumeniske vej, er den
nyt vej til et nyt Pavestyre"

Fra : E.Dalgas

Dato : 20-05-02 15:02

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev

[ ]
> Nu profetere "Forståelsen" Jesus genkomst, Hvor ved "forståelsen" det fra
> ?????

Find en anden at køre dine vrangforestillinger af på. Jeg gider ikke at
gentage mig selv igen og igen for så tilsidst at blive beskyldt for alt,
ligefra herligheds-teolog, til at det jeg skriver er gylle. Glem det ! for
du kommer højst sandsynlig ALDRIG til at forstå HVAD det er du spørger om.
Eller også ! Så find som sagt en i gruppen, du ikke gentagne gange har
svinet til eller latterliggjort, som du så kan diskutere dine "spørgsmål til
Guds ord" med. ( Hvis du da kan finde en sådan person i dk.lk, der ikke
kender dig for godt og hopper på dine indledende manøvre )

--

E.Dalgas

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 20-05-02 18:01

> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev
> >
> [ ]
>
> Find en anden at køre dine vrangforestillinger af på.

Jeg har ikke en "forståelse" af at Jesus genkomst er forestående og derfor
skal I kæmpe for en stat Israel hvor Kødelige naturlige Jøder skal frelses
på grund af deres kødlige herkomst.

Min "forståelse" eller tro vil jeg hellere kalde den, er at hvis dine Jøder
skal frelses skal de først Tro på Jesus Kristus, På arkurart samme måde som
alle andre mennesker her på jorden, der er ingen forskel om du er Abrahams
kødelige afkom eller du er kineser i Holstebro, Omvender dine Jøder sig ikke
på samme måde som alle andre og lader sig døbe til Jesus død og opstandelse
bliver de ikke frelst.

Og så er der ikke et sted i hele Bibelen der siger at Gud vil frelse et
ulydig folk, der ikke vil omvender sig.

Kol 3 v10 og iført jer det nye, som fornyes i sin skabers billede til at
have erkendelse. v11 Her kommer det ikke an på at være græker og jøde,
omskåret og uomskåret, barbar, skyte, træl, fri, men Kristus er alt og i
alle.

--
Erik L

"Den Økumeniske vej, er den