Hamster igen
Fra : Janus Høi

Dato : 17-05-02 12:52

Når jeg tilføjer grupper i Hamster, bliver Outlook Express'
nyhedsgruppeliste ikke opdateret.

Jeg mener, der plejer engang imellem at komme en besked med at der er kommet
nye grupper og om man vil se dem nu.

Men der sker ingenting når jeg laver nye eller installerer eksterne grupper
på serveren.

Så er jeg nødt til at nulstille nyhedsgruppelisten i OE.
Er der en mulighed jeg har overset?
Hvad gør i andre?

Man kan ikke rigtig sige til dem man gerne vil have til at gå på servere, at
de i tide og utide skal nulstille listen.

Jeg ved i at SmartNewz gør det som andre servere. Men jeg vil hellere bruge
Hamster
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Lars Klintholm

Dato : 17-05-02 13:01

Janus Høi skrev:

> [...]
> eksterne grupper på serveren.
>
> Så er jeg nødt til at nulstille nyhedsgruppelisten i OE.

Funktioner, Indstillinger, Generelt, Giv besked hvis der er nye grupper

--
mvh.
LarsK

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-05-02 13:02

Janus Høi, du skrev:

> Så er jeg nødt til at nulstille nyhedsgruppelisten i OE.
> Er der en mulighed jeg har overset?
> Hvad gør i andre?

Har du et flueben ved generelt, giv besked hvis der er nye
nyhedsgrupper, for her virker det godt nok.

--
Henrik
Verdens største samling af danske

Fra : Janus Høi

Dato : 17-05-02 13:12

"Henrik K Hansen" <henrik-k-hansen@adresse.invalid> skrev i en meddelelse
> Har du et flueben ved generelt, giv besked hvis der er nye
> nyhedsgrupper, for her virker det godt nok.

Ja den er god nok.
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Janus Høi

Dato : 17-05-02 13:36

"Henrik K Hansen" <henrik-k-hansen@adresse.invalid> skrev i en meddelelse

> Har du et flueben ved generelt, giv besked hvis der er nye
> nyhedsgrupper, for her virker det godt nok.

Er det også Hamster du bruger?

Det vil simpelthen ikke her.

Dammit!
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Lars Klintholm

Dato : 17-05-02 20:20

Janus Høi skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Er det også Hamster du bruger?
>
> Det vil simpelthen ikke her.

Ved nærmere eftertanke/test, så virker det heller ikke her. "Giv
besked....." virker kun på de eksterne servere, på hamsteren får jeg
kun nye grupper at se, ved at nulstille. Og det gælder altså for OE.
Med Xnews virker det som det skal.

--
Mvh.
LarsK

Fra : Janus Høi

Dato : 17-05-02 20:37

"Lars Klintholm" <spamfilter@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> besked....." virker kun på de eksterne servere, på hamsteren får jeg
> kun nye grupper at se, ved at nulstille. Og det gælder altså for OE.

Okay.

Jeg var ved at blive skør af at forsøge at gennemskue hvad der var galt.

Det er nemlig de interne grupper jeg har problemet med.

Om det virker til eksterne tilføjelser har jeg ingen idé om endnu. Men der
kommer jo hele tiden nye grupper til, så jeg finder nok snart ud af det.

<tanke>
Hvis der er en der har sin Hamster til at hente fra min Hamster og jeg
tilføjer en hjemmeopfundet gruppe, så er det jo en ekstern gruppe for ham
der henter. Og så må hans brugere få besked om det i OE.
Altså burde jeg kunne sætte to hamstre op herhjemme. En der kører på
arbejdstationen med alle de interne grupper og en på en server, der henter
anerkendte grupper udefra OG dem fra arbejdstationen. Når så andre henter,
kobler de bare på serverens Hamster. Det burde vel kunne lade sig gøre ved
at sætte dem til med forskellige portnumre.(?) F.eks. port 120 og 121.
</tanke>

--
Janus Høi
[Daphne Moon:]

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-05-02 14:30

Janus Høi, du skrev:

> Er det også Hamster du bruger?

Nej det var fordi jeg ikke vidste hvad jeg skulle få tiden til at
gå med, at jeg oversatte Hamsteren til dansk, og uploadede en
side med scripts og moduler.

--
Henrik

Fra : Janus Høi

Dato : 17-05-02 14:37

> Nej det var fordi jeg ikke vidste hvad jeg skulle få tiden til at
> gå med, at jeg oversatte Hamsteren til dansk, og uploadede en
> side med scripts og moduler.

Ha ha.
Jeg havde ikke lige set din .sig.
Min fejl.
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Janus Høi

Dato : 17-05-02 14:44

"Janus Høi" <hoi***@jagi.com> skrev i en meddelelse

> "Henrik K Hansen" <henrik-k-hansen@adresse.invalid> skrev i en meddelelse

> Ha ha.

Må jeg iøvrigt foreslå dig at følge nedenstående link?
http://www.dr.dk/p1/eksistens/arkiv/2001/010927.shtml
--
Janus Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 17-05-02 19:35

Janus Høi, du skrev:

> Må jeg iøvrigt foreslå dig at følge nedenstående link?
> http://www.dr.dk/p1/eksistens/arkiv/2001/010927.shtml

Godt at se, at du tog det i den rette ånd.

--
Henrik

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-05-02 14:31

Janus Høi skrev:

>Når jeg tilføjer grupper i Hamster, bliver Outlook Express'
>nyhedsgruppeliste ikke opdateret.

Heller ikke når du vælger at opdatere gruppelisten?

>Jeg mener, der plejer engang imellem at komme en besked med at der er kommet
>nye grupper og om man vil se dem nu.

Hamster giver besked i en intern gruppe, når der dukker nye op.

>Man kan ikke rigtig sige til dem man gerne vil have til at gå på servere, at
>de i tide og utide skal nulstille listen.

De burde se det i den interne.

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Janus Høi

Dato : 17-05-02 14:40

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse

> Heller ikke når du vælger at opdatere gruppelisten?

Jeg skal nulstille listen i OE, før de nye kommer med.
--
Janus Høi
[Niles Crane:]

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 17-05-02 14:53

Janus Høi skrev:

>Jeg skal nulstille listen i OE, før de nye kommer med.

Det må da være OEs fejl.