Brænderproblem,- Toast error
Fra : [5000] Per Madsen

Dato : 16-05-02 21:34

Toast (Titainum 5.0.2, tildelt hhv. 12 & 24 mb ram) kommer med følgende
besked når jeg prøver at brænde en audio-cd i min brænder (Iomega Zip-CD
650 USB (8x4x4)):

"The drive reported an error
Sense key = ILLEGAL REQUEST
Sense Code = 0X30
INCOMPATIBLE MEDIUM INSTALLED"

Beskeden er sikker hver gang jeg brænder i x4, når jeg brænder i x2 er
der ikke nogen problemer. Jeg har prøvet 4 forskellige medier, men det
har ikke ændret noget. Jeg kører med syst. 9.2.2 DK....

Nogen bud på hvad der går galt,- er det en "buffer underrun" oder wie...
--
Mvh. Per Madsen
Web: http://users.cybercity.dk/~dsl52828/

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-05-02 21:47

In article <1fcarkn.m3itw9cfetfeN%permandREMOVETHIS@cool.dk>,
permandREMOVETHIS@cool.dk ([5000] Per Madsen) wrote:

> Nogen bud på hvad der går galt,- er det en "buffer underrun" oder wie...

Toast skal ikke have tildelt mere RAM end standard. RAM-cachen sætter du
så højt at du stadigvæk har ledig RAM, dvs Toasts RAM-tildeling +
RAM-cachen skal være mindre end største ledige blok. RAM-cachen bruger
altså ikke at Toasts RAM-tildelning.
Med 4x brænderhastighed nærmer du dig USB's maxoverførselshastighed, så
det kan være det der giver dig problemer.

Er der forresten nogen grund til at du ikke har opgraderet Toast til
seneste version?

Fra : [5000] Per Madsen

Dato : 17-05-02 09:32

> [...]
> Med 4x brænderhastighed nærmer du dig USB's maxoverførselshastighed, så
> det kan være det der giver dig problemer.

OK, - det kan være jeg må affinde mig med 2x hastighed.

> Er der forresten nogen grund til at du ikke har opgraderet Toast til
> seneste version?

Jeg bruger ikke min brænder særligt meget, men jeg mener at kunne huske,
at jeg har haft opgraderet til en nyere version, og at den nye version
konfliktede. Men det skal måske prøves igen,- jeg har i mellemtiden fået
ryddet lidt op på maskinen (udvidelser osv.).

Fra : Martin Edlich

Dato : 17-05-02 11:48

In article <1fcboxr.1hxvlol1qvk76N%permandREMOVETHIS@cool.dk>,
permandREMOVETHIS@cool.dk ([5000] Per Madsen) wrote:

> OK, - det kan være jeg må affinde mig med 2x hastighed.

Ja, og det er da heller ikke så slemt nu hvor man kan bruge computeren
til andet mens man brænder.

> [...]
> konfliktede. Men det skal måske prøves igen,- jeg har i mellemtiden fået
> ryddet lidt op på maskinen (udvidelser osv.).

Noget af det der bliver opgraderet og fejlrettet er netop drivere.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 17-05-02 22:39

[5000] Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> OK, - det kan være jeg må affinde mig med 2x hastighed.

Er det en Audio -> Audio (kopi) du prøver at brænde?

Kig lige i "Kontrolpaneler -> QuickTime Settings" at du ikke har
AutoPlay sat til. Hvis du har lyden sat ned hører du ikke at CD'en
spiller mens du brænder, det har kostet mange coasters rundt omkring :)

Mojn, Thomas

--
Ever wonder about those people who spend $2.00 a piece on those
little bottles of Evian water? Try spelling Evian backwards: Naive

Fra : [5000] Per Madsen

Dato : 18-05-02 02:58

Thomas Boelskifte <mmm_beer@manics.dk> wrote:

> Er det en Audio -> Audio (kopi) du prøver at brænde?

Jep

> Kig lige i "Kontrolpaneler -> QuickTime Settings" at du ikke har
> AutoPlay sat til. Hvis du har lyden sat ned hører du ikke at CD'en
> spiller mens du brænder, det har kostet mange coasters rundt omkring :)

"Afspil audio-cd" er slået fra, men "Afspil Cd-rom" er slået til , så
hvis jeg har forstået dig rigtigt er alt som det skal være,- ikk' ,-)

> Mojn, Thomas

Mojn

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 19-05-02 23:47

[5000] Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> "Afspil audio-cd" er slået fra, men "Afspil Cd-rom" er slået til , så
> hvis jeg har forstået dig rigtigt er alt som det skal være,- ikk' ,-)

Jepper :)

Mojn, Thomas

--
Never criticize Slashdot's conduct no matter how deserved -
too many idiots have moderation points

Fra : Lasse Jensen

Dato : 17-05-02 07:59

[5000] Per Madsen wrote:

> [...]
> har ikke ændret noget. Jeg kører med syst. 9.2.2 DK....
>
> Nogen bud på hvad der går galt,- er det en "buffer underrun" oder wie...

Jeg tror der er USB'en der er for langsom, prøv at pille alle andre USB
enheder fra mens du brænder, så burde 4x lige akkurat kunne lade sig gøre.

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
[lasse@Helium ~]$ uname -a

Fra : [5000] Per Madsen

Dato : 17-05-02 09:34

Lasse Jensen <rdx@worldonline.dk> wrote:

> Jeg tror der er USB'en der er for langsom, prøv at pille alle andre USB
> enheder fra mens du brænder, så burde 4x lige akkurat kunne lade sig gøre.

Hmm, jeg har kun en Logitech mus tilsluttet via usb foruden brænderen,
men det skal da prøves...