Mac OSX Server printserver prob. under W2K
Fra : Stefan

Dato : 17-05-02 10:35

Hej

Vi har en Mac OSX server, som kører med Windows Services og Print Server
Services.
Når jeg installerer printere fra en Windows klient (W2K), bliver printeren
rigtigt installeret og Win kan sagtens se installere og se printeren, men
når jeg printer kommer den op og siger "check printerens konf. eller om den
er slukket" Dette er tiltrods for at den kan se at printeren er "Ready"
Hjææælp

Mvh

Stefan

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-05-02 11:50

In article <ac2j17$fml$1@news.cybercity.dk>,
"Stefan" <stefware@email.dk> wrote:

> Hjææælp

Er det en IP-printer og er gateway-adressen i så fald sat rigtigt?

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 17-05-02 11:55

Jeps det er Ip printer som kører på internt netværk og de er alle indstillet
med korrekt IP/gateway og subnet. Det er underligt, vi har 4 stk og ingen af
dem vil printe, men godt installere!

Stef

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-05-02 12:02

In article <B90AAE07.6B84%sj@vh-marketing.dk>,
Stefan Jacobsen <sj@vh-marketing.dk> wrote:

> Jeps det er Ip printer som kører på internt netværk og de er alle indstillet
> med korrekt IP/gateway og subnet. Det er underligt, vi har 4 stk og ingen af
> dem vil printe, men godt installere!

Kan i printe til dem fra serveren?

Er serveren sat op til mere end 1 IP-adresse?

Er der en firewall på serveren?

Kan du forresten lokkes til at skrive nedenunder det du svarer op?

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 17-05-02 22:53

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote in message

> Kan i printe til dem fra serveren?
>
> Er serveren sat op til mere end 1 IP-adresse?
>
> Er der en firewall på serveren?
>
> Kan du forresten lokkes til at skrive nedenunder det du svarer op?

Jeps vi kan godt printe fra serveren, og der er kun en IP adr. på serveren,
nej den kører ikke firewall, da den kun bruges som filserver.

Stef