Vise flere websites på en gang unden frame~
Fra : Kjeld

Dato : 17-05-02 09:20

Hej NG

Hvordan kan jeg vise flere websites på en og samme website uden brug af
frames? Jeg tænker på at lave en fælles menu for hele sitet, samt kun at
opdatere indholdet af en tabel eller lign. ved klik på menu'en.

Kan det evt. gøres med CSS?

MVH

Kjeld

Fra : Rune Glerup

Dato : 17-05-02 10:40

Kjeld skrev:

> Hvordan kan jeg vise flere websites på en og samme website uden brug af
> frames?

Det kan du ikke. Du kan bruge <object>-elementet til at inkludere et
HTML-dokument i et andet, men det er i praksis også en frame.

> Jeg tænker på at lave en fælles menu for hele sitet, samt kun at
> opdatere indholdet af en tabel eller lign. ved klik på menu'en.

Du kan, hvis din server tillader det, bruge SSI inkludere en stump HTML i
andre sider, eksempelvis en menu. <http://html.dk/tutorials/ssi/>

Hvis du ikke kan inkludere kode serverside, er der programmer, som kan
flette dokumenter på din egen computer, så du slipper for at ændre det
manuelt. Du skal så blot uploade det hele, når du har ændret menuen.

> Kan det evt. gøres med CSS?

Nej.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

"Again, we remind you that frames are on their way out anyway."