Office X <---> Windows Maskiner, what'~
Fra : Flemmer

Dato : 16-05-02 20:59

Hey folkens..

Til daglig bruger jeg en ti-book med det alletiders Office X. Det er
gennemgående alletiders, men jeg synes det ind i mellem er nogen ret
alvorlige problemer.

Det virker som om Entourage pakker vedhæftede filer, således andre mail
klienter (Pc) ikke helt er med på hvad det er jeg mailer... Det er typisk
Word filer jeg mailer, og måske er det allerede her, i fil-formatet, at
filmen knækker.. Mine Pc ejende venner kan ikke åbne dokumenterne
ordentligt.

Siger dette nogen noget???

Pf. Tak!

Fra : Jonas Voss

Dato : 16-05-02 21:02

In article <ac1300$25es$1@news.cybercity.dk>, Flemmer
<SPAMMENOT**fl.pet@mail.dk> wrote:

> [...]
> Word filer jeg mailer, og måske er det allerede her, i fil-formatet, at
> filmen knækker.. Mine Pc ejende venner kan ikke åbne dokumenterne

Kig i dine 'mail & news preferences', der er et faneblad der hedder
'Compose'. Her skal du vælge 'AppleDouble' i 'Encode for' og 'None' i
'Compression'.

Så skulle det spille.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Zorilla

Dato : 16-05-02 21:33

"Jonas Voss" <spamthis@verture.net> wrote in message

> Kig i dine 'mail & news preferences', der er et faneblad der hedder
> 'Compose'. Her skal du vælge 'AppleDouble' i 'Encode for' og 'None' i
> [...]

Evt. afkryds "Append file name extension" hvis fejlen måske er at din
pc-venners maskiner ikke ved hvad det er for en type fil du har sendt.

Peter

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 16-05-02 22:52

"Flemmer" <SPAMMENOT**fl.pet@mail.dk> writes:

> Det virker som om Entourage pakker vedhæftede filer, således andre
> mail klienter (Pc) ikke helt er med på hvad det er jeg mailer...

Jeg kan umiddelbart komme i tanke om tre muligheder:

1) Du vedhæfter Word-dokumenter uden .doc-efternavnet. Løsning: I
save-dialogen i Word (og de øvrige offirce-komponenter) kan du slå
automatisk extension til. "Append fileextension", tror jeg det hedder.

2) Entourage er sat til at komprimere alle filerne med stuffit, og
modtageren har ikke stuffit på deres PC. Løsning: Slå komprimering
fra i Entourages opsætning.

3) Entourage encoder vedhæftede filer på upassende vis. Løsning: Sæt
encoding til Base64 i præferencer.

Skriv igen, hvis det ikker løser problemerne. Udveksling af
word-dokumenter mellem Windows og Mac bør fungere gnidningsløst.

-j

--
Akademisk Opgavebank
http://akademiskopgavebank.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-05-02 03:18

Janus Sandsgaard <janus@akademiskopgavebank.dk> writes:

> Skriv igen, hvis det ikker løser problemerne. Udveksling af
> word-dokumenter mellem Windows og Mac bør fungere gnidningsløst.

"bør" er lige ordet. Min Word X har - som tidligere nævnt - bundvendt
et par gange.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn