Powerpoint på transperent
Fra : Anette Rasmussen

Dato : 17-05-02 15:46

Når man har en hvid farve i f.eks det danske flag, så kommer denne farve
ikke med ud, når der printes på en transperent til overhead. Det er kun den
blanke "farve" fra overheaden, der skal udgøre det for hvidt.

Vi taler om Powerpoint XP, men jeg tror nu alle versioner opfører sig sådan.

Er der nogen, der har et bud på, hvorledes man kan få hvidt på?

Mvh
Anette Linnea

Fra : Søren Blom

Dato : 17-05-02 18:23

"Anette Rasmussen" <alr@tdk.dk> skrev
> Er der nogen, der har et bud på, hvorledes man kan få hvidt på?

Ja, mal det det selv på
Anette...................*SMIL*...................hils familien.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : pre

Dato : 17-05-02 18:50

Det er sandsynligvis en animeret Gif. Træk den til et grafikprogram og
rediger. (Det kan ikke gøres i PP).
I øvrigt: Følg PP´s nyhedsgruppe. Dety er den mest inspirerende, mest
aktive af tidens grupper, den er stopfyldt med ekspertise og hjælp.

pre

pre

Fra : Anette Rasmussen

Dato : 17-05-02 19:31

"pre" <skriv.til@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> Det er sandsynligvis en animeret Gif. Træk den til et grafikprogram og
> rediger. (Det kan ikke gøres i PP).

Jeg har prøvet at redigere i Paint Shop Pro. Flere lag og enhver ting.
Derefter gemt i .gif, .jpg, .png og .psp. Intet af det gav det ønskede
resultat i PP, så det er jo nok fordi toneren (sort, blå, rød og grøn) ikke
kan klare at blande en hvid farve. Surt.
Det undrer mig, at jeg ikke er stødt på det problem før.

> I øvrigt: Følg PP´s nyhedsgruppe. Dety er den mest inspirerende, mest
> aktive af tidens grupper, den er stopfyldt med ekspertise og hjælp.

Tænker du på en dansky nyhedsgruppe? Eller MS´s?

Mvh
Anette Linnea

Fra : pre

Dato : 18-05-02 11:37

I Front Page defineres transparens som et gennemsigtigt felt, der lader
baggrunden skinne igennem. Det svarer meget godt til dagligt brug men
ignorerer at man i et ordentligt grafikprogram kan sætte forskellige grader,
og kan "transparere" flere farver. Og det er mærkeligt for der bølger mange
flag på Webben - med masser af hvidt.

Fra : pre

Dato : 18-05-02 19:06

Kik her for en sandsynlig løsning:

http://www.rdpslides.com/pptfaq/FAQ00046.htm

(Jeg har den samlede fortegnelse 205 kb)

Fra : pre

Dato : 17-05-02 19:07

Supplerende skal det nævnes at MS overraskende har akcepteret PNG som
standard format. Det har 24 bit farver (16,7 mio colors) og akcepterer
transparens - men har dog ofte svært ved at præstere en 100% ren hvid
baggrund.

Fra : Peder

Dato : 17-05-02 19:22

Hej Anette

Måske et dumt spørgsmål, men kan din printer overhovedet skrive hvid ? - jeg
mener det er jo ikke en farve der kan blandes af de sædvanlige farvepatroner
i f.eks en blækprinter.

Hilsen Peder