Synkronisering af lyd ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-05-02 15:33

Jeg har et ASUS V8200 Deluxe med video in, som jeg bruger til at grabbe div
videor med, men lyden er ikke helt synkroniseret.
Er der en der har et bud på hvad jeg skal gøre for at synkronisere den ?
Det er ligemeget hvilken kvalitet jeg optager lyden i (god - dårlig),
problemet er det samme.
Jeg bruger ASUS's egen software (nyeste versioner) til at grabbe med, og
kører med Win XP.
Alt dette foregår på en XP1600+ med 512MB DDR ram, samt 2 x 60 GB IDE i raid
0.
Gode ideer modtages meget gerne.
På forhånd tak.

Mvh
Per

Fra : Peter Holm

Dato : 17-05-02 17:09

"Per Beer Hansen" <perbeer@bigfoot.com> wrote in message
> [...]
> kører med Win XP.
> Alt dette foregår på en XP1600+ med 512MB DDR ram, samt 2 x 60 GB IDE i

hejsa.
Brug VirtualDub til at grappe med istedet. Det gir langt den bedste
kvalitet, og lyden er altid i sync.
Læs her hvordan: http://www.vcdhelp.com/mjpeg.htm
/peter

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-05-02 19:17

"Peter Holm" <phc@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> hejsa.
> Brug VirtualDub til at grappe med istedet. Det gir langt den bedste
> kvalitet, og lyden er altid i sync.

Ja det er den så desværre ikke her
Det er nøjagtigt det samme problem som med ASUS Live.
Så flere ideer ønskes.
Ellers tak for hjælpen.

Mvh
Per

Fra : Peter Holm

Dato : 17-05-02 20:10

> [...]
>
> Ja det er den så desværre ikke her
> Det er nøjagtigt det samme problem som med ASUS Live.

Du skriver "Jeg bruger ASUS's egen software". Er det det sammen som at bruge
VirtualDub ?
Jeg er ikke helt med...
/peter

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-05-02 20:16

> Du skriver "Jeg bruger ASUS's egen software". Er det det sammen som at
bruge
> VirtualDub ?
> Jeg er ikke helt med...

Nej nej, jeg mener at jeg har lige prøvet med Virtual Dub, og problemet er
det samme som med ASUS's software.
Jeg ved ikke om det benytter sig af den samme video-grabber driver ?

Mvh
Per

Fra : Peter Holm

Dato : 17-05-02 20:34

> Nej nej, jeg mener at jeg har lige prøvet med Virtual Dub, og problemet er
> det samme som med ASUS's software.
> Jeg ved ikke om det benytter sig af den samme video-grabber driver ?

Ahh ok - jeg har hentet og installeret PIC Video codec som video compressor
http://www.jpg.com/video/mjpeg.htm - det virker i hvert fald så lyden er i
sync, og det skulle efter sigende også være den bedste videokvalietet man
kan opnå.
Stadig se http://www.vcdhelp.com/mjpeg.htm for de rigtige indstillinger iht.
audio.

/peter

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-05-02 20:43

> [...]
> sync, og det skulle efter sigende også være den bedste videokvalietet man

OK, det må jeg lige prøve i løbet af week-enden, takker mange gange for
hjælpen.

Mvh
Per