Driver til Epson Stylus 740
Fra : Henrik Münster

Dato : 17-05-02 18:19

Som tidligere nævnt har jeg haft lidt problemer med min printer under OS X.
Jeg slettede derfor printerdriverne efter anvisning på Apples sider og
installerede dem fra cd'en med Mac OS X.
   Da jeg også læste, at man kan se på fabrikantens hjemmeside efter en
driver, hentede jeg en driver hos Epson. Da driverne fra Apple var læst
ind, var driveren fra Epson også hentet. Længe leve multitasking!
   Jeg installerede så driveren fra Epson og aktiverede driveren i Print
Center. Jeg kunne kun vælge mellem Epson 740 som sædvanlig. Hvordan ved
jeg, hvilken driver, jeg nu bruger? Det ligner Apples fra før jeg hentede
den hos Epson. Hvor er Epsons blevet installeret? OS X er jo ikke sådan
lige til at finde rundt i. Heldigvis virker min printer nu, og det er jo
det vigtigste.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert

Dato : 17-05-02 20:19

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> [...]
> Print Center. Jeg kunne kun vælge mellem Epson 740 som sædvanlig.
> Hvordan ved jeg, hvilken driver, jeg nu bruger? Det ligner Apples fra

Du bruger næsten med sikkerhed den nyeste, idet de tredieparts drivere
som følger med Mac OS X installeres i /Library/Printers - samme sted som
som den nye driver formegentlig er installeret.

Hvis den nye mod forventning skulle være installeret i
~/Library/Printers, vil det også være den der vælges.

(NB driveren "fra Apple" er ikke fra Apple, men fra Epson)

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 17-05-02 20:27

> [...]

> jeg, hvilken driver, jeg nu bruger? Det ligner Apples fra før jeg hentede
> den hos Epson. Hvor er Epsons blevet installeret? OS X er jo ikke sådan

Kig i /Library/Printers/EPSON og tag en info på en af filerne. Men jeg
tror nu godt at du kan gå ud fra at du har den nyeste af de to drivere
du har installeret.

> Heldigvis virker min printer nu, og det er jo det vigtigste.

Men det er jo ikke nok for dig hva? Du vil absolut vide hvorfor!
--
Michael Tysk-Andersen