A4 problem i OS X
Fra : Henrik Münster

Dato : 17-05-02 18:14

Forleden læste jeg et sted (Var det på Macnyt eller Mediamac?), at man kan
løse problemet med at OS X ikke bruger A4 som standard-papirstørrelse ved
at rykke engelsk længere ned i rækken af sprog i kontrolpanelet
International. Det gjorde jeg. Jeg lod naturligvis dansk være øverst, men
rykkede nogle af vore europæiske naboers nationaliteter op foran engelsk.
   Det har bestemt også hjulpet: Internet Explorer bruger nu A4 som
standard-papir. Desværre virker det ikke i AppleWorks 6 DK. At Internet
Explorer også er blevet tysk må man vel tage med.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 17-05-02 22:25

Har De prøvet:

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=12554&db=mac

Mojn, Thomas :)

--
Ever wonder about those people who spend $2.00 a piece on those
little bottles of Evian water? Try spelling Evian backwards: Naive

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-05-02 22:05

In article <1fccp0o.1nfhpuyzhhw3kN%mmm_beer@manics.dk>,
mmm_beer@manics.dk (Thomas Boelskifte) wrote:

> Har De prøvet:
>
> http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=12554&db=mac

Nej. Jeg har hørt om nogle problemer med den, men de er måske ikke
reelle. I hvert fald vil jeg helst undgå at fylde systemet med alt
muligt. Jeg håber på, at Apple selv finder en løsning ved en snarlig
opdatering.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 19-05-02 23:47

> [...]

> reelle. I hvert fald vil jeg helst undgå at fylde systemet med alt
> muligt. Jeg håber på, at Apple selv finder en løsning ved en snarlig

Altid en god taktik.

Mojn, Thomas

--
Never criticize Slashdot's conduct no matter how deserved -
too many idiots have moderation points

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-05-02 14:24

> [...]

> reelle. I hvert fald vil jeg helst undgå at fylde systemet med alt
> muligt. Jeg håber på, at Apple selv finder en løsning ved en snarlig

Hov, hov "fylde systemet med alt muligt" er OS 9 snak. Systemet bliver
hverken fyldt med mere eller mindre med "A4 Paper Sizes". Programmet
ændre bare indstillingsfilen (som er en tekstfil) under den amerikanske
(men ikke den danske) sprogpakke, som gør A4 til default i stedet for
Letter.

Problemet med den danske sprogpakke (øh kalder man det for en pakke
eller hva') er at printerindstillingerne er skrevet forkert mht.
papirstørrelse. I indstillingsfilen står der "A4" hvor der burde stå
"iso-a4". Så hvis man ændre dette kan man undgå brugen af PaperSizer
m.m. Problemet er bare at det kræver at man logger på som "root" bruger.

Jeg har tidl. haft et indlæg om ovenstående. Hvis nogen ønsker det kan
de modtage en modificeret indstillingsfil, som de blot kan sætte ind i
stedet for den oprindelige fejlbehæftet. Men det kræver også at man
logger på som "root".

Nedenstående har jeg indsat den tekst som står i settingsfilen (som
iøvrigt hedder "Localizable.strings" og ligger "begravet" i
/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Fram
eworks/PrintCore.framework/Versions/A/Resources/da.lproj ), og dernæst
det som burde stå. Eneste ændring er A4 der bliver til iso-a4.

Martin

----- Sådan så den ud -----

"Photo with Paper Auto-Detect - Fine" = "Foto - høj kvalitet";
"Photo on Matte Paper - Fine" = "Foto på mat papir - høj kvalitet";
"Photo on Photo Paper - Fine" = "Foto på blankt papir - høj kvalitet";
"Preview of \"%1$@\"" = "Eksempel på \"%1$@\"";
"unnamed document" = "dokument uden navn";
"DefaultPaperSize" = "A4";
"Photo on Plain Paper - Fine" = "Foto på almindeligt papir - høj
kvalitet";
"Photo with Paper Auto-Detect" = "Foto";
"Photo on Matte Paper" = "Foto på mat pair";
"Photo on Photo Paper" = "Foto på blankt papir";
"Photo on Plain Paper" = "Foto på almindeligt papir";

---- Sådan skal den se ud for at virke ------

[...]
"DefaultPaperSize" = "iso-a4";

Fra : BassBalls

Dato : 20-05-02 19:17

In article <1fchlic.r7iq5y3qnp54N%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> [...]
> de modtage en modificeret indstillingsfil, som de blot kan sætte ind i
> stedet for den oprindelige fejlbehæftet. Men det kræver også at man

Hej Henrik!

Hvis det ikke er for meget ulejlighed vil jeg meget gerne have en kopi
af filen, da det gik helt galt for mig sidste gang jeg prøvede at rette
den selv. Men jeg føler mig langt bedre rustet nu til at skifte den ud
som root.
på forhånd tusind tak

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : BassBalls

Dato : 21-05-02 14:44

> [...]

> de modtage en modificeret indstillingsfil, som de blot kan sætte ind i
> stedet for den oprindelige fejlbehæftet. Men det kræver også at man

Hej Martin! (kom til at skrive Henrik tidligere, beklager)