Gearskifte på FS1 '79 DX
Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 16-05-02 21:15

Hej,

Jeg har en '79 Yamaha FS1 4g DX, der er lidt underlig. Ind i mellem når jeg
har
trykket koblingen ind (på grebet), og jeg vil gå fra frigear til første,
tager koblingen
ikke ordentligt fat, og det giver et ryk, med resultatet at motoren går ud.

Dette er jo ikke meningen - hvad er der galt?

//Troels

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 16-05-02 21:56

".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ud.

> Dette er jo ikke meningen - hvad er der galt?

Du er rookie til gearskifte :)

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 16-05-02 22:09

> Du er rookie til gearskifte :)

Nej, for det er når jeg bare vil skifte fra frigear til 1. gear.
Det er med koblingen HELT i bund, det er ikke engang igangsætning!

Det sker ikke altid, kun en gang i mellem - men det er da træls.

//Troels

Fra : Tim Sørensen

Dato : 16-05-02 21:57

".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
ud.

> Dette er jo ikke meningen - hvad er der galt?

Din kobling tager måske ikke helt fat.
Prøv at tramme kablet lidt, ved at skrue på møtrikken
der sidder ved siden af koblingskablet.

--
Mvh....Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 16-05-02 22:10

> Din kobling tager måske ikke helt fat.
> Prøv at tramme kablet lidt, ved at skrue på møtrikken
> der sidder ved siden af koblingskablet.

Det er strammet alt hvad det næsten kan tåle, der er ingen
løsgang (okay, lidt på ca. 2 mm) i kablet / grebet.

//Troels

Fra : ms2002

Dato : 03-06-02 23:46

Prøv at skrue den skrue der sidder nede ved sneglen lidt ind!

http://www.kandu.dk/