/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Berømte Mac brugere
Fra : Jesper


Dato : 16-05-02 18:23

http://www.hummingbirdservices.ca/famous.html

--
Jesper. Email: pinebox [ a ] myreabox [ * ] com

 
 
Ove Steen Smidt (16-05-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 16-05-02 19:10

Jesper <look.in.sig@email.invalid> wrote:

> http://www.hummingbirdservices.ca/famous.html

Tilsvarende liste over kendte danske Mac brugere ville være af reel
værdi - f.eks. når man skal argumentere over for pengeinstitutterne.
Helst en liste, der omfatter personer flere verdener: kunst, storfinans,
politik, forskere fra humaniora, teknik og natur.

Venlig hilsen

Ove Steen

[2900] Jesper Haaber~ (16-05-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 16-05-02 20:51

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> Jesper <look.in.sig@email.invalid> wrote:
>
> > http://www.hummingbirdservices.ca/famous.html
>
> Tilsvarende liste over kendte danske Mac brugere ville være af reel
> værdi - f.eks. når man skal argumentere over for pengeinstitutterne.
> Helst en liste, der omfatter personer flere verdener: kunst, storfinans,
> politik, forskere fra humaniora, teknik og natur.
>
> Venlig hilsen
>
> Ove Steen

Så er spørgsmålet bare hvornår man er berømt ?



--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Henrik Münster (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 17-05-02 00:00

In article <1fcapvk.1eekzge1yn35tkN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:
>
> > Tilsvarende liste over kendte danske Mac brugere ville være af reel
> > værdi - f.eks. når man skal argumentere over for
> > pengeinstitutterne. Helst en liste, der omfatter personer flere
> > verdener: kunst, storfinans, politik, forskere fra humaniora,
> > teknik og natur.
>
> Så er spørgsmålet bare hvornår man er berømt ?

Det kræver vel heller ikke en liste at huske de tre navne.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Michael Tysk-Anderse~ (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 17-05-02 08:20

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Det kræver vel heller ikke en liste at huske de tre navne.

At jeg står på listen er en selvfølge, men hvem er de to andre?
--
Michael Tysk-Andersen

Henrik Münster (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 17-05-02 12:57

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote in
news:1fcblsh.bkbuhzipa3riN%mta@mac.com:

> Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
>
>> Det kræver vel heller ikke en liste at huske de tre navne.
>
> At jeg står på listen er en selvfølge, men hvem er de to andre?

Kan I ikke huske, at der for nogle år siden var vittigheder om verdens
tyndeste bog? Det var vist noget med "Tyske komikere", "Jødiske krigshelte"
og den slags. Mon ikke "Berømte danske Mac-brugere" kunne komme i
betragtning? Med mindre selvfølgelig, man regner visse af de moderne
musikere med.
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

[2900] Jesper Haaber~ (17-05-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 17-05-02 13:17

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote in
> news:1fcblsh.bkbuhzipa3riN%mta@mac.com:
>
> > Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
> >
> >> Det kræver vel heller ikke en liste at huske de tre navne.
> >
> > At jeg står på listen er en selvfølge, men hvem er de to andre?
>
> Kan I ikke huske, at der for nogle år siden var vittigheder om verdens
> tyndeste bog? Det var vist noget med "Tyske komikere", "Jødiske krigshelte"
> og den slags. Mon ikke "Berømte danske Mac-brugere" kunne komme i
> betragtning? Med mindre selvfølgelig, man regner visse af de moderne
> musikere med.

Thomas Blachman - musiker og producer
Kennet Havgaaard - fotograf fx. Euroman
Munthe + Simonsen - 2 iBooks
Susse Wold - bærbar Batman model

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

tom dissing (17-05-2002)
Kommentar
Fra : tom dissing


Dato : 17-05-02 13:40

Enhver direktør i reklamebranchen ( også de meget kendte) bliver som regel
fotograferet ved deres titanium..
OG så synes jeg faktisk også at jeg forleden så et - gammelt - billede af
DSBs tidligere Generaldirektør, hvor han stod med en bærbar - MAC - i
armene.. Og smilte !!!
OG det der med smilet er vigtigt.
Jeg tjekker lige op med mine venner, så skal vi altså nok finde nogle navne
!!
Tom


PS
Kasper Winding bruger også Mac
Jeg skal nok komme op med nogle flere navne .. snart


On 17/05/02 14:17, in article 1fcbzl9.n5o12j1umgbdyN%jesper@gylling.net,
"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote:

> Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
>
>> mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote in
>> news:1fcblsh.bkbuhzipa3riN%mta@mac.com:
>>
>>> Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
>>>
>>>> Det kræver vel heller ikke en liste at huske de tre navne.
>>>
>>> At jeg står på listen er en selvfølge, men hvem er de to andre?
>>
>> Kan I ikke huske, at der for nogle år siden var vittigheder om verdens
>> tyndeste bog? Det var vist noget med "Tyske komikere", "Jødiske krigshelte"
>> og den slags. Mon ikke "Berømte danske Mac-brugere" kunne komme i
>> betragtning? Med mindre selvfølgelig, man regner visse af de moderne
>> musikere med.
>
> Thomas Blachman - musiker og producer
> Kennet Havgaaard - fotograf fx. Euroman
> Munthe + Simonsen - 2 iBooks
> Susse Wold - bærbar Batman model


[2900] Jesper Haaber~ (17-05-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 17-05-02 14:51

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Enhver direktør i reklamebranchen ( også de meget kendte) bliver som regel
> fotograferet ved deres titanium..
> OG så synes jeg faktisk også at jeg forleden så et - gammelt - billede af
> DSBs tidligere Generaldirektør, hvor han stod med en bærbar - MAC - i
> armene.. Og smilte !!!
> OG det der med smilet er vigtigt.
> Jeg tjekker lige op med mine venner, så skal vi altså nok finde nogle navne
> !!
> Tom
>
>
> PS
> Kasper Winding bruger også Mac
> Jeg skal nok komme op med nogle flere navne .. snart
>
>
> On 17/05/02 14:17, in article 1fcbzl9.n5o12j1umgbdyN%jesper@gylling.net,
> "[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote:
>
> > Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
> >
> >> mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote in
> >> news:1fcblsh.bkbuhzipa3riN%mta@mac.com:
> >>
> >>> Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
> >>>
> >>>> Det kræver vel heller ikke en liste at huske de tre navne.
> >>>
> >>> At jeg står på listen er en selvfølge, men hvem er de to andre?
> >>
> >> Kan I ikke huske, at der for nogle år siden var vittigheder om verdens
> >> tyndeste bog? Det var vist noget med "Tyske komikere", "Jødiske krigshelte"
> >> og den slags. Mon ikke "Berømte danske Mac-brugere" kunne komme i
> >> betragtning? Med mindre selvfølgelig, man regner visse af de moderne
> >> musikere med.
> >
> > Thomas Blachman - musiker og producer
> > Kennet Havgaaard - fotograf fx. Euroman
> > Munthe + Simonsen - 2 iBooks
> > Susse Wold - bærbar Batman model

Tom kan du ikke skrive under det du svarer på ?

Thomas Helmig bruger vist også Mac.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Henrik Münster (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 17-05-02 18:04

tom dissing <tom@mir.dk> wrote in news:B90AC6D3.163C3%tom@mir.dk:

> Kasper Winding bruger også Mac
> Jeg skal nok komme op med nogle flere navne .. snart


Jeg har set et billede i avisen af Mich. Ottosen med en PowerBook 1400.
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Jon Bendtsen (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 17-05-02 18:08

In article <Xns9211C3E94CF9Bmuenstermaccom@193.88.15.201>, Henrik Münster wrote:
> tom dissing <tom@mir.dk> wrote in news:B90AC6D3.163C3%tom@mir.dk:
>
>> Kasper Winding bruger også Mac
>> Jeg skal nok komme op med nogle flere navne .. snart
>
>
> Jeg har set et billede i avisen af Mich. Ottosen med en PowerBook 1400.

Denne tråd giver jo næsten indtrykket at kun kendte personer bruger
mac, eller at macbrugere bliver kendte ;-D
Hvis det sidst er tilfældet, så skal jeg vist bruge min opsparing
på noget andet.

Kunne vi ikke få en opsumering ?? Det virker som om en masse
kreative mennesker bruger mac. Jeg gad godt vide om det er
fordi kreative mennesker vælger mac af den en, de føler sig
anderledes, eller anden, det er lettere at være kreativ på
en mac, grund. Eller er det fordi mac'ens brugergrænseflade
gør folk mere kreative ??



