Hjælp til det tyske......
Fra : Bjørn S

Dato : 17-05-02 12:25

Hejsa.
Jeg har købt en tyskimporteret Honda NTV 650 fra -93, og skal snart igennem
møllen med afgitsvurdering, syn og registrering.
En tidligere tråd i gruppen hed : Køb af brugt motorcykel i Tyskland , og i
den forbindelse blev der jo fortalt at endel maskiner blev droslet der nede,
og at det stod i registreringsattesten. Nu har jeg så kigget i min, og ups,
der står ordret gengivet :
ZIFF.7:LEISTUNGSRED. D . JE EINE DROSSELBLENDE (DM=20MM) PRO ANSAUGSKANAL
(ANSAUGGSTUTZEN KENNZ. : 37KW) : 0 . BESCHRaeNK. OD.AUFLAG.

Er det noget med at insugningskanalen er droslet ned til 20 mm, og at
maskinen kun yder 37KW ? Jeg er ikke særlig bevendt i det tyske, men spørg
mig om norsk
Den skulle jo gierne yde det den skal, et sted imellem 55-60 hk - og det er
jo nogle flere kw også, kan ikke lige huske formelen for omregning.

Har det nogen praktisk betydning for syn, vurdering og indregistrering ? Jeg
vil jo ha den indregistrert - fuldt orginalt ydende som tilsvarende danske
modeller.

mvh.
/Bjørn

Fra : Michael Kristensen

Dato : 17-05-02 12:25

1 hk = 736 watt

Fra : Bjørn S

Dato : 17-05-02 13:19

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message
> 1 hk = 736 watt

Jo tak, det har jeg også nogenlunde sjusset mig frem til, og at 37kw skulle
være rundt 51-52 hk. Men er det nu det der står i den tyske text ? - at den
er neddroslet til den vedi?

I flg. mc-revyen fra -93 er den opgivet til 60Hk/44 kw max-effekt.

/Bjørn

Fra : Richard Pade

Dato : 17-05-02 22:31

"Bjørn S" wrote:

> Jo tak, det har jeg også nogenlunde sjusset mig frem til, og at 37kw skulle
> være rundt 51-52 hk. Men er det nu det der står i den tyske text ? - at den
> er neddroslet til den vedi?

NTV blev leveret i den normale udroslede version med 60 hk nogle år og 53 andre
år. Iflg en brugtkøbsartikel i Motorradfahrer sidste år, var den eneste forskel
på de to udroslede versioner indsugningstragten, og husker jeg rigtigt, dens
(deres, der er jo to) længde.

Jeg har bladet liggende, men i en flyttekasse, jeg ikke lige har adgang til, så
jeg kan ikke hjælpe med en kopi af artiklen lige nu - og dermed listen over,
hvilke årgange der havde 60 hypper i D. Måske harr Motorradfahrer en web-site,
hvor artiklen kan findes? Alternativet spørg din forhandler, hvilke
indsugningstragte, der fås; det er formentlig den korteste, du skal have fat i.

Der findes også en udmærket tysk NTV-liste - søg engang på yahoo.de så finder
du den.

> I flg. mc-revyen fra -93 er den opgivet til 60Hk/44 kw max-effekt.

Du kan ikke regne med MC-revyens hk-tal, da de danske cykler nogle år var/er
sidste eller forrige års modeller fra D og andre EU-lande. Derfor kan
hk-angivelsen svinge.

Richard

Fra : Michael Kristensen

Dato : 17-05-02 12:25

1 hk = 736 watt

Fra : Søren Lindholt

Dato : 17-05-02 13:29

Bjørn S <bjosko@ReMoVeyahoo.com> wrote in article
> ZIFF.7:LEISTUNGSRED. D . JE EINE DROSSELBLENDE (DM=20MM) PRO
ANSAUGSKANAL
> (ANSAUGGSTUTZEN KENNZ. : 37KW) :

Ydelsesreduceret D. En "plombe" pr. indsugningskanal.
Indsugningskanal mærket: 37KW:

0 . BESCHRaeNK. OD.AUFLAG.
0 indskrænket OD pålagt.

hvad O og OD betyder ved kun de tyske synsfolk ))

--
Søren
Berliner

Fra : Bjørn S

Dato : 17-05-02 14:17

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> wrote in message

> Ydelsesreduceret D. En "plombe" pr. indsugningskanal.
> Indsugningskanal mærket: 37KW:

Mange tak !!
Øv, men det må da være til at fjerne.
Kedeligt når man efterhånden opdager alle mangler og minuser bag den blanke
facaden

/Bjørn - endel klogere

Fra : Allan Bojesen

Dato : 17-05-02 19:59

"Bjørn S" <bjosko@ReMoVeyahoo.com> skrev i en meddelelse
> Mange tak !!
> Øv, men det må da være til at fjerne.
> Kedeligt når man efterhånden opdager alle mangler og minuser bag den
blanke
> facaden

Uden at vide det, vil jeg tro det drejer sig om at udskifte gummierne mellem
karbsne og cylinderne, eller indsugningsstudsen der er skruet i cylinderne,
og derefter få den dysset om.

Allan Bojesen

Fra : Esben Laursen

Dato : 17-05-02 21:49

> [...]
mellem
> karbsne og cylinderne, eller indsugningsstudsen der er skruet i

Ikke altid, min CB450S var der kommet en anden knast i.... SUX... jeg troede
også bare det var indsugningen, men såen skulle det jo ikke være =(

Esben

Fra : Allan Bojesen

Dato : 17-05-02 22:12

"Esben Laursen" <spam@hyber.dk.remove> skrev i en meddelelse
> Ikke altid, min CB450S var der kommet en anden knast i.... SUX... jeg
troede
> også bare det var indsugningen, men såen skulle det jo ikke være =(

Som Bjørn refererer _fahrzeugbref_ er det kun _ansaugskanal_. Hvis
knastakslen skulle skiftes ville der have stået noget med _nockenwelle_
også.

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 19-06-02 23:30

Esben Laursen <spam@hyber.dk.remove> skrev i en

> min CB450S var der kommet en anden knast i.... SUX... jeg troede
> også bare det var indsugningen, men såen skulle det jo ikke være =(

Til 4½'er-droslingen hører også andre fjedre til karburatorernes spjæld;
men om de er længere/kortere kraftigere/svagere ved jeg ikke!

--
Armand.
(der her eftersender et ældre "kvalt" indlæg uden at nærlæse i debatten

Fra : Inkognito

Dato : 17-05-02 23:00

Søren Lindholt <lindholt@FJERNperson.dk> skrev i en

> Bjørn S <bjosko@ReMoVeyahoo.com> wrote in article
> 0 . BESCHRaeNK. OD.AUFLAG.
> hvad O og OD betyder ved kun de tyske synsfolk ))

Hvad med "oder" (for: "eller")?
Forstået således at stutsen er markeret med: enten "Beskraenk" eller
"auflag" (aufslag?) !?

Alt i alt er det blot at pille stutsene af og høvle inderdiameteren op
til max. med fornødent værktøj!!

--
Hondahans

Fra : Bjørn S

Dato : 17-05-02 23:23

"Inkognito" <hondahans@igkognito.dk> wrote in message
> Alt i alt er det blot at pille stutsene af og høvle inderdiameteren op
> til max. med fornødent værktøj!!

Tak for alle svar, det er dog det sidste her med stutsene jeg håber på, nu
kan den lige få lov til at trille igennem syn og registrering først, jeg vil
da gierne mærke forskellen før og efter, det er jo den bedste løn for
arbejdet.
(Minder mig om den gang jeg klippet drejeventiler på kameraternes Suzuki
AC50'er - for ca.25 år siden, arbejdslønnen var en god lang prøvetur )

/Bjørn

Fra : Jens P

Dato : 17-05-02 23:57

Har netop selv lige fået en tysk '89 Revere gennem vurdering, registrering
mv.
Iflg. den tyske registreringsattest var den neddroslet til 37HK, men jeg fik
at vide af sælger at den i virkeligheden slet ikke var droslet. Mange
tyskere skulle efter sigende få nedroslet MC'en for at spare forsikring, men
de originale dele sættes på plads, så snart den er godkendt og synet som
neddroslet.
Jeg fornemmer, at det er korrekt, at der ikke er tale om 37 HK for mn egen
Revere, men jeg kan ikke sige, om der er tale om 56 HK eller 60 HK. Hvordan
finder man ud af det?

