Fz50
Fra : Martin Banasik

Dato : 17-05-02 20:23

Hej

Jeg har et ny stempel på 41,00mm og cylinder på 41,00mm men når jeg sætter
stempelringene på passer det ikke sammen.

Mvh Martin

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 17-05-02 20:30

"Martin Banasik" <mbanasik@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har et ny stempel på 41,00mm og cylinder på 41,00mm men når jeg sætter
> stempelringene på passer det ikke sammen.

Okay! Knap så fedt for din røv... ville du så gerne have at vide, hvad du
skal gøre?
Arj pjat... det kunne lyde til at:

1. du ikke har sat stempelringene rigtigt på...der er sådan nogle meget små
....mangler ord.... "ud-bulning", en slags knast eller hvad man nu kan kalde
det.... forstår? Altså en lille hage så ringen kun kan sidde rigtigt på én
måde! Prøv lige at finde de "knaster", der er én for hver stempelring....

2. du har fået fat i et forkert stempler til dit cylinder. Det ser du
nemmest ved at tjekke dette. Kan selve toppen af stemplet slet ikke komme
ind i cylindret så er stemplet for stort (0,04mm fx, mere skal der ikke
til ) eller er det først når du når til ringene det går galt, så skal du gå
tilbage til 1.

Husk lige at et stempel gerne må ligge i 2-takts olie i 24 før du monterer
det....

Fra : Kurt Melkesjasker

Dato : 18-05-02 12:52

> [...]
>
> Jeg har et ny stempel på 41,00mm og cylinder på 41,00mm men når jeg sætter
> stempelringene på passer det ikke sammen.

Stempelringene er koniske, husk at vende dem rigtigt

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 18-05-02 15:19

"Kurt Melkesjasker" <melkesjasker@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Stempelringene er koniske, husk at vende dem rigtigt

Ja det er da også rigtigt... Det er vist kun på Suzuki´er at det er
sådan...ik´? På Yamaha er det i hvert fald lige meget.

Fra : Kurt Melkesjasker

Dato : 18-05-02 15:29

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ce66302$0$10892$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> "Kurt Melkesjasker" <melkesjasker@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det er da også rigtigt... Det er vist kun på Suzuki´er at det er
> sådan...ik´? På Yamaha er det i hvert fald lige meget.

jo jeg kender ikke andre, og får man vendt dem forkert, ja så river de
cylinderen

Med 2-hjulet hilsen
melkesjasker@ishoejby.dk
www.kurts45ere.subnet.dk

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 18-05-02 15:33

> jo jeg kender ikke andre, og får man vendt dem forkert, ja så river de
> cylinderen

Okay... jeg troede slet ikke at man kunne få dem i. Men det er nu ikke så
svært at finde ud af, hvor hvilken skal sidde.

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 26-05-02 13:54

> Jeg har et ny stempel på 41,00mm og cylinder på 41,00mm men når jeg sætter
> stempelringene på passer det ikke sammen.

svjv går stempelringene lidt udover cylinderens diameter, derfor skal du vel
have
40,96mm stempel (eller hvad det hedder) + stempelringe dertil, for at den
TOTALE
diameter bliver 41mm.

Bare et bud?

//Troels