JonB

--

Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Jan Oksfeldt Jonasen (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Jan Oksfeldt Jonasen


Dato : 17-05-02 17:21

[2900] Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Thomas Blachman - musiker og producer
> Kennet Havgaaard - fotograf fx. Euroman
> Munthe + Simonsen - 2 iBooks
> Susse Wold - bærbar Batman model

Kald mig ukultiveret, men jeg har kun hørt om Susse.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt. Ikke kun Tuborg har noget i gære.

[2900] Jesper Haaber~ (17-05-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 17-05-02 22:47

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> [2900] Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
>
> > Thomas Blachman - musiker og producer

Har produceret plader for en del kunstnere. Vist nok Cinematastic med
Caroline Henderson

> > Kennet Havgaaard - fotograf fx. Euroman

http://www.havgaard.dk/

> > Munthe + Simonsen - 2 iBooks

Danmarks måske nok mest berømte/hotte tøjdesignere pt. med kæmpesucces i
Europa

> > Susse Wold - bærbar Batman model
>
> Kald mig ukultiveret, men jeg har kun hørt om Susse.


--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Villy Erichsen (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Villy Erichsen


Dato : 17-05-02 19:14

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

>
> Thomas Blachman - musiker og producer
> Kennet Havgaaard - fotograf fx. Euroman
> Munthe + Simonsen - 2 iBooks
> Susse Wold - bærbar Batman model

Lars Lilholdt

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen



Jonas Voss (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Voss


Dato : 17-05-02 19:48

In article <3CE54828.6C8CB445@adslhome.dk>, Villy Erichsen
<brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> "[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:
>
> >
> > Thomas Blachman - musiker og producer
> > Kennet Havgaaard - fotograf fx. Euroman
> > Munthe + Simonsen - 2 iBooks
> > Susse Wold - bærbar Batman model
>
> Lars Lilholdt

Hvad med om jeg samlede dem der er indtil videre sammen i en liste og
smed dem på nettet. Så kan folk poste tilføjelser her i gruppen, og så
kunne jeg opdatere den dagligt.

Eller er det overkill?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

David Blangstrup (17-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 17-05-02 21:16

On 17.5.2002 20:48, in article 170520022048003411%spamthis@verture.net,
"Jonas Voss" <spamthis@verture.net> wrote:

> In article <3CE54828.6C8CB445@adslhome.dk>, Villy Erichsen
> <brita-villy@adslhome.dk> wrote:
>
>> "[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:
>>
>>>
>>> Thomas Blachman - musiker og producer
>>> Kennet Havgaaard - fotograf fx. Euroman
>>> Munthe + Simonsen - 2 iBooks
>>> Susse Wold - bærbar Batman model
>>
>> Lars Lilholdt
>
> Hvad med om jeg samlede dem der er indtil videre sammen i en liste og
> smed dem på nettet. Så kan folk poste tilføjelser her i gruppen, og så
> kunne jeg opdatere den dagligt.
>
> Eller er det overkill?

Nej, fint.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark
http://david.blangstrup.dk


Thomas Bjorn Anderse~ (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 17-05-02 21:31

Jonas Voss <spamthis@verture.net> writes:

> Hvad med om jeg samlede dem der er indtil videre sammen i en liste og
> smed dem på nettet. Så kan folk poste tilføjelser her i gruppen, og så
> kunne jeg opdatere den dagligt.

Lav en passende kategori og smid dem på
http://www.gen-v.net/dk.edb.mac

> Eller er det overkill?

Ja, og?

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Jonas Voss (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Voss


Dato : 17-05-02 21:44

In article <m3it5mpleh.fsf@ted.gen-v.net>, Thomas Bjorn Andersen
<tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Lav en passende kategori og smid dem på
> http://www.gen-v.net/dk.edb.mac

Det er hermed gjort, men kan man ikke få den til at skrive det på
listeform istedet? Jeg forsøgte mig med nogle <br> - men de blev ikke
lavet om til linebreaks.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Thomas Bjorn Anderse~ (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 17-05-02 22:07

Jonas Voss <spamthis@verture.net> writes:

> In article <m3it5mpleh.fsf@ted.gen-v.net>, Thomas Bjorn Andersen
> <tbamacnews@gen-v.net> wrote:
>
> > Lav en passende kategori og smid dem på
> > http://www.gen-v.net/dk.edb.mac
>
> Det er hermed gjort, men kan man ikke få den til at skrive det på
> listeform istedet? Jeg forsøgte mig med nogle <br> - men de blev ikke
> lavet om til linebreaks.

Man skulle efter sigende bare kunne indtaste teksten med linieskift og
alting, dvs. ingen HTML.

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Jonas Voss (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Voss


Dato : 17-05-02 22:12

In article <m3elgapjpc.fsf@ted.gen-v.net>, Thomas Bjorn Andersen
<tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Man skulle efter sigende bare kunne indtaste teksten med linieskift og
> alting, dvs. ingen HTML.

Hmm, jeg kan ikke få det til at virke.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Thomas Bjorn Anderse~ (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 17-05-02 22:19

Jonas Voss <spamthis@verture.net> writes:

> In article <m3elgapjpc.fsf@ted.gen-v.net>, Thomas Bjorn Andersen
> <tbamacnews@gen-v.net> wrote:
>
> > Man skulle efter sigende bare kunne indtaste teksten med linieskift og
> > alting, dvs. ingen HTML.
>
> Hmm, jeg kan ikke få det til at virke.

Du skal slå advanced text-editing til, og så sætte teksten til
"monospaced".

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Jonas Voss (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Voss


Dato : 17-05-02 22:41

In article <m3661mpj66.fsf@ted.gen-v.net>, Thomas Bjorn Andersen
<tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Jonas Voss <spamthis@verture.net> writes:
>
> > Hmm, jeg kan ikke få det til at virke.
>
> Du skal slå advanced text-editing til, og så sætte teksten til
> "monospaced".

Aaah, tak for det.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

[2900] Jesper Haaber~ (17-05-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 17-05-02 22:49

Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> In article <m3it5mpleh.fsf@ted.gen-v.net>, Thomas Bjorn Andersen
> <tbamacnews@gen-v.net> wrote:
>
> > Lav en passende kategori og smid dem på
> > http://www.gen-v.net/dk.edb.mac
>
> Det er hermed gjort, men kan man ikke få den til at skrive det på
> listeform istedet? Jeg forsøgte mig med nogle <br> - men de blev ikke
> lavet om til linebreaks.

Kan du ikke lige rette Kennets efternavn til Havgaard ?!

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Martin Ammentorp (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 18-05-02 16:12

Jørgen Emborg

venlig hilsen

Martin



Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> "[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:
>
> >
> > Thomas Blachman - musiker og producer
> > Kennet Havgaaard - fotograf fx. Euroman
> > Munthe + Simonsen - 2 iBooks
> > Susse Wold - bærbar Batman model
>
> Lars Lilholdt

Ove Steen Smidt (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 19-05-02 19:29

d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:

> Jørgen Emborg
>
> venlig hilsen
>
> Martin
>
>
>
> Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:
>
>> "[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:
>>
>>>
>>> Thomas Blachman - musiker og producer
>>> Kennet Havgaaard - fotograf fx. Euroman
>>> Munthe + Simonsen - 2 iBooks
>>> Susse Wold - bærbar Batman model
>>
>> Lars Lilholdt

Jeg er glad for, at mit indlæg, mens jeg har været på pinseferie, har vakt
denne interesse og sat nogle initiativer i gang. Alligevel havde jeg ventet
mig noget mere.
Når man læser et blad som MediaMac, og når man ser på kredsen af
Mac-forretninger, får man indtrykket af, at der foregår levering af
Apple-relateret hardware, software og servicering til en række
betalingsdygtige danske virksomheder. Er det lutter grafiske
lilleputvirksomheder? Er der ikke bare et par stykker i blandt med et kendt
og hårdtslående navn?
Kunne disse Apple-leverandører ikke selv ryste op med nogle kundenavne?
Hvad bruger de tunge drenge inden for film- og TV-produktion? Havde Mac-en
ikke på et tidspunkt stor udbredelse på højere læreanstalter?

MediaMac har skrevet i lederen i sit sidste nummer, at Apples danske
markedsførinmg lader meget tilbage at ønske. Jeg er enig. Et af resultaterne
er, at pengeinstitutterne ikke regner os for noget, der er værd at tage
hensyn til (som diskuteret andetsteds i gruppen).