I øvrigt havde neddroslingen iflg. den tyske registreringsattes slet ingen
indflydelse på hverken syn, registrering eller vurdering. Jeg gætter dog på,
at man kan argumentere for, at en neddroslet MC skal vurderes lavere ved den
endelige fastsættelse af toldværdien.

Fra : Bjørn S

Dato : 18-05-02 21:21

"Jens P" <jp@image.dk> wrote in message

> Jeg fornemmer, at det er korrekt, at der ikke er tale om 37 HK for mn egen
> Revere, men jeg kan ikke sige, om der er tale om 56 HK eller 60 HK.
Hvordan
> finder man ud af det?

Ikke 37 hk, men kw, det giver noget rundt 51-52 hk. Efter at få oversat det
tyske her - mange tak - læste jeg videre i registreringsattesten og så at
max-fart var sat til 149 km/t. For at afprøve det.............. ja så
skal man nok helst på en tæstbenk, men der er jo mange faktorer som spilder
ind om nu den cykkel yder hvad den kan, men noget i nærheden af 55-60 hk bør
man vel kunne forvænte, men alt efter motorens tilstand og hvis alle (tysk -
monterte) plomber er fjærnet. Forøvrig tror jeg (efter erfaring med biler)
at en plombe - hvis den sidder i indsuget mest vil påvirke topfarten her på
danske veje, men at den også vil påvirke effekten når man rigtig skal
trække, her er vel cylinderens fyldingsgrad afgørende, men det oplever man
nok mest ved bjergkørsel.

> [...]
på,
> at man kan argumentere for, at en neddroslet MC skal vurderes lavere ved

Det lyder godt, det var sådan sæt det jeg først var bange for, at cykkelen
blev "effektmessigt låst" /indregistrert med den oplyste tyske verdi, og
event. skulle synes igen hvis den blev modificeret til "normalt" ydende.Jeg
er ikke så bange for at pille karburatorene af og gå i krig med indsug og
event. dysser.

/Bjørn

Fra : Armand

Dato : 19-06-02 23:33

Jens P <jp@image.dk> skrev i en
> [...]
ingen
> indflydelse på hverken syn, registrering eller vurdering.

Gjorde du opmærksom på sagen?

> Jeg gætter dog på, at man kan argumentere for, at en neddroslet MC
> skal vurderes lavere ved den endelige fastsættelse af toldværdien.

Måske!
Men som gældende for drosling af DK-modeller, så er dette kun en formsag
om at eje en kvittering på at der er indkøbt et drosselsæt til
pågældende stelnummer. Derfor vil man kunne påberåbe sig den droslede
effekt, og derved sidenhen sælge modellen ud fra (= en fordobling af
købergruppen?), også selv om man sidenhen borer stutsene op (eller hvori
droslingen nu ligger).
Hvis vurderingen er foretaget ud fra fuld ydelse, skal man således ikke
fygte skattefar omkring mer-ydelsen!

Jeg står selv for at få mine 27-hk's CB4½-rester igennem systemet, så
jeg vil vende nærmere tilbage derom!

--
Armand

Fra : Jens U

Dato : 21-05-02 23:48

Bjørn skrev...
> Hejsa.
> Jeg har købt en tyskimporteret Honda NTV 650 fra -93, og skal snart
igennem
> møllen med afgitsvurdering, syn og registrering.

Tillykke med den.

> [...]
>
> Er det noget med at insugningskanalen er droslet ned til 20 mm, og at
> maskinen kun yder 37KW ? Jeg er ikke særlig bevendt i det tyske, men spørg

Jo, det er skam meget rigtigt.
Den var/er meget populær så tyskerne havde 2 droslet versioner.
Vil du have bekræftiget hvilken din er, så søg på "ntv650" på dette her link
http://www.partspartners.com/html/honda.asp?amaspHidden_URLStr=

> Den skulle jo gierne yde det den skal, et sted imellem 55-60 hk - og det
er
> jo nogle flere kw også, kan ikke lige huske formelen for omregning.

Det gør jeg heller ikke, jeg bruger bare dem der er tilstede.

> [...]
Jeg
> vil jo ha den indregistrert - fuldt orginalt ydende som tilsvarende danske

Kun hvis den skulle indregistreres som en droslet mc og det skal den jo
ikke.
Der er nok ikke mange andre steder du kan spare noget når det er ved staten.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X