Skærme
Fijala 3554
Billige TFT skærme
Fra : Thïngmand

Dato : 16-05-02 21:47

Er de noget værd, de TFT skæme man kan få til under 4K i div. supermarkeder?

Den skal ikke bruges til at arbejde på i længere tid, men bare som
køkkenskærm, til at surfe lidt på og evt. se TV på...

Fra : David Holm

Dato : 17-05-02 10:44

> Er de noget værd, de TFT skæme man kan få til under 4K i div.
supermarkeder?
Jeg prøvede en Vibrant skærm fra elgiganten og den var udmærket, men havde
en del problemer med at vise sort. Jeg kan dog kun anbefale elgiganten idet
jeg efter 2 uger kunne returnerer den og få returneret det fulde beløb uden
problemer. Jeg købte istedet en Samsung Syncmaster 151S i stedet til 4300
kr. Den har bl.a. vundet en test i AOD af billige skærme og har fået editors
choice på www.cnet.com

Jeg har også set en medion skærm fra aldi, som så udmærket ud, men igen
havde havde lidt problemer med at vise sort.

Jeg tror ikke jeg ville have de store betænkeligheder hvis den blot skal
bruges som køkkenskærm...

mvh

David

Fra : Kirk

Dato : 17-05-02 14:06

"David Holm" <wormie_dk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> problemer. Jeg købte istedet en Samsung Syncmaster 151S i stedet til 4300
> kr. Den har bl.a. vundet en test i AOD af billige skærme og har fået

Hvordan er du tilfreds med din Samsung Syncmaster 151S ? Den ser jo rigtigt
godt ud og jeg ligger selv i overvejelser om at købe en magen til. Men vil
først høre om den er værd at spendere 4000 kr på ?
Har du oplevet nogle problemer med den?.
Jeg kan se, at specifikationerne ser gode ud (responstid på 25 ms). Jeg
ville så bare høre om du har prøvet at spille på den ? Jeg spiller selv
spiller en del hurtige spil som CS, Quake 3 osv. og ville høre om det kan
give anledning til bekymringer.

Med Venlig Hilsen Jesper

Fra : David Holm

Dato : 19-05-02 06:49

> [...]
> godt ud og jeg ligger selv i overvejelser om at købe en magen til. Men vil
> først høre om den er værd at spendere 4000 kr på ?
Det synes jeg bestemt den er, men man kan jo også få en god 19" skærm til de
samme penge...

> [...]
> ville så bare høre om du har prøvet at spille på den ? Jeg spiller selv
> spiller en del hurtige spil som CS, Quake 3 osv. og ville høre om det kan
Jeg har prøvet at spille max payne og div. bilspil og synes fint at skærmen
kan følge med. Men jeg har også talt med folk fra diverse computer
forretninger hvoraf nogle siger at man ikke kan spille på tft skærme, mens
andre siger at selvf. kan man det. Jeg mener helt bestemt sagtens man kan
bruge den til spil. Selvfølgelig bliver grafikken en smule udtværet når det
går rigtig stærkt men jeg synes det er til at leve med. En anden ting du
skal være opmærksom på er at alle tft skærme er meget mærkelige at se på
hvis de ikke kører den opløsning de er designet til. Dvs. at køre 640x480
eller 800x600 på en 15" tft skærm vil se mystisk ud.

mvh

David