Venlig hilsen

Oe Steen Smidt


Jan Oksfeldt Jonasen (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Jan Oksfeldt Jonasen


Dato : 19-05-02 22:33

Ove Steen Smidt <Ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> Kunne disse Apple-leverandører ikke selv ryste op med nogle kundenavne?
> Hvad bruger de tunge drenge inden for film- og TV-produktion? Havde Mac-en
> ikke på et tidspunkt stor udbredelse på højere læreanstalter?

Det kunne de da uden tvivl godt, men så skal disse kunder have penge for
at reklamere for Apple. Kunderne til det software, jeg gennem mit job er
med til at fremstille, bruger næsten alle steder mac, og nogle af disse
virksomheder kan betragtes som tunge indenfor deres fag, hvilket ikke
nødvendigvis er grafisk produktion. I flere tilfælde vil kunderne også
tillade, at deres navn bliver nævnt i forbindelse med marketing material
fra virksomhedens side, men jeg er overbevist om at situationen ville
være en anden, hvis Apple spurgte om samme "vennetjeneste".

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt. Ikke kun Tuborg har noget i gære.

tom dissing (20-05-2002)
Kommentar
Fra : tom dissing


Dato : 20-05-02 00:40


Macen er stadig stor indenfor TV video og filmproduktion.
Detaljen er blot at alle de fordele der tidligere var forbundet ved at købe
Mac, heriblandt Tvang ( nogle løsninger virkede tidligere kun på Mac ) er
stort set væk nu.
Desuden kan du købe en SKOD PC til under 5000 .- kroner der - desværre -
til hver en tid løber fra en mac!!!!
Her tænker jeg mest på rendering, og generelt "tænke" arbejde.

Slutteligt er mange TV folk opvokset med Pcere, hvorfor det efterhånden
primært er de "kreative" der køber Mac.
Selv på filmproduktion hvor hardware leverandører som AVID og Digidesign (
ProTools) tidligere satsede på Mac, er mange nu overgået til Pcere.. De er
billigere !!!
( og formodentligt også hurtigere..)
Ja ja jeg ved godt at nogle vil sige at Mac er god til Photoshop !
Desværre er Pcerne blot væsentligt hurtigere ( også dem til 10000.- ) ( 1 x
2000 Mhz 8000 .- kroner !!) ( tag to for 14k)
Tom

PS
Men min egen Mac er stadig pænere.. ( end de fleste Pcere)




On 19/05/02 20:28, in article B90DBB7B.1568%Ossmidt@post11.tele.dk, "Ove

Steen Smidt" <Ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:
>
>> Jørgen Emborg
>>
>> venlig hilsen
>>
>> Martin
>>
>>
>>
>> Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:
>>
>>> "[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:
>>>
>>>>
>>>> Thomas Blachman - musiker og producer
>>>> Kennet Havgaaard - fotograf fx. Euroman
>>>> Munthe + Simonsen - 2 iBooks
>>>> Susse Wold - bærbar Batman model
>>>
>>> Lars Lilholdt
>
> Jeg er glad for, at mit indlæg, mens jeg har været på pinseferie, har vakt
> denne interesse og sat nogle initiativer i gang. Alligevel havde jeg ventet
> mig noget mere.
> Når man læser et blad som MediaMac, og når man ser på kredsen af
> Mac-forretninger, får man indtrykket af, at der foregår levering af
> Apple-relateret hardware, software og servicering til en række
> betalingsdygtige danske virksomheder. Er det lutter grafiske
> lilleputvirksomheder? Er der ikke bare et par stykker i blandt med et kendt
> og hårdtslående navn?
> Kunne disse Apple-leverandører ikke selv ryste op med nogle kundenavne?
> Hvad bruger de tunge drenge inden for film- og TV-produktion? Havde Mac-en
> ikke på et tidspunkt stor udbredelse på højere læreanstalter?
>
> MediaMac har skrevet i lederen i sit sidste nummer, at Apples danske
> markedsførinmg lader meget tilbage at ønske. Jeg er enig. Et af resultaterne
> er, at pengeinstitutterne ikke regner os for noget, der er værd at tage
> hensyn til (som diskuteret andetsteds i gruppen).
>
> Venlig hilsen
>
> Oe Steen Smidt
>


Henrik Münster (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 20-05-02 09:11

In article <B90E0459.16588%tom@mir.dk>, tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Desværre er Pcerne blot væsentligt hurtigere ( også dem til 10000.- )
> ( 1 x 2000 Mhz 8000 .- kroner !!) ( tag to for 14k)

Det mærkelige er bare, at der siden den nye iMac kom frem har været en
del sammenlignende test mellem iMac og pc i især amerikansk litteratur
(tilgængeligt på nettet). Der har det stort set hver gang vist sig, at
en pc konfigureret, så den svarer til iMac, er dyrere end iMac. Men når
jeg går og kigger i en butik, så ser det også ud som om, en pc koster
det halve af en Mac. Der må være noget, som pc'en mangler til den pris.
Men selvfølgelig, hvis den f.eks. mangler netkort, og man ikke har brug
for det, så kan man jo lige så godt spare de penge.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Storm (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 20-05-02 10:58

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Macen er stadig stor indenfor TV video og filmproduktion.
> Detaljen er blot at alle de fordele der tidligere var forbundet ved at købe
> Mac, heriblandt Tvang ( nogle løsninger virkede tidligere kun på Mac ) er
> stort set væk nu.
> Desuden kan du købe en SKOD PC til under 5000 .- kroner der - desværre -
> til hver en tid løber fra en mac!!!!
> Her tænker jeg mest på rendering, og generelt "tænke" arbejde.
> Slutteligt er mange TV folk opvokset med Pcere, hvorfor det efterhånden
> primært er de "kreative" der køber Mac.
> Selv på filmproduktion hvor hardware leverandører som AVID og Digidesign (
> ProTools) tidligere satsede på Mac, er mange nu overgået til Pcere.. De er
> billigere !!!
> ( og formodentligt også hurtigere..)
> Ja ja jeg ved godt at nogle vil sige at Mac er god til Photoshop !
> Desværre er Pcerne blot væsentligt hurtigere ( også dem til 10000.- ) ( 1 x
> 2000 Mhz 8000 .- kroner !!) ( tag to for 14k)

Det tror jeg du har helt ret i, altsammen. Professionelle der virkelig
arbejder med tunge sager (specielt i 3D) bruger pc, hvis ikke de er
vokset op med mac og af vanens magt foretrækker maccen - den føles mere
"blød under fingrene" - intuitiv

Nystartede grafiske virksomheder vælger idag ofte pc af dine nævnte
grunde. Men der eksisterer da sandelig andet end grafiske
lilleputvirksomheder der bruger mac. Men jeg tror det næsten altid vil
være i et blandet pc - mac-miljø. Lego - Aller - Egmont og mange andre.
Rene mac-miljøer er nok en uddøende race - tror jeg. De dot.com
virksomheder som er opstået af den grafiske branche har vist også måttet
erkende, at man må udvikle hjemmesider på den platform "de fleste"
brugere har. Ikke fordi mac-brugerne _ikke_ skal kunne bruge siderne.

Hvordan ser det ud i Folkeskolen - for nogle år tilbage, var det meget
maccer, så vidt jeg ved - er det også vendt? Det er det jo nok.

Det er vel nok så vigtigt som nogle få berømtheder.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Ove Steen Smidt (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 20-05-02 12:22

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Hvordan ser det ud i Folkeskolen - for nogle år tilbage, var det meget
> maccer, så vidt jeg ved - er det også vendt? Det er det jo nok.
>
> Det er vel nok så vigtigt som nogle få berømtheder.

Som folkeskolelærer er jeg helt enig i, at det ville have været skønt,
hvis Apple virkelig havde lagt handling bag sin udtalte ambitioner om at
komme ind i folkeskolen. Men det slag blev tabt for mange år siden.
Mac-en har aldrig været på vej til at vinde her. Der er ganske få
steder, hvor en skoleleder har været i stand til at gennemtrumfe sin
vilje. Det er nok overvejende friskoler. Anskaffelse og udvikling styres
i min kommune (Greve) centralt gennem fællesindkøb. Næsten al software
er fra Microsoft, også til scanning, billedbehandling og dtp. Mange -
selv edb-vejlederne - kender ikke til Adobe-programmer og er blankt
uvidende om. hvordan pdf-filerne bliver til. Og man kender ikke andre
programmer end Frontpage til at lave websider.
På min skole har jeg et vist ry for at kunne producere publikationer.
Men det er, fordi jeg tager arbejdet med hjem.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Storm (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 20-05-02 12:42

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:
>
> > Hvordan ser det ud i Folkeskolen - for nogle år tilbage, var det meget
> > maccer, så vidt jeg ved - er det også vendt? Det er det jo nok.
> >
> > Det er vel nok så vigtigt som nogle få berømtheder.
>
> Som folkeskolelærer er jeg helt enig i, at det ville have været skønt,
> hvis Apple virkelig havde lagt handling bag sin udtalte ambitioner om at
> komme ind i folkeskolen. Men det slag blev tabt for mange år siden.

Det tænkte jeg nok.

> Mac-en har aldrig været på vej til at vinde her.

Det er så bare fordi de eneste jeg har mødt der brugte mac udover
grafikere var folkeskolelærere. Men det var nok i 80'erne.
Tænk hvis Apple havde satset i folkeskolen som Microsoft har gjort i
bankverdenen. Jeg ved ikke, om det lige er Microsoft der satsede, men
det fænomen med hjemme-pc'ere for at vænne folk til brugen, har vist
rykket IT for mange.

> Der er ganske få steder, hvor en skoleleder har været i stand til at
> gennemtrumfe sin vilje. Det er nok overvejende friskoler. Anskaffelse og
> udvikling styres i min kommune (Greve) centralt gennem fællesindkøb.
> Næsten al software er fra Microsoft, også til scanning, billedbehandling
> og dtp. Mange - selv edb-vejlederne - kender ikke til Adobe-programmer og
> er blankt uvidende om. hvordan pdf-filerne bliver til.

Nu er det lige det at Adobe-programmerne kommer lige så hurtigt eller
hurtigere til pc i dag, som har rykket "default-mac-platform" meget for
den grafiske branche.

> Og man kender ikke andre
> programmer end Frontpage til at lave websider.
> På min skole har jeg et vist ry for at kunne producere publikationer.
> Men det er, fordi jeg tager arbejdet med hjem.

For det er jo så sjovt

Hvis jeg tænker for bare 10 år siden var mit højeste ønske en privat
mac. Mine grafiske venner der virkelig ville frem købte mac. Vi fleste
måtte nøjes med en pc privat, men ærgrede os over det.

I dag er mit indtryk, at de unge der går ind i de grafiske fag,
anskaffer sig en stærk pc'er og kun få, især fra Grafisk Højskole eller
Designskolen mener at de absolut _må_ have en mac. Det er "feel and
look" - Porche eller Volvo.

(Men jeg er godt nok også blevet glad ved min. Forfærdeligt at det
faktisk ikke _er_ min

--
Venlig hilsen Nina Storm

Jon Bendtsen (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 20-05-02 13:14

In article <1fchh9f.14ltlmdafia76N%Ninzen@ofir.dk>, Storm wrote:

> I dag er mit indtryk, at de unge der går ind i de grafiske fag,
> anskaffer sig en stærk pc'er og kun få, især fra Grafisk Højskole eller
> Designskolen mener at de absolut _må_ have en mac. Det er "feel and
> look" - Porche eller Volvo.

Det var dog en elendig sammenligning. Både Porsche og Volvo
er da stilfulde biler. En PC er ikke stilfuld, den er grim,
selv de forsøg der har været på at efterlige Apple.



JonB

--

Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

David Blangstrup (20-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 20-05-02 15:15

On 20.5.2002 14:14, in article slrnaehq50.nab.bendtsen@brok.diku.dk, "Jon
Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> wrote:

> In article <1fchh9f.14ltlmdafia76N%Ninzen@ofir.dk>, Storm wrote:
>
>> I dag er mit indtryk, at de unge der går ind i de grafiske fag,
>> anskaffer sig en stærk pc'er og kun få, især fra Grafisk Højskole eller
>> Designskolen mener at de absolut _må_ have en mac. Det er "feel and
>> look" - Porche eller Volvo.
>
> Det var dog en elendig sammenligning. Både Porsche og Volvo
> er da stilfulde biler. En PC er ikke stilfuld, den er grim,
> selv de forsøg der har været på at efterlige Apple.

> JonB

Åh, nej, ikke bil-metaforen igen!
Hvad med noget andet? Frisører? Mac er som en god frisør, det bliver
virkelig godt, men man betaler mereŠ Eller cyklerŠ

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark
http://david.blangstrup.dk


Jon Bendtsen (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 20-05-02 15:41

In article <B90ED176.1B8B6%david@blangstrup.dk>, David Blangstrup wrote:
> On 20.5.2002 14:14, in article slrnaehq50.nab.bendtsen@brok.diku.dk, "Jon
> Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> wrote:

>> Det var dog en elendig sammenligning. Både Porsche og Volvo
>> er da stilfulde biler. En PC er ikke stilfuld, den er grim,
>> selv de forsøg der har været på at efterlige Apple.
>
>> JonB
>
> Åh, nej, ikke bil-metaforen igen!
> Hvad med noget andet? Frisører? Mac er som en god frisør, det bliver
> virkelig godt, men man betaler mereŠ Eller cyklerŠ

Jeg tror ikke det er muligt at lave analogier, det skulle da
lige være bodum vs. ??



JonB

--

Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Henrik Münster (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 20-05-02 20:33

In article <B90ED176.1B8B6%david@blangstrup.dk>,
David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> On 20.5.2002 14:14, in article slrnaehq50.nab.bendtsen@brok.diku.dk,
> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> wrote:
>
> > Det var dog en elendig sammenligning. Både Porsche og Volvo
> > er da stilfulde biler. En PC er ikke stilfuld, den er grim,
> > selv de forsøg der har været på at efterlige Apple.

Du har vist ikke set dan gamle, rustne Volvo 245 der bor nede for enden
af vejen

> Åh, nej, ikke bil-metaforen igen!

Der er mange der reagerer mod bil-metaforen, men den er altså enormt
god. Jeg kan ikke komme i tanker om én eneste produkttype, hvor så mange
mennesker forstår, hvad man mener, når man omtaler forskellige mærker.
Og heller ingen, hvor der er så mange forskellige typer. Alle ved, hvad
man mener, hvis man taler om computernes Rolls Royce. Alle ved, hvad
Ferrari, Lada og Volvo står for. Der er selvfølgelig nogen forvirring
vedrørende visse bilmærker. Skoda har f.eks. bevæget sig fra at være
noget billigt møg til at være noget helt godt. Folkevogn har bevæget sig
fra billig snusfornuft til avanceret og lidt dyr teknologi.
Jeg kan huske, at jeg for mange år siden læste om bil-metaforen i
High Fidelity. De klagede over, at folk tror, at man bare kunne få en
"god" højttaler, og let kan afgøre, hvilken af to modeller, der er
bedst. Folk kan ikke forstå, at de hver især kan have både gode og
dårlige sider. Men alle kan forstå, at man ikke kan få en bil, der kører
30 km/l, har en tophastighed på 230 km/t, rummer 6 personer med bagage
og er lille og kompakt at smutte rundt med i byen. Disse krav er det
ikke muligt at opfylde samtidig. Og skal man prøve det, bliver det meget
dyrt. Noget lignende gælder højttalere og mange andre ting.
Anyway, så er det meget høfligt overfor pc-brugere ikke at kalde Mac
for Mercedes og pc for Lada. Volvo og Porsche er begge respektable
biler, og de fleste vil kunne acceptere, at det er et spørgsmål om smag
og lyst til at ofre penge, der afgør, hvad man vælger. I det virkelige
liv kommer man jo heller ikke et minut før frem i en Porsche.
Kan du komme med en bedre metafor, er du meget velkommen. Jeg ved
godt, man kan bruge B&O, men indenfor radio/tv er der altså ikke en bred
vifte af mærker med et entydigt image i befolkningen.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Martin Edlich (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 20-05-02 21:09

In article <muenster-CEA75B.21330320052002@news.tele.dk>,
"Henrik Münster" <muenster@mac.com> wrote:

> Men alle kan forstå, at man ikke kan få en bil, der kører
> 30 km/l, har en tophastighed på 230 km/t, rummer 6 personer med bagage
> og er lille og kompakt at smutte rundt med i byen. Disse krav er det
> ikke muligt at opfylde samtidig.

