Problemer med appletter i browser
Fra : Naxoc

Dato : 17-05-02 21:45

Hej,
Det er en gåde for mig at jeg kan skrive appletter og se dem i
appletviewer, men så snart jeg prøver at se dem med min browser (IE 6) får
jeg bare den grå boks men der sker ikke noget. Mangler jeg at importere et
eller andet magisk (se minieksemplet nedenunder) eller kan det være
indstillingerne i min browser?
På forhånd tak,
Camilla Krag
import javax.swing.JApplet;
import java.awt.Graphics;
public class Hej extends JApplet
{ public void paint( Graphics g )
{ g.drawString("Hej", 25, 25);
}
}

Fra : Lasse Westh-Nielsen

Dato : 17-05-02 21:56

"Naxoc" <krag.cam@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> jeg bare den grå boks men der sker ikke noget. Mangler jeg at importere et
> eller andet magisk (se minieksemplet nedenunder) eller kan det være

Prøv: "javax -target 1.1 Hej.java"

Din browsers VM er højst sandsynligt ikke samme version som den du bruger
sammen med Appletviewer.

- Lasse

--
<separator/>
Lasse Westh-Nielsen

Fra : Naxoc

Dato : 17-05-02 22:30

"Lasse Westh-Nielsen" <lasseNOSPAM@daimi.NOSPAM.au.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
Jeg er ikke helt med... Hvor skal jeg prøve "javax-target...." ?

Fra : Lasse Westh-Nielsen

Dato : 17-05-02 23:15

Hov, min fejl

javac -target 1.1 Hej.java

Så oversætter den til Java 1.1 bytekode, som formodentlig passer til den
Java VM der sidder i din browser

Mvh Lasse

--
<separator/>
Lasse Westh-Nielsen

Fra : Filip Larsen

Dato : 17-05-02 23:50

Naxoc skrev

> Det er en gåde for mig at jeg kan skrive appletter og se dem i
> appletviewer, men så snart jeg prøver at se dem med min browser (IE 6) får
> jeg bare den grå boks men der sker ikke noget.

Dit eksempel bruger Swing (JApplet er en Swing komponent) hvilket du normalt
kun vil have success med at køre som applet enten via en moderne java
plug-in til IE, eller ved at levere Swing sammen med din applet. Microsofts
JVM, der standard benyttes af IE, svarer nogenlunde til Java 1.1.4 og her er
ingen Swing, kun AWT.

Så derfor: prøv at benyt java.applet.Applet i stedet for JApplet, og hold
dig til AWT hvis du vil kunne kører på IE uden en Java plug-in.

Mvh,
--
Filip Larsen <filip.larsen@mail.dk>