Råd angående salg af MC
Fra : Daniel

Dato : 16-05-02 18:27

Hej NG

Jeg står og skal sælge min MC, og jeg tænkte om der var nogle af jer der
kunne give nogle gåde råd for at sinkre en god handel.

Først angående omregistrering:

Motorkontoret anbefalede at jeg selv skulle stå for omregistrering da jeg så
var sikker på at det blev gjort. Er det ikke fair nok at sige til køber at
det skal foregå sådan? - evt. kan man jo tilbyde at betale de 380kr.
Jeg har nemlig hørt historier hvor det viser sig at MC'en ikke er
omregistreret efter de 3 uger er gået, og så hænger man jo lidt på den.

Ang. betaling:

Forlange kontanter eller en bankudstedt check?

V.H.
Daniel

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 16-05-02 18:53

> Først angående omregistrering:

I samme sekund køberen har skrevet under på købsaftalen (og du har
naturligvis sikret dig hans tlf. nummer + adresse), så ringer du til dit
forsikringsselskab og fortæller, at du har solgt din mc.
Hvis din mc ikke bliver omregistreret indenfor de tre uger, og de vil have
penge af dig, så skal du blot sige, at du ikke ejer mc'en længere, give
adressen på køberen og naturligvis ikke betale.

> Forlange kontanter eller en bankudstedt check?

Kontanter er altid godt - medmindre de er falske

mvh
Henrik - der aldrig har solgt mc selv, men overhørte en samtale i går om
selvsamme emne

Fra : Richard Pade

Dato : 16-05-02 20:28

Henrik Steen Larsen wrote:
> [...]
> penge af dig, så skal du blot sige, at du ikke ejer mc'en længere, give
> adressen på køberen og naturligvis ikke betale.

Men du slipper ikke for at betale på den måde; det påhviler den
registrerede
ejer at betale den lovpligtige ansvarsforsikring, så kravet bliver
hængende
om halsen på dig indtil du betaler, eller fors. opgiver.

I stedet: Afslut handlen og overdrag registreringsattesten på
motorkontoret,
så du kan se, det bliver gjort. Sælger du til en førstegangskøber, så
mind
ham/hende om at huske at få et forsikringsbevis udstedt og med på
motorkontoret.

Richard
- købte en gang en Acadyane, som den forforrige jer ikke havde
omregistreret
til tiden, men videresolgt til den student, jeg købte den af ugen efter.
Den
oprindelige ejer, der var fra mellemøsten, truede nu den forrige ejer
med Allahs
vrede, politi og jeg skal give dig, så jeg måtte redde kastanierne
(nosserne?)
ud for af ileden for studenten ved at køre til syn dagen efter og få den
omreg...

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-05-02 19:27

Det sikreste er at omregistrerer den selv. Og hvis du får en check, kan du
jo lige gå i banken først og se om der er dækning. Og vent med at aflevere
den, til den er omregistreret. Om det er svært i praksis ved jeg ikke. Jeg
har dog stolet på folk.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jan Petersen

Dato : 16-05-02 22:02

> [...]
> den, til den er omregistreret. Om det er svært i praksis ved jeg ikke. Jeg

Få en bankudstedt check - det er lige så godt som rede penge - bare på en
seddel

Mvh Jan Petersen

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 16-05-02 21:04

Du kan i nogle boghandler købe en kontrakt som både køber og sælge udfylder,
det giver god sikkerhed.

Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/

Fra : Allan Wisborg

Dato : 17-05-02 07:07

Da jeg solgte min gamle cykel, var køber ikke helt "hurtig" til at få
omregistreret, og jeg fik et brev med trusler om bål og brand.

Da jeg så ringede til dem sagde den "flinke" dame, at hvis jeg ikke snart
fik omregistreret osv., så kom politiet og klippede pladerne.
Jeg forklarede - igen - at jeg havde solgt cyklen, men alligevel blev hun
ved med at sige, at jeg ville få pladerne klippet.
Jeg sagde så, at det synes jeg de skulle gøre (hvilket hun af en eller anden
grund stadig ikke forstod.....) Jeg opgav da venligst adressen på den ny
ejer, og sagde at cyklen højst sandsynligt var parkeret der, så der synes
jeg at politiet skulle lede efter cyklen når de kom for at klippe pladerne.

Dette ringede jeg og fortalte køberen, og vupti var den omregistreret
Det er købers ansvar at omregistrere og forsikre. Har du en salgskontrakt,
har du ryggen fri.
Det eneste de kan gøre er at klippe pladerne, og det er jo mest købers
problem )))

Allan
TRX 850

Fra : Daniel

Dato : 17-05-02 10:57

Tak for rådene, det er altid rart at høre lidt fra nogen der har prøvet det
før :)

- Daniel

Fra : Lasse Madsen

Dato : 17-05-02 15:17

Er det ikke nemmere at tage pladerne med !?
så er man på den sikre side ...

m.v.h.
lasse madsen

Fra : nn

Dato : 17-05-02 18:08

Hej folks

Jeg havde samme oplevelse med en køber, jeg gav hende besked om den var
solgt og gav hende købers adresse. Hun sagde de så ville sende en politimand
forbi køber. Kort efter var den omregistreret.

Fra : HKL

Dato : 18-05-02 17:43

> [...]
>
> Jeg står og skal sælge min MC, og jeg tænkte om der var nogle af jer der
> kunne give nogle gåde råd for at sinkre en god handel.

Hej
Du kan sælge cyklen som synet og indregistreret i køber navn, så slipper du
for at det bøvl med en køber som ikke får omregistreret. Jeg har desuden
brugt denne side som indeholder både prøvekørelses attest og slut seddel
(Tak Henrik. Få en bankcheck eller kontanter, ikke en almindelig check.

/Henrik