Tjae, "vi" plejer at sige at man kan konstruere noget der er billigt,
let og solidt - vælg selv hvilke to.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Henrik Münster (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 20-05-02 22:56

In article <newsspam4-118B58.22083620052002@dtext.news.tele.dk>,
Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Tjae, "vi" plejer at sige at man kan konstruere noget der er billigt,
> let og solidt - vælg selv hvilke to.

Det kender jeg godt fra cykler.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

David Blangstrup (20-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 20-05-02 21:55

On 20.5.2002 21:33, in article muenster-CEA75B.21330320052002@news.tele.dk,
"Henrik Münster" <muenster@mac.com> wrote:

> In article <B90ED176.1B8B6%david@blangstrup.dk>,
> David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:
>
>> On 20.5.2002 14:14, in article slrnaehq50.nab.bendtsen@brok.diku.dk,
>> "Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> wrote:
>>
>>> Det var dog en elendig sammenligning. Både Porsche og Volvo
>>> er da stilfulde biler. En PC er ikke stilfuld, den er grim,
>>> selv de forsøg der har været på at efterlige Apple.
>
> Du har vist ikke set dan gamle, rustne Volvo 245 der bor nede for enden
> af vejen
>
>> Åh, nej, ikke bil-metaforen igen!
>
> Der er mange der reagerer mod bil-metaforen, men den er altså enormt
> god. Jeg kan ikke komme i tanker om én eneste produkttype, hvor så mange
> mennesker forstår, hvad man mener, når man omtaler forskellige mærker.
> Og heller ingen, hvor der er så mange forskellige typer. Alle ved, hvad
> man mener, hvis man taler om computernes Rolls Royce. Alle ved, hvad
> Ferrari, Lada og Volvo står for. Der er selvfølgelig nogen forvirring
> vedrørende visse bilmærker. Skoda har f.eks. bevæget sig fra at være
> noget billigt møg til at være noget helt godt. Folkevogn har bevæget sig
> fra billig snusfornuft til avanceret og lidt dyr teknologi.
> Jeg kan huske, at jeg for mange år siden læste om bil-metaforen i
> High Fidelity. De klagede over, at folk tror, at man bare kunne få en
> "god" højttaler, og let kan afgøre, hvilken af to modeller, der er
> bedst. Folk kan ikke forstå, at de hver især kan have både gode og
> dårlige sider. Men alle kan forstå, at man ikke kan få en bil, der kører
> 30 km/l, har en tophastighed på 230 km/t, rummer 6 personer med bagage
> og er lille og kompakt at smutte rundt med i byen. Disse krav er det
> ikke muligt at opfylde samtidig. Og skal man prøve det, bliver det meget
> dyrt. Noget lignende gælder højttalere og mange andre ting.
> Anyway, så er det meget høfligt overfor pc-brugere ikke at kalde Mac
> for Mercedes og pc for Lada. Volvo og Porsche er begge respektable
> biler, og de fleste vil kunne acceptere, at det er et spørgsmål om smag
> og lyst til at ofre penge, der afgør, hvad man vælger. I det virkelige
> liv kommer man jo heller ikke et minut før frem i en Porsche.
> Kan du komme med en bedre metafor, er du meget velkommen. Jeg ved
> godt, man kan bruge B&O, men indenfor radio/tv er der altså ikke en bred
> vifte af mærker med et entydigt image i befolkningen.

Smør & Kærgården.
Himmel & Helvede.
Knut Hamsun & Johannes V. Jensen.
Anders And & Daffy.
Beatles & Michael Jackson.
Hogwasher & Suppen.
Clinton & den nuværende (hvad-er-det-nu-han-hedder).
Sommer & Vinter.
Kartofler & Rosenkål.
John Lennon & Old Blue Eyes.
Luke Skywalker & Darth Vader.
Hobitter & Smølfer.
Overlæger & Underlæger.
Løver & hyæner.
Sony & Dell.
Sommerfugle & Kakkerlakker.
PlayStation2 & Eksbox.
Muhammed Ali & Brian.











--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark
http://david.blangstrup.dk


Storm (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 20-05-02 22:11

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> > Kan du komme med en bedre metafor, er du meget velkommen. Jeg ved
> > godt, man kan bruge B&O, men indenfor radio/tv er der altså ikke en bred
> > vifte af mærker med et entydigt image i befolkningen.
>
> Smør & Kærgården.
> Himmel & Helvede.
> Knut Hamsun & Johannes V. Jensen.
> Anders And & Daffy.
> Beatles & Michael Jackson.
> Hogwasher & Suppen.
> Clinton & den nuværende (hvad-er-det-nu-han-hedder).
> Sommer & Vinter.
> Kartofler & Rosenkål.
> John Lennon & Old Blue Eyes.
> Luke Skywalker & Darth Vader.
> Hobitter & Smølfer.
> Overlæger & Underlæger.
> Løver & hyæner.
> Sony & Dell.
> Sommerfugle & Kakkerlakker.
> PlayStation2 & Eksbox.
> Muhammed Ali & Brian.

LOL - der kunne nok kommenteres på enkelte - men i det store hele _er_
de IMO bedre end bil-metaforen.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Henrik Münster (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 20-05-02 23:31

In article <1fci86w.10reajcum2xogN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:
>
> > Smør & Kærgården.
> > Himmel & Helvede.
> > Knut Hamsun & Johannes V. Jensen.
> > Anders And & Daffy.
> > Beatles & Michael Jackson.
> > Hogwasher & Suppen.
> > Clinton & den nuværende (hvad-er-det-nu-han-hedder).
> > Sommer & Vinter.
> > Kartofler & Rosenkål.
> > John Lennon & Old Blue Eyes.
> > Luke Skywalker & Darth Vader.
> > Hobitter & Smølfer.
> > Overlæger & Underlæger.
> > Løver & hyæner.
> > Sony & Dell.
> > Sommerfugle & Kakkerlakker.
> > PlayStation2 & Eksbox.
> > Muhammed Ali & Brian.
>
> LOL - der kunne nok kommenteres på enkelte - men i det store hele
> _er_ de IMO bedre end bil-metaforen.

VEL ER DE EJ! Nu må I altså styre jer. Det drejer sig jo om, at
bilmærker har et nuanceret image som alle kender. Det er ikke bare et
spørgsmål om godt eller skidt. For eksempel ved alle da, at Rolls Royce
pr. definition er verdens bedste bil, at en Ferrari er smart og hurtig,
men også dyr, upraktisk og af tvivlsom kvalitet, at en Volvo er stor,
stærk og fornuftig og at Ford og Opel er to standardmærker, der laver
gode, fornuftige, men også lidt kedelige biler.
Jeg aner dæle'me ikke, hvad forskellen er på Knut Hamsun & Johannes
V. Jensen. Hvem er en pc, og hvem er en Mac? Hvad er forskellen på
Anders And og Daffy? De er begge hidsige ænder. Hvad er der galt med
Michael Jackson? Han er da en seriøs musiker. Jeg kunne forstå, hvis der
stod "Beatles & Bjørn og okay", men her ville jeg nok være uenig med min
svigerfar.
Min svigerfar ville til gengæld ikke være i tvivl om, hvad man mente,
hvis man sagde, at en PowerBook G4 er de bærebare computeres Rolls
Royce. Og han har såmænd hverken bil eller kørekort, så nogen ekspert på
det område er han ikke ligefrem.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Storm (21-05-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 21-05-02 11:13

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> In article <1fci86w.10reajcum2xogN%Ninzen@ofir.dk>,
> Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:
>
> > David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:
> >
> > > Smør & Kærgården.
> > > Himmel & Helvede.
> > > Knut Hamsun & Johannes V. Jensen.
> > > Anders And & Daffy.
> > > Beatles & Michael Jackson.
> > > Hogwasher & Suppen.
> > > Clinton & den nuværende (hvad-er-det-nu-han-hedder).
> > > Sommer & Vinter.
> > > Kartofler & Rosenkål.
> > > John Lennon & Old Blue Eyes.
> > > Luke Skywalker & Darth Vader.
> > > Hobitter & Smølfer.
> > > Overlæger & Underlæger.
> > > Løver & hyæner.
> > > Sony & Dell.
> > > Sommerfugle & Kakkerlakker.
> > > PlayStation2 & Eksbox.
> > > Muhammed Ali & Brian.
> >
> > LOL - der kunne nok kommenteres på enkelte - men i det store hele
> > _er_ de IMO bedre end bil-metaforen.
>
> VEL ER DE EJ! Nu må I altså styre jer.

Men det var da meget sjovt.

[klip en masse fornuftig metaforsnak - som du nok har ret i]

Enhver der har kørt bil i Sverige og mærket hvor hæmningsløst svenskerne
kaster deres Volvo ud på hovedvejen fra små biveje - i sikker forvisning
om, at dem sker der ikke noget - vil forstå hvorfor jeg tænkte "Volvo",
for at finde en metafor for aggressiv markedsføringsstrategi.

Men konklusionen er måske bare - at mac er lækker.

--
Venlig hilsen Nina Storm

David Blangstrup (21-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 21-05-02 17:04

On 21.5.2002 12:13, in article 1fcj883.xxk03rgqbmwwN%Ninzen@ofir.dk, "Storm"
<Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
>
>> In article <1fci86w.10reajcum2xogN%Ninzen@ofir.dk>,
>> Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:
>>
>>> David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:
>>>
>>>> Smør & Kærgården.
>>>> Himmel & Helvede.
>>>> Knut Hamsun & Johannes V. Jensen.
>>>> Anders And & Daffy.
>>>> Beatles & Michael Jackson.
>>>> Hogwasher & Suppen.
>>>> Clinton & den nuværende (hvad-er-det-nu-han-hedder).
>>>> Sommer & Vinter.
>>>> Kartofler & Rosenkål.
>>>> John Lennon & Old Blue Eyes.
>>>> Luke Skywalker & Darth Vader.
>>>> Hobitter & Smølfer.
>>>> Overlæger & Underlæger.
>>>> Løver & hyæner.
>>>> Sony & Dell.
>>>> Sommerfugle & Kakkerlakker.
>>>> PlayStation2 & Eksbox.
>>>> Muhammed Ali & Brian.
>>>
>>> LOL - der kunne nok kommenteres på enkelte - men i det store hele
>>> _er_ de IMO bedre end bil-metaforen.
>>
>> VEL ER DE EJ! Nu må I altså styre jer.
>
> Men det var da meget sjovt.
>
> [klip en masse fornuftig metaforsnak - som du nok har ret i]
>
> Enhver der har kørt bil i Sverige og mærket hvor hæmningsløst svenskerne
> kaster deres Volvo ud på hovedvejen fra små biveje - i sikker forvisning
> om, at dem sker der ikke noget - vil forstå hvorfor jeg tænkte "Volvo",
> for at finde en metafor for aggressiv markedsføringsstrategi.
>
> Men konklusionen er måske bare - at mac er lækker.

Jep. Mac er lækker. Uden videre sammenligning.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark
http://david.blangstrup.dk


Storm (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 22-05-02 08:45

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Jep. Mac er lækker. Uden videre sammenligning.

Selv når andre skal gøre forsøge at gøre grin med maccen, må de gøre det
med en vis respekt for det lækre design.
Med fare for at blive lagt på is, eller hive en gammel slidt kanin op af
hatten:

<http://www.raytracer25.btinternet.co.uk/iToilet/itoilet.html>

Nej, det er bestemt ikke sjovt.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Thorbjoern Ravn Ande~ (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 22-05-02 13:27

Ninzen@ofir.dk (Storm) writes:

> Nej, det er bestemt ikke sjovt.

De naevner slet ikke OS X. Hvad skulle der staa, hvis det skulle med?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Storm (23-05-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 23-05-02 07:30

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> De naevner slet ikke OS X. Hvad skulle der staa, hvis det skulle med?

Her er de simpelthen gjort tavse

Det har jeg ikke set nogen gøre grin med (ikke fordi det siger så
meget). - Måske med den nye Xserver
<news:61e899cf.0205141034.3e3a649@posting.google.com>, men det er vel
ikke det du interesserer dig for, hvis du mest sidder og udvikler
indviklet.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Thorbjoern Ravn Ande~ (23-05-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 23-05-02 13:50

Ninzen@ofir.dk (Storm) writes:

> Det har jeg ikke set nogen gøre grin med (ikke fordi det siger så
> meget). - Måske med den nye Xserver
> <news:61e899cf.0205141034.3e3a649@posting.google.com>, men det er vel
> ikke det du interesserer dig for, hvis du mest sidder og udvikler
> indviklet.

Tjoh, såmænd, men nu har vi lige købt sådan en

http://www.sun.com/servers/entry/v100/

og det er der flere grunde til (hvoraf den allervigtigste er Oracle).

Jeg har ventet på et serverprodukt fra Apple, og det ser da spændende
ud, men jeg vil personligt lige klappe hesten og se hvor slemt det er
med børnesygdomme førend jeg vil anbefale at investere i produkterne.

Sådanne maskiner larmer fuldstændigt vildt.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

David Blangstrup (22-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 22-05-02 14:48

On 22.5.2002 9:45, in article 1fckw12.1hpigt4tti6c4N%Ninzen@ofir.dk, "Storm"
<Ninzen@ofir.dk> wrote:

> David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:
>
>> Jep. Mac er lækker. Uden videre sammenligning.
>
> Selv når andre skal gøre forsøge at gøre grin med maccen, må de gøre det
> med en vis respekt for det lækre design.
> Med fare for at blive lagt på is, eller hive en gammel slidt kanin op af
> hatten:
>
> <http://www.raytracer25.btinternet.co.uk/iToilet/itoilet.html>
>
> Nej, det er bestemt ikke sjovt.

<http://david.blangstrup.dk/news.html>

--

David Blangstrup,
Allerød, Danmark
http://david.blangstrup.dk


David Blangstrup (21-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 21-05-02 16:55

On 21.5.2002 0:30, in article muenster-31606B.00304421052002@news.tele.dk,
"Henrik Münster" <muenster@mac.com> wrote:

> In article <1fci86w.10reajcum2xogN%Ninzen@ofir.dk>,
> Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:
>
>> David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:
>>
>>> Smør & Kærgården.
>>> Himmel & Helvede.
>>> Knut Hamsun & Johannes V. Jensen.
>>> Anders And & Daffy.
>>> Beatles & Michael Jackson.
>>> Hogwasher & Suppen.
>>> Clinton & den nuværende (hvad-er-det-nu-han-hedder).
>>> Sommer & Vinter.
>>> Kartofler & Rosenkål.
>>> John Lennon & Old Blue Eyes.
>>> Luke Skywalker & Darth Vader.
>>> Hobitter & Smølfer.
>>> Overlæger & Underlæger.
>>> Løver & hyæner.
>>> Sony & Dell.
>>> Sommerfugle & Kakkerlakker.
>>> PlayStation2 & Eksbox.
>>> Muhammed Ali & Brian.
>>
>> LOL - der kunne nok kommenteres på enkelte - men i det store hele
>> _er_ de IMO bedre end bil-metaforen.
>
> VEL ER DE EJ! Nu må I altså styre jer. Det drejer sig jo om, at
> bilmærker har et nuanceret image som alle kender. Det er ikke bare et
> spørgsmål om godt eller skidt. For eksempel ved alle da, at Rolls Royce
> pr. definition er verdens bedste bil, at en Ferrari er smart og hurtig,
> men også dyr, upraktisk og af tvivlsom kvalitet, at en Volvo er stor,
> stærk og fornuftig og at Ford og Opel er to standardmærker, der laver
> gode, fornuftige, men også lidt kedelige biler.
> Jeg aner dæle'me ikke, hvad forskellen er på Knut Hamsun & Johannes
> V. Jensen. Hvem er en pc, og hvem er en Mac? Hvad er forskellen på
> Anders And og Daffy? De er begge hidsige ænder. Hvad er der galt med
> Michael Jackson? Han er da en seriøs musiker. Jeg kunne forstå, hvis der
> stod "Beatles & Bjørn og okay", men her ville jeg nok være uenig med min
> svigerfar.
> Min svigerfar ville til gengæld ikke være i tvivl om, hvad man mente,
> hvis man sagde, at en PowerBook G4 er de bærebare computeres Rolls
> Royce. Og han har såmænd hverken bil eller kørekort, så nogen ekspert på
> det område er han ikke ligefrem.

Blæser vinden forkert i Esbjerg i dag, Henrik? Hvor er din tørre jyske
humor? [Hvis det er den her, er den _meget_ tør].

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark
http://david.blangstrup.dk


Henrik Münster (21-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 21-05-02 20:24

In article <B9103A64.1B9B3%david@blangstrup.dk>,
David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Blæser vinden forkert i Esbjerg i dag, Henrik? Hvor er din tørre jyske
> humor? [Hvis det er den her, er den _meget_ tør].

