Amerikaner køleskab - tilslutning og rengø~
Fra : Thïngmand

Dato : 18-05-02 16:00

Subj. skal tilsluttes vand til ismaskine og vandaut. Jeg har ladet mig
fortælle at man bør bruge en isoleret slange, for at undgå at vandet
udvikler bakterier. Er det nødvendigt? Der er ca. 4 meter, fra skabet til
vandet...

Det har endvidere stålfront, hvilket kræver en del rengøring - men med hvad?

Fra : Per K

Dato : 18-05-02 16:21

"Thïngmand" <michale@thingmand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vandet...
>
> Det har endvidere stålfront, hvilket kræver en del rengøring - men med

Jeg ved ikke med slanger og den slags, men et vidunder middel til
rengøringen
af stålfronten har jeg.
Det hedder: Sidol Metal Glans.
Det er så effektivt at det tager selv den snavs man normalt ikke kan se.
Påføres med en lettere fugtig klud og gnider så.
Bagefter tører men efter med en ren fugtig klud.
Stålet kommer til at se helt nyt ud.

Venligst Per

Fra : Thïngmand

Dato : 18-05-02 19:17

> Det hedder: Sidol Metal Glans.

Det lyder godt - hvor køber man det?

--

Hvilken type slange, bruger man i øvrigt, for at vandet ikke skal tage smag?

Fra : Per K

Dato : 18-05-02 21:23

> Det lyder godt - hvor køber man det?

Jeg køber det i Bilka. Det kommer en en lille grå plast flaske med rød top.

Fra : Ivar

Dato : 18-05-02 21:00

Thïngmand skrev:

> Det har endvidere stålfront, hvilket kræver en del rengøring - men med hvad?

Alle vores hvidevarer i køkkenet er med rustfri børstet overflade,
det kræver ikke mere rengøring end lakerede flader.

Ivar

Fra : Per K

Dato : 18-05-02 21:31

"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Alle vores hvidevarer i køkkenet er med rustfri børstet overflade,
> det kræver ikke mere rengøring end lakerede flader.
>

> Ivar

Prøv med Sidol Metal Rens og bliv overasket over hvor pisse beskidt at
stålen egentlig er
ivrikeligheden selv om at det ikke lige umidelbart ser beskidt ud.
Jeg ved godt at man får den smørre hos hårde/hvidevarer forhandlerne, den
fik
jeg også da jeg købte mit køleskab, men faktum var en helt anden historie.
Stålet var pidse beskidt alligevel selvom det var blevet rengjordt på alm
vis.
Kluden der ellers var hvid var helt sort da jeg var færdig med aftøringen
med
Sidol´en.

Venligst Per

Fra : Ivar

Dato : 19-05-02 12:15

Per K skrev:

> Prøv med Sidol Metal Rens og bliv overasket over hvor pisse beskidt at
> stålen egentlig er

Selvfølgelig bliver overfladen beskidt, ligegyldigt om den blank eller ej.
Havde du forventet andet, da du prøvede det vidundermiddel ?

Ivar

Fra : Per K

Dato : 19-05-02 13:20

> Selvfølgelig bliver overfladen beskidt, ligegyldigt om den blank eller ej.
> Havde du forventet andet, da du prøvede det vidundermiddel ?
>
> Ivar

Nej da, men mange tror bare at normal rengøring af bøstet stål er nok.
Derfor nævner jeg det blot at det desværre ikke er nok, lige meget hvor
hårdt de står og skrubber på det med deres alm. rengøringsmidler.

Per

Fra : Schubert

Dato : 19-05-02 20:57

> [...]
> fortælle at man bør bruge en isoleret slange, for at undgå at vandet
> udvikler bakterier. Er det nødvendigt? Der er ca. 4 meter, fra skabet til

Nej det er ikke nødvendigt. De baktusser du skal have kommer helt af sig
selv i din ismaskine. Som du iøvrigt bør rengøre min. hver 3 mdr.

Jeg har selv brugt et pex-rør, dejlig fleksibelt at arbejde med, - og nemt.
½ time så var den vand i skabet (køleskabet)

En god idé er at have en seperat balofix, at montere din slange på.

> Det har endvidere stålfront, hvilket kræver en del rengøring - men med
hvad?

Jeg har om nogen har stålkøkken, alt er i stål - skuffer, borde -
hvidevare - ja selv sokkelpladen er i stål.

Den er 2 ting der kan rengøre.

Det første er et råd jeg fik af den smed der lavede mit bord. en blanding af
0,25 liter mad olie og ½ liter petroleum, giver en blank overflade, den er
nem at lige tørre over med en klud bagefter.

Det andet er noget dyrt stads, det kommer fra 3M i en spraydåse
(lyseblå/sølv farvet) og er lavet til det.
Det lægger et lag skum ud over det der skal pudses, tør det af med en klud
og dit køleskab skinner igen.

Får du ridser i dine overflader, kan de fjernes med Ajax flydende
skurepulver, husk at gnid med årene ( der er faktisk åre i stålet) - hvis
det er dybere ridser - vådslibepapir korn 240 /180

Held og lykke med det

Schubert