Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Konvertering fra ISDN --> Analog med NE1
Fra : macbent

Dato : 16-05-02 19:06

Hej gruppe !

Jeg har NE1 med ATM-kort - uden router og ISDN linie og har dd bestilt
konvertering til analog linie.

Har fået brev om at teknikeren kommer 6/6 og skal have adgang til div.
installationer.

Hvad er det lige han skal lave???

V H Macbent

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-05-02 19:14

"macbent" <macbent@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har NE1 med ATM-kort - uden router og ISDN linie og har dd bestilt
> konvertering til analog linie.
> Hvad er det lige han skal lave???

Sikkert fjerne NT-boks og udskifte skillefilter og ADSL-modem med
analoge udgaver

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : macbent

Dato : 16-05-02 20:01

Sjovt jeg har slet ikke nogen NT-boks

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-05-02 20:05

> Sjovt jeg har slet ikke nogen NT-boks

Lær at quote:
www.makr.dk/?quote

Har du ikke en NT-boks til din ISDN-linje?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : macbent

Dato : 16-05-02 20:33

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-05-02 21:06

> Nej det har jeg ikke

Den må du altså forklare nærmere. Hvad for noget udstyr har du?
I Danmark leveres ISDN-linjer med S-bussen som grænsesnit og den fordrer
altså en NT-boks

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : macbent

Dato : 16-05-02 21:30

> Den må du altså forklare nærmere. Hvad for noget udstyr har du?
> I Danmark leveres ISDN-linjer med S-bussen som grænsesnit og den fordrer
> altså en NT-boks

Jeg har en lille boks Siemens Xpresslink (skillefilter) og en større boks
Siemens Xpresslink (adsl-modem)

Har fundet et lille billede på
http://home19.inet.tele.dk/larsjust/modem.html

Fra : Sørensen

Dato : 16-05-02 21:38

> Jeg har en lille boks Siemens Xpresslink (skillefilter) og en større boks
> Siemens Xpresslink (adsl-modem)
>
> Har fundet et lille billede på
> http://home19.inet.tele.dk/larsjust/modem.html

Der må altså sidde en ntboks et eller andet sted hvis du køre ISDN.
Hvad står der på filteret ?
IN/OUT POTS eller IN/OUT ISDN

vh.
Sørensen

Fra : macbent

Dato : 16-05-02 22:46

Har fundet NT boksen !!.

Tænk at man kan overse sådan en megakasse inde i sit klædeskab ;ø))

Men mange tak for hjælpen allesammen.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-05-02 21:36

"macbent" <macbent@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en lille boks Siemens Xpresslink (skillefilter) og en større
boks
> Siemens Xpresslink (adsl-modem)

Men det er dit ADSL-udstyr
Du må nødvendigvis også have noget udstyr til at terminere din
ISDN-linje...

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : macbent

Dato : 16-05-02 22:30

> Men det er dit ADSL-udstyr
> Du må nødvendigvis også have noget udstyr til at terminere din
> ISDN-linje...

Jeg har en alm. trebenet tlf.stikdåse hvorpå der står NTP, er det så den ??

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-05-02 22:42

> Jeg har en alm. trebenet tlf.stikdåse hvorpå der står NTP, er det så
den ??

Nej.
Du siger du har ISDN, er det korrekt?
Hvilket ISDN udstyr har du?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Sørensen

Dato : 16-05-02 22:48

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev >
> Nej.
> Du siger du har ISDN, er det korrekt?
> Hvilket ISDN udstyr har du?
>
> --
> Martin Højriis Kristensen -

Jeg tror han laver fis med os

VH.
Sørensen

Fra : macbent

Dato : 16-05-02 23:02

> Jeg tror han laver fis med os

Næ det gjorde jeg nu ikke, men endnu engang mange tak for hjælpen

*ss*