Kl. halv et om natten, når jeg har en deadline næste morgen og derefter
skal på arbejde hele dagen? Min humoristiske sans er for længst i seng,
og der resterer kun nogle meget indtørrede rester.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Thorbjoern Ravn Ande~ (22-05-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 22-05-02 01:24

"Henrik Münster" <muenster@mac.com> writes:

> Kl. halv et om natten, når jeg har en deadline næste morgen og derefter
> skal på arbejde hele dagen? Min humoristiske sans er for længst i seng,
> og der resterer kun nogle meget indtørrede rester.

Det er da bedre de havner her end i trykken... Uha.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Henrik Münster (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 20-05-02 23:19

In article <B90F2F59.1B92C%david@blangstrup.dk>,
David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Smør & Kærgården.
> Himmel & Helvede.
> Knut Hamsun & Johannes V. Jensen.
> Anders And & Daffy.
> Beatles & Michael Jackson.
> Hogwasher & Suppen.
> Clinton & den nuværende (hvad-er-det-nu-han-hedder).
> Sommer & Vinter.
> Kartofler & Rosenkål.
> John Lennon & Old Blue Eyes.
> Luke Skywalker & Darth Vader.
> Hobitter & Smølfer.
> Overlæger & Underlæger.
> Løver & hyæner.
> Sony & Dell.
> Sommerfugle & Kakkerlakker.
> PlayStation2 & Eksbox.
> Muhammed Ali & Brian.

Jamen det er jo slet ikke nuanceret nok. Indenfor hver kategori nævner
du bare noget godt og noget skidt. Indenfor biler er der nogle dyre og
smarte, der har ry for dårlig kvalitet. Nogle dyre solide, praktiske i
god kvalitet, men samtidig lidt kedelige. Der er billige, økonomiske,
men også lidt dårlige. Der er dyrere økonomiske med avanceret teknik.
Sådan kan man blive ved. Jeg tror også, der er meget god koncensus i
befolkningen om, hvad mange af bilmærkerne står for. Derimod tror jeg,
der er stor uenighed om, hvad f.eks. Birthe Kjær står for, nu du selv
nævner musikere.
I øvrigt har vi læst din liste, hvilket du vist ikke regnede med. Vi
har set det med MacSOUP.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

David Blangstrup (21-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 21-05-02 16:53

On 21.5.2002 0:19, in article muenster-0BB355.00191421052002@news.tele.dk,
"Henrik Münster" <muenster@mac.com> wrote:

> In article <B90F2F59.1B92C%david@blangstrup.dk>,
> David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:
>
>> Smør & Kærgården.
>> Himmel & Helvede.
>> Knut Hamsun & Johannes V. Jensen.
>> Anders And & Daffy.
>> Beatles & Michael Jackson.
>> Hogwasher & Suppen.
>> Clinton & den nuværende (hvad-er-det-nu-han-hedder).
>> Sommer & Vinter.
>> Kartofler & Rosenkål.
>> John Lennon & Old Blue Eyes.
>> Luke Skywalker & Darth Vader.
>> Hobitter & Smølfer.
>> Overlæger & Underlæger.
>> Løver & hyæner.
>> Sony & Dell.
>> Sommerfugle & Kakkerlakker.
>> PlayStation2 & Eksbox.
>> Muhammed Ali & Brian.
>
> Jamen det er jo slet ikke nuanceret nok. Indenfor hver kategori nævner
> du bare noget godt og noget skidt. Indenfor biler er der nogle dyre og
> smarte, der har ry for dårlig kvalitet. Nogle dyre solide, praktiske i
> god kvalitet, men samtidig lidt kedelige. Der er billige, økonomiske,
> men også lidt dårlige. Der er dyrere økonomiske med avanceret teknik.
> Sådan kan man blive ved. Jeg tror også, der er meget god koncensus i
> befolkningen om, hvad mange af bilmærkerne står for. Derimod tror jeg,
> der er stor uenighed om, hvad f.eks. Birthe Kjær står for, nu du selv
> nævner musikere.
> I øvrigt har vi læst din liste, hvilket du vist ikke regnede med. Vi
> har set det med MacSOUP.

Henrik Münster, det var en vits. Læser I ikke alt hvad jeg skriver? [Hulk!]


Der er jo det kendte salgsargument: Alle køber pc. Ok, så tager jeg mig en
Mac.

Det samme med: Alle her bruger MacSOUP. Ok, så tager jeg mig en Hogwasher.
(For resten er den meget bedre )(Jeg har stor fornøjelse af disse
indlæg). I skulle tage og prøve den, i konservative… %&€#"/" [STORT
smil!]

P.S.: Da jeg prøvede at sende dette indlæg, sagde Entourage, at den måtte
sende det i Unicode. Hvorfor i alverden pludselig det?

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark
http://david.blangstrup.dk


Martin Petersen (21-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 21-05-02 18:15

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> P.S.: Da jeg prøvede at sende dette indlæg, sagde Entourage, at den måtte
> sende det i Unicode. Hvorfor i alverden pludselig det?

Det er måske derfor den kløjs i æg, øl og ål ...
Martin

Henrik Münster (21-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 21-05-02 20:22

In article <B91039EE.1B9B2%david@blangstrup.dk>,
David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Henrik Münster, det var en vits. Læser I ikke alt hvad jeg skriver?
> [Hulk!]

Det er jo netop det, vi gør. Jeg skrev jo netop, at vi ikke havde
overset det. Jeg har lige skrevet til Stefan Haller (geb. Kurth). Han
har svaret, at han er i gang med en OS X version af MacSOUP, men han tør
ikke sige, hvor lang tid der går.

> Der er jo det kendte salgsargument: Alle køber pc. Ok, så tager jeg
> mig en Mac.

Du vil bare gerne være anderledes for at være anderledes? Vi andre
behøver ikke gøre noget for det. Det kommer helt af sig selv.

> Det samme med: Alle her bruger MacSOUP. Ok, så tager jeg mig en
> Hogwasher. (For resten er den meget bedre )(Jeg har stor
> fornøjelse af disse indlæg). I skulle tage og prøve den, i
> konservativeŠ %&¤#"/" [STORT smil!]

Alle bruger bestemt ikke MacSOUP. Det er vist kun her i gruppen, den er
så udbredt. Mange, når man ser internationalt, hader den som pesten og
synes, den er underlig.

> P.S.: Da jeg prøvede at sende dette indlæg, sagde Entourage, at den
> måtte sende det i Unicode. Hvorfor i alverden pludselig det?

Måske pga. dine eder og forbandelser. Hvorfor bruger du ikke Hogwasher?
Det skulle jo være så godt.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

David Blangstrup (21-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 21-05-02 17:02

On 21.5.2002 0:19, in article muenster-0BB355.00191421052002@news.tele.dk,
"Henrik Münster" <muenster@mac.com> wrote:

> In article <B90F2F59.1B92C%david@blangstrup.dk>,
> David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:
>
>> Smør & Kærgården.
>> Himmel & Helvede.
>> Knut Hamsun & Johannes V. Jensen.
>> Anders And & Daffy.
>> Beatles & Michael Jackson.
>> Hogwasher & Suppen.
>> Clinton & den nuværende (hvad-er-det-nu-han-hedder).
>> Sommer & Vinter.
>> Kartofler & Rosenkål.
>> John Lennon & Old Blue Eyes.
>> Luke Skywalker & Darth Vader.
>> Hobitter & Smølfer.
>> Overlæger & Underlæger.
>> Løver & hyæner.
>> Sony & Dell.
>> Sommerfugle & Kakkerlakker.
>> PlayStation2 & Eksbox.
>> Muhammed Ali & Brian.
>
> Jamen det er jo slet ikke nuanceret nok. Indenfor hver kategori nævner
> du bare noget godt og noget skidt. Indenfor biler er der nogle dyre og
> smarte, der har ry for dårlig kvalitet. Nogle dyre solide, praktiske i
> god kvalitet, men samtidig lidt kedelige. Der er billige, økonomiske,
> men også lidt dårlige. Der er dyrere økonomiske med avanceret teknik.
> Sådan kan man blive ved. Jeg tror også, der er meget god koncensus i
> befolkningen om, hvad mange af bilmærkerne står for. Derimod tror jeg,
> der er stor uenighed om, hvad f.eks. Birthe Kjær står for, nu du selv
> nævner musikere.
> I øvrigt har vi læst din liste, hvilket du vist ikke regnede med. Vi
> har set det med MacSOUP.

Mit sidste svar kom af en eller anden grund i Unicode. Jeg prøver lige igen:

Henrik Münster, det var en vits. Læser I ikke alt hvad jeg skriver?

Det er jo det kendte salgsargument. Alle køber pc. Okay, så køber jeg mig en
Mac.
Det samme med: Alle bruger MacSOUP. Ok, så tager jeg mig en Hogwasher.
[For resten er den meget bedre )(Jeg har stor fornøjelse af disse
indlæg]. I skulle tage og prøve den, I konservative ƒ£³§£ [ STORT smil].

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark
http://david.blangstrup.dk


Michael Holm (21-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 21-05-02 18:34

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Det er jo det kendte salgsargument. Alle køber pc. Okay, så køber jeg mig en
> Mac.
> Det samme med: Alle bruger MacSOUP. Ok, så tager jeg mig en Hogwasher.
> [For resten er den meget bedre )(Jeg har stor fornøjelse af disse
> indlæg]. I skulle tage og prøve den, I konservative ƒ£"§£ [ STORT smil].
>
> --
> David Blangstrup,

i sidste uge da classic af uungrundelige grunde ikke kunne starte, ledte
jeg efter hogwasher til os X, men kunne kun finde én, som skulle bruge
classic til at installere sig Er det mig der kigger forkert eller
kan "svinet" ikke installeres uden classic :) ??

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk
icq: 136488364

David Blangstrup (21-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 21-05-02 19:05

On 21.5.2002 19:33, in article
1fcjpim.15errew1eoumgkN%kiaikidoREMOVE@mac.com, "Michael Holm"
<kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:
>
>> Det er jo det kendte salgsargument. Alle køber pc. Okay, så køber jeg mig en
>> Mac.
>> Det samme med: Alle bruger MacSOUP. Ok, så tager jeg mig en Hogwasher.
>> [For resten er den meget bedre )(Jeg har stor fornøjelse af disse
>> indlæg]. I skulle tage og prøve den, I konservative ƒ£"§£ [ STORT smil].
>>
>> --
>> David Blangstrup,
>
> i sidste uge da classic af uungrundelige grunde ikke kunne starte, ledte
> jeg efter hogwasher til os X, men kunne kun finde én, som skulle bruge
> classic til at installere sig Er det mig der kigger forkert eller
> kan "svinet" ikke installeres uden classic :) ??

Nej, du kigger ikke forkert. Den er i en meget fremskreden beta til X, og
skulle gerne komme any day soon

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark
http://david.blangstrup.dk


Michael Holm (21-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 21-05-02 19:32

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:
> > i sidste uge da classic af uungrundelige grunde ikke kunne starte, ledte
> > jeg efter hogwasher til os X, men kunne kun finde én, som skulle bruge
> > classic til at installere sig Er det mig der kigger forkert eller
> > kan "svinet" ikke installeres uden classic :) ??
>
> Nej, du kigger ikke forkert. Den er i en meget fremskreden beta til X, og
> skulle gerne komme any day soon
>
øf øf jeg mener tak

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk
icq: 136488364

Henrik Münster (21-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 21-05-02 20:11

In article <B91058D3.1B9CC%david@blangstrup.dk>,
David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> On 21.5.2002 19:33, in article
> 1fcjpim.15errew1eoumgkN%kiaikidoREMOVE@mac.com, "Michael Holm"
> <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:
>
> > i sidste uge da classic af uungrundelige grunde ikke kunne starte, ledte
> > jeg efter hogwasher til os X, men kunne kun finde én, som skulle bruge
> > classic til at installere sig Er det mig der kigger forkert eller
> > kan "svinet" ikke installeres uden classic :) ??
>
> Nej, du kigger ikke forkert. Den er i en meget fremskreden beta til X, og
> skulle gerne komme any day soon

Ikke for at kværulere, men når den ikke findes, så er der jo ikke meget
substans i, at du gør nar ad os andre, fordi vi ikke prøver den. Den
findes jo ikke; bortset fra for nogle udvalgte beta-testere.

> --
> David Blangstrup,
> Allerød, Danmark
> http://david.blangstrup.dk

Skilletegnene til signaturen, skal det ikke være bindestreg, bindestreg,
mellemrum? Hvor er mellemrummet? Det findes måske ikke i Hogwasher

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

David Blangstrup (21-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 21-05-02 21:50

On 21.5.2002 21:10, in article muenster-B95801.21103521052002@news.tele.dk,
"Henrik Münster" <muenster@mac.com> wrote:

> In article <B91058D3.1B9CC%david@blangstrup.dk>,
> David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:
>
>> On 21.5.2002 19:33, in article
>> 1fcjpim.15errew1eoumgkN%kiaikidoREMOVE@mac.com, "Michael Holm"
>> <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:
>>
>>> i sidste uge da classic af uungrundelige grunde ikke kunne starte, ledte
>>> jeg efter hogwasher til os X, men kunne kun finde én, som skulle bruge
>>> classic til at installere sig Er det mig der kigger forkert eller
>>> kan "svinet" ikke installeres uden classic :) ??
>>
>> Nej, du kigger ikke forkert. Den er i en meget fremskreden beta til X, og
>> skulle gerne komme any day soon
>
> Ikke for at kværulere, men når den ikke findes, så er der jo ikke meget
> substans i, at du gør nar ad os andre, fordi vi ikke prøver den. Den
> findes jo ikke; bortset fra for nogle udvalgte beta-testere.

Kære Henrik Münster!
Jeg gør ikke nar ad andre. Hvor er din humoristiske sans blevet af? Vi har
da haft en del sjov med Suppen kontra Grisen. Og dig har jeg endda tilbudt
at sende betaen af Hogwasher X ‹ men du ville ikke prøve betaer, det havde
du ikke tid til. Det er da ok.
Med venlig hilsen
David Blangstrup
>
>> --
>> David Blangstrup,
>> Allerød, Danmark
>> http://david.blangstrup.dk
>
> Skilletegnene til signaturen, skal det ikke være bindestreg, bindestreg,
> mellemrum? Hvor er mellemrummet? Det findes måske ikke i Hogwasher

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark
http://david.blangstrup.dk


David Blangstrup (21-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 21-05-02 22:05

On 21.5.2002 22:49, in article B9107F8D.1B9F4%david@blangstrup.dk, "David
Blangstrup" <david@blangstrup.dk> wrote:

>> Skilletegnene til signaturen, skal det ikke være bindestreg, bindestreg,
>> mellemrum? Hvor er mellemrummet? Det findes måske ikke i Hogwasher

Jeg skriver i Entourage, og har selv lavet signaturen. Åbenbart forkert. Den
er hermed rettet.
Jeg har lagt mærke til, at når nogen begynder at irritere en her i gruppen,
så afleder man ved at angribe vedkommendes signatur. Det er jo meget smart.
For resten har Entourage en voldsom lyst til at svare på dine indlæg med
Unicode. Den er sat til at reply med senderens indstillinger, tror jeg. Har
du noget Unicode kørende?
Sidder min sig bedre nu?

--

David Blangstrup,
Allerød, Danmark
http://david.blangstrup.dk


Henrik Münster (23-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 23-05-02 11:30

In article <B910832D.1B9FA%david@blangstrup.dk>,
David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Jeg skriver i Entourage, og har selv lavet signaturen. Åbenbart
> forkert. Den er hermed rettet.

Jamen, hvorfor bruger du ikke Hogwasher?

> Jeg har lagt mærke til, at når nogen begynder at irritere en her i
> gruppen, så afleder man ved at angribe vedkommendes signatur. Det er
> jo meget smart.

Der er jo ingen grund til bare at gå efter bolden.

> For resten har Entourage en voldsom lyst til at svare på dine indlæg
> med Unicode. Den er sat til at reply med senderens indstillinger,
> tror jeg. Har du noget Unicode kørende?

Nej. Den er sat til ISO-8859-1 hele vejen.

> Sidder min sig bedre nu?

Egentligt ikke. Problemet er i signaturafgrænseren. Du har bare to
bindestreger. Der skal også være et mellemrum bagefter. Ellers kommer
din signatur med, når vi forsøger at svare på et af dine indlæg. Jeg må
således slette din signatur manuelt, når jeg svarer på et af dine
indlæg. Du har nu lavet et linieskift efter de to bindestreger, og det
duer ikke.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Henrik Münster (21-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 21-05-02 23:31

In article <B9107F8D.1B9F4%david@blangstrup.dk>,
David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Jeg gør ikke nar ad andre. Hvor er din humoristiske sans blevet af?
> Vi har da haft en del sjov med Suppen kontra