Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
digitale billeder mindre??????
Fra : kim rasmussen

Dato : 18-05-02 15:57

Hej NG
Jeg er ny bruger af digitale billeder og kamera,
hvordan laver jeg mine billeder mindre med eks.paint shop pro 7.0 eller
photo shop 6.0
Er der en der kunne give mig et par tips
på forhånd tak
mvh Kim

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-05-02 16:49

Sat, 18 May 2002 16:57:21 +0200, "kim rasmussen" <raski@dbmail.dk>
wrote:

> hvordan laver jeg mine billeder mindre med eks.paint shop pro 7.0 eller
>photo shop 6.0

PSP 7:

Image | Resize
du kan vælge den nye størrelse enten i pixel eller i % af nuværende. i
de fleste tilfæde vil du nok have brug for et hak nederst, i "Maintain
espect ratio". Så bevares forholdet mellem højde pg bredde.

Jeg har ikke PhotoShop 6, derimod PhotoSpop Elements, men jeg vil tro,
det er ens:
Image | Rezise | Image size ...

I de fleste tilfælde vil du have brug for at køre et skarphedsfilter
bagefter.

Hvis du vil have flere detaljer, har du nok større chance i

hilsen pl

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 18-05-02 17:33

"kim rasmussen" <raski@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> photo shop 6.0
> Er der en der kunne give mig et par tips

Hej Kim.
Jeg har meget glæde af et lille godt program, der hedder
Easy Thumbnails.
MVH Henrik (Billedhenteren)

Fra : Lene Baarts

Dato : 19-05-02 09:10

"kim rasmussen" <raski@dbmail.dk> skrev

> hvordan laver jeg mine billeder mindre med eks.paint shop pro 7.0 eller
> photo shop 6.0

Hej Kim,
Kik lidt længere nede i nyhedsgruppen under tråden "automatisere i
Photoshop" der finder du en god og udførlig beskrivelse af Per Madsen på
hvordan det gøres!
Mange hilsner
Lene Baarts

Fra : kim rasmussen

Dato : 19-05-02 23:18

"kim rasmussen" <raski@dbmail.dk> wrote in message
> [...]
> photo shop 6.0
> Er der en der kunne give mig et par tips

tak for finterne
mvh kim