Yderdør igen...
Fra : Niels Olsen

Dato : 16-05-02 18:51

Hej Ng!

Når jeg nu har fået et godt svar på hvordan jeg behandler min yderdør, vil
min far også igang med sin. Hans dør er af mahogni og han vil gerne vide om
han kan fjerne den gamle gori træbeskyttelse med en afsyring?? Han påtænker
at bruge natronlud. Han vil også gerne vide om han kan blege den lidt? På
forhånd tak

MVH Niels

Fra : Ida Nielsen

Dato : 17-05-02 06:15

Jeg ville tage kontakt til Trip-Trap som fremstiller bla. have møbler i
hårdt træ og hører hvad de siger, men jeg vil ummiddeltbart være forsigtig
med den slags eksprimenter.

Venlig hilsen
Ida Nielsen
Farvehandler

Fra : John Vedsegaard

Dato : 27-05-02 20:35

Hej Niels Olsen|

Hvis det er et olieprodukt kan din far fjerne det som han ønsker.
Når træet herefter bliver helt sort, lysner man det med oxalsyre, som fås
hos matrialisten eller på apoteket.
Bagefter er det en god ide at bruge en olielak (som på din egen dør).
Trip Trap har ganske rigtigt produkter som kan bruges til døren (men det har
ALLE de andre farvefabrikker også).
Jeg ville personligt bruge skibslak...

John

Fra : Per H

Dato : 27-05-02 20:59

On Mon, 27 May 2002 21:35:21 +0200, "John Vedsegaard" <taform@c.dk>
skrev:

>Jeg ville personligt bruge skibslak...

Hvorfor skibslak???

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Niels Olsen

Dato : 28-05-02 21:15

Jeg takker for svaret, og bringer det videre til min fader.

MVH Niels