/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Justering og synkronisering
Fra : TriumfThye


Dato : 17-05-02 10:30

Hej medcyklister

Se nu er det jo - sammenlignet med biler - så herligt overskueligt og
tilgængeligt at lave service på sin egen cykel. Men når det kommer til den
finere justering af motoren kræves en større teknisk indsigt. Jeg er kommet
i besiddelse af en CarbTune og kan sådan set bare gå ud og købe mig et sæt
søgerblade. Således burde jeg kunne gå i gang med at stille ventiler og
synkronisere karburatorer. MEN når jeg kaster blikket på mine to Mikuni
karburatorer må jeg sande at de er en kende mere avancerede end de
karburatorer jeg syslede med på min ungdoms tunede knallerter! Jeg kan ikke
umiddelbart, logisk slutte mig til en fuldstændig forståelse af teknikken.
Er der nogen der kan henvise til god og oplysende litteratur om justering og
synkronisering i almindelighed og/eller indsigt i (avancerede) karburatorer
i særdeleshed?!? Om det er på Nettet eller i boghandlen/biblioteket er mig
et fedt!

Tak!

Thye, VZ800

Apropos VZ800: Jeg har "customiseret" og optimeret min cykel for langt over
halvtreds tusinde kroner - ønsker "nogen" et par gode tips til eklatante
forbedringer - komfort såvel som ydelse - af denne model, giver jeg gerne
mine erfaringer videre...



 
 
Arne Rohr Pedersen (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Arne Rohr Pedersen


Dato : 17-05-02 18:57


> Er der nogen der kan henvise til god og oplysende litteratur om justering
og
> synkronisering i almindelighed og/eller indsigt i (avancerede)
karburatorer
> i særdeleshed?!? Om det er på Nettet eller i boghandlen/biblioteket er mig
> et fedt!


En bog med titlen "Motorcykelhåndbogen" af Mogens H. Damkier er god at
skaffe sig lidt almen viden om emnet fra. (Der er for nogle år siden kommet
en ny udgave af bogen hvor Gunner Skrydstrup er blevet medforfatter)


--
Arne Rohr Pedersen
Honda ST 1100



Armand (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-06-02 23:32


TriumfThye <thye@adslhome.dk> skrev i en
news:3ce4cdba$0$78788$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Se nu er det jo - sammenlignet med biler - så herligt overskueligt og
> tilgængeligt at lave service på sin egen cykel. Men når det kommer til
> den finere justering af motoren kræves en større teknisk indsigt. Jeg
er
> kommet i besiddelse af en CarbTune og kan sådan set bare gå ud og
> synkronisere karburatorer.
> MEN når jeg kaster blikket på mine to Mikuni karburatorer må jeg
> sande at de er en kende mere avancerede end de karburatorer jeg
> syslede med på min ungdoms tunede knallerter!
> Jeg kan ikke umiddelbart, logisk slutte mig til en fuldstændig
> forståelse af teknikken.

Synkroniseringen er ikke så kompliceret en ting endda:
Gaskablet trækker på en af karburatorernes aksler, og det er
forbindelsen til den anden (hhv. de andre-) karburator(er) der skal
justeres således at begge sider trækker ens (jvf. den monterede
"carbtune")!

--
Armand.






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408661
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste