Dyrets mærke = computer chip
Fra : Live4Him

Dato : 16-05-02 21:19

Teknologien er til stede og implikationerne mange. Er disse chips det mærke
der tales om i Åbenbaringen ?

Syge mennesker får implanteret en chip således at deres tilstand kan
overvåges - børn får en chip således at de let kan findes hvis de bliver
væk. Kommer tiden til at alle borgere skal have en sådan chip tror jeg
personligt det er dyrets mærke. Men døm selv ved at læse artiklen :

http://abcnews.go.com/sections/scitech/DailyNews/chipimplant020225.html

En hel familie i Florida har som de første fået implanteret en chip der
hedder VeryChip som er på størrelse med et riskorn og implanteres lige under
huden. Chippen kan indeholde et væld af personlige medicinske oplysninger
som kan læses af en håndholdt scanner.

--
http://www.sermonaudio.com/

Fra : Harald Mossige

Dato : 16-05-02 21:32

Er du ikkje glad, tenk at du snart skal få dommen, at du er ufeilbarlig(?)
og koma til himmelen"

Harald Mossige

Fra : Live4Him

Dato : 16-05-02 23:00

"Harald Mossige" <hamoss@frisurf.no> wrote in message
> Er du ikkje glad, tenk at du snart skal få dommen, at du er ufeilbarlig(?)
> og koma til himmelen"

Hvad mener du egentlig ?
Hvad har din kommentar med trådens emne at gøre ?

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-05-02 18:00

"Harald Mossige" <hamoss@frisurf.no> skrev i en meddelelse

> Er du ikkje glad,

Jo, jeg vil blive ekstra meget særlig glad hvis du gad læse:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html og især gøre brug af
disse formidable gode råd! - Det er nemlig god skik og brug når man
skriver i de danske nyhedsgrupper!

Så læse det venligst, og gør brug deraf!

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-052.htm

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 17-05-02 07:19

d. 16/05/02 22:19 skrev Live4Him på brothers_bisp@hotmail.com i artiklen
ac149n$q9h$1@sunsite.dk:

> Teknologien er til stede og implikationerne mange. Er disse chips det mærke
> der tales om i Åbenbaringen ?

Det er ikke til at vide, men jeg tvivler.

Egentlig er jeg slet ikke sikker på, der er tale om et fysisk mærke. Det kan
være et åndeligt mærke hos dem, der er for materialistiske og begærlige
efter materiel velstand og magt til at elske sin Gud og sin næste og dermed
tage imod Guds rige.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Live4Him

Dato : 17-05-02 13:23

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message

> [...]
> være et åndeligt mærke hos dem, der er for materialistiske og begærlige
> efter materiel velstand og magt til at elske sin Gud og sin næste og

Jo, men ihvertfald 2 ting taler for at det skulle være et fysisk mærke IMO.
Det ene er at det skal sidde på hånden eller panden, og det andet er at det
forbindes med handel. Et åndeligt (usynligt) mærke ville man jo heller ikke
kunne kontrollere om folk har eller ej.

jørgen.

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 17-05-02 13:59

d. 17/05/02 14:22 skrev Live4Him på brothers_bisp@hotmail.com i artiklen
ac2soo$q0f$1@sunsite.dk:

> [...]
> forbindes med handel. Et åndeligt (usynligt) mærke ville man jo heller ikke

Ork jo, de viser sig ganske tydeligt i det enkelte menneskes adfærd.
Nogle steder og på nogle områder er bestikkelse, bedrageri og lignende så
almindeligt, at det næsten er nødvendigt for handel.

Der er meget mærkeligt med de forskellige mærker og symboler, der er omtalt
i Johannes' Åbenbaring. Et eksempel er dyrets tal, som kun nogle få kender,
men som alligevel er nævnt direkte.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 17-05-02 16:58

On Fri, 17 May 2002 14:22:31 +0200, "Live4Him"
<brothers_bisp@hotmail.com> wrote:

> [...]
>andet er at det forbindes med handel. Et åndeligt (usynligt) mærke
>ville man jo heller ikke kunne kontrollere om folk har eller ej.

Næh - så var det nok mere nærliggende at tænke på et dankort eller en
mobiltelefon. Men med tanke på at åbenbaringen i mange andre passager
virker meget bundet til den tid den blev nedskrevet i (for eksempel
ved karakteruddelingen til konkrete lilleasiatiske menigheder), så
tror jeg nu der var tale om nogle særlige (sikkert romersk-udstedte)
næringsbevillinger. Hvad skriftstedet i øvrigt skal gøre godt for ved
jeg ikke. Endetiden kommer når den kommer og klar skal man vel prøve
at være til alle tider.

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
17 maj AD 2002
Skt. Paschal Baylon

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-05-02 13:29

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> d. 16/05/02 22:19 skrev Live4Him på brothers_bisp@hotmail.com i artiklen
> ac149n$q9h$1@sunsite.dk:

Det kunne synes sørgeligt oplagt ud fra ideen om "køb og salg"...

> Det er ikke til at vide, men jeg tvivler.
>
> Egentlig er jeg slet ikke sikker på, der er tale om et fysisk mærke.

....men på den anden side tales der netop ganske rigtigt på denne måde om et
mærke af samme type som pagtstegn med Gud i 2.Mosebog kap13v16, 5.Mosebog
kap.6v8 (Shemaen) og 5.Mosebog kap.11v18.

Ret ironisk...

Anders Peter Johnsen

Fra : Corax

Dato : 18-05-02 10:02

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
under
> huden. Chippen kan indeholde et væld af personlige medicinske oplysninger

Det lyder lidt som om, der er tale om samme type chips som bruges til
kæledyr og dyr i Zoo. Til kæledyr bruges de i stedet for øremærkning, og i
Zoo bruges de bl.a. så man kan holde øje med hvilke dyr der er i familie, så
der ikke opstår indavl. Mit spørgsmå er så: Hvis I mener at disse chips er
"dyrets tegn", er diverse kæledyr og Zoodyr så også satans dyr nu?

- Corax

Fra : Live4Him

Dato : 18-05-02 11:46

"Corax" <ccc44406@vip.cybercity.nospam.dk> wrote in message

> [...]

> der ikke opstår indavl. Mit spørgsmå er så: Hvis I mener at disse chips er
> "dyrets tegn", er diverse kæledyr og Zoodyr så også satans dyr nu?

Nej, jeg tror ikke at dyr er under guds dom, og jeg tror heller ikke at den
familie i Florida som har fået chippen dermed har modtaget dyrets mærke.

Når vi læser Åb 13,11-18 ser vi at dyrets mærke modtages af mennesker under
specielle forhold. Det handler om tilbedelse, om at tilbede dyret (vers 12)
det handler om at mennesker bliver forført. Det handler om afgudsdyrkelse på
en sådan måde og i en sådan grad at guds dom rettelig kommer over disse
mennesker. At tage tegnet på sin hånd eller pande er så det synlige udtryk
for denne vilfarelse og tilbedelse af dyret.

Jeg så et andet dyr komme op af jorden; det havde to horn som et lam, men
talte som en drage. Det udøver hele det første dyrs magt for dets øjne; og
det får jorden og dem, der bor på den, til at tilbede det første dyr, det
hvis banesår blev lægt. Det gør store tegn, så det endog får ild til at
falde fra himlen ned på jorden for øjnene af menneskene. Det forfører dem,
der bor på jorden, med de tegn, som det har fået givet at gøre for dyrets
øjne, og siger til dem, der bor på jorden, at de skal lave et billede af
dyret, der fik sværdhugget og kom til live. Og det fik givet at blæse
livsånde i dyrets billede, så dyrets billede også kunne tale og få alle dem
dræbt, der ikke vil tilbede dyrets billede. Det får alle, store og små, rige
og fattige, frie og trælle, til at sætte et mærke på deres højre hånd eller
deres pande, så ingen kan købe eller sælge undtagen den, der bærer dette
mærke, dyrets navn eller dets navns tal. Her kræves der visdom! Den, der har
forstand, må regne på dyrets tal, for det er et mennesketal. Dets tal er
666. Åb 13,11-18

jørgen.