Pressemedelelse EM Nybøl
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-05-02 17:09

OFFICIEL PRESSEMEDDELELSE MOTOCROSS SPORT
V/Jacob Bjørn Eriksen, Hyldestub 32, 6470 Sydals
Tlf 0045 74 41 50 93, Fax 0045 74 41 50 58, E-mail - jbe@teliamail.dk Hørup,
den 18. maj 2002
EUROPAMESTERSKABET MOTOCROSS

DANSKE BO VANG VAR HURTIGSTE KØRER VED TIDSKVALIFIKATIONEN - VED DEN DANSKE
AFDELING I KAMPEN OM EUROPAMESTERSKABERNE PÅ NYBØLBANEN

Kørere fra 17 nationer var i dag igennem den afgørende tidskvalifikation til
årets 5. og 6. afdeling i kampen om dette års Europamesterskab i motocross
for 250/500 cc maskiner.
Allerede fra de første frie træninger viste de danske kørere gode tider på
den sandtunge Nybølbane ved Sønderborg - og da den afgørende
tidskvalifikation var overstået havde 5 danskere kvalificeret sig blandt de
40 kørere som i morgen ( søndag ) får mulighed for at kæmpe om EM pointene.

Danske Bo Vang og Jacob Almar var stækt kørende på Nybølbanen
Under tidkvalifikationen havde de to danskere fra starten leveret gode
omgangstider - og efter at det længe havde været svenske Patrick Eliasson
der havde ligget i front - kørte Holstebro køreren Bo Vang ud på allersidste
omgang og satte den hurtigste tid af samtlige deltagere. Jacob Almar havde
selvtilliden i orden, da han inden den danske EM afdeling havde lagt sig i
front i kampen om det åbne internationale tyske mesterskab - og med
konstante omganstider kvalificerede han sig i 5. hurtigste tid.
Bo Vang og Jacob Almar er vores for tiden bedste kørere i 250/500 cc
klassen - og efter de første 6 DM afdelinger er det de to kørere der
indtager henholdsvis første og andenpladsen.

Tidskvalifikationen - Europamesterskaberne motocross Open 250/500 cc
Kval.tid.
1 Bo Vang Danmark KTM 1.46.28 ( Gr. A )
2 Patrick Eliasson Sverige Yamaha 1.46.28 ( Gr. A )
3 Jukka Pirinen Finland Honda 1.46.67 ( Gr. A )
4 Joakim Eliasson Sverige Yamaha 1.46.89 ( Gr. A )
5 Jacob Almar Danmark Yamaha 1.47.05 ( Gr. A )
8 Tonni Andersen Danmark Yamaha 1.50.73 ( Gr. B )
10 Kim Nielsen Danmark Yamaha 1.48.75 ( Gr. A )
18 Claus Menne Nielsen Danmark Yamaha 1.51.94 ( Gr. B )

Mikkel Caprani var dagens uheldigste kører - blev kørt ned af en modkørende
!
Under tidskvalifikationen, hvor danskeren var ved at gøre klar til at sætte
sin tid - kørte han langsomt rundt på banen, men en kører havde fra et
modkørende spor mistet herredømmet over sin maskine - og ude af kontrol
kørte han direkte ind i Caprani - der ikke havde en mulighed for at undgå
den løbske maskine/kører. Meget uheldigt brækkede Caprani hånden og er
dermed ude af EM og motocross sporten for en længere periode.

40 kørere kæmper om EUROPAMESTERSKABET - SØNDAG
De 40 kvalificerede kørere kæmper om EM pointene på Nybølbanen ved
Sønderborg - Første start er kl. 13.30 og anden EM afdeling er kl. 16.00

med sportslig hilsen
Jacob Bjørn Eriksen
E-mail: MX2002@tiscali.dk
Banetelefon: 74 46 59 09 ( Nybølbanen )
Telefax 74 46 67 02 ( Nybølbanen )

Fra : Søren Lindholt

Dato : 20-05-02 22:08

"Jesper Nielsen" <jln@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> 1 Bo Vang Danmark KTM 1.46.28 ( Gr. A )

Der er ikke noget at gøre han kan altså give noget GAAASS på den KTM 520...

> Mikkel Caprani var dagens uheldigste kører - blev kørt ned af en
modkørende
Øv hvor træls.

Jeg ville godt have set ræset, men der var alt for meget 2-takts benzin i
dunkene der skulle brændes af... lørdag en masse cross, i dag en masse
enduro .
BTW, Jesper, WR200en kører stadig fint, jeg har sat en SPES potte på, det
giver en fin lyd og lidt mere omdrejningsvillighed.

mvh Søren

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 21-05-02 09:16

Søren Lindholt <lindholt@person.dk> wrote in article
<3ce96510$0$209$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> "Jesper Nielsen" <jln@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> modkørende
> Øv hvor træls.

Hvordan bærer man sig egenligt ad med at blive påkørt af en modkørende på
en racerbane?

Uheldig er vist et meget rigtigt ord...

--
Mikkel

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-05-02 10:45

Hej Søren...

> Der er ikke noget at gøre han kan altså give noget GAAASS på den KTM
520...

Jow, og det blev så til lige i overkanten i første heat. I Andet gik det
markant bedre. En solid opkørsel, med en fornuftig afslutning hvor han ikke
oversatsede til sidst, men koncentrerede sig om sin andenplads.

> modkørende
> Øv hvor træls.

Jow, En Italiener tabte under kval kontrollen, kørte over en baneafgrænsing
(en telefonpæl på den lange led), hoppede over grøften (måske pga tlf pælen)
og kom over i det modgående spor. Her kom Mikkel kørende uden en chance for
at gøre noget.

> BTW, Jesper, WR200en kører stadig fint, jeg har sat en SPES potte på, det
> giver en fin lyd og lidt mere omdrejningsvillighed.

Jeg kunne jo se du havde pudset og malet den inde du gik i gang med skifte
stumper ud. Nå, sådan noget er lavet for at skulle bruges, og det var jo
sådan set derfor jeg ville af med den. Jeg har jo kunnet følge lidt med i
eventyrene, og det lader jo ikke til at den står overdrevet meget stille
(Bortset fra når den skal samles igen)

Jeg har til gengæld været ude og køre på min egen YZ til Motorsportsdag, jeg
endte med at forny min licens, så nu er det med at komme ud og trille en
gang imellem når vejret er godt (Hvilket det er i dag, og jeg har ferie,
såehhh

Mvh Jesper

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-05-02 15:34

> [...]
> eventyrene, og det lader jo ikke til at den står overdrevet meget stille

Tjoh, vi har jo 4 WR200 i klubben nu (fordi Ib's blev stjålet, ellers havde
vi 5), og alligevel kunne jeg sætte næsthurtigste tid på enduro-sporet igår
på min 20 år gamle DT125...

Sørens Yammerligha er blevet helt køn igen, den så lidt knust ud efter en
kollision med hans brors XT350, men nu har den fået en HEL forlygte igen,
det pynter. Det ser ud til at SPES forrør og en lille lydpotte fra en 125cc
motocross (som Mads Lund har på sin) er guf, god lyd og fint træk. Men jeg
kan nu stadig bedst lide DEP lydpotten, for så larmer cyklen overhovedet
ikke.

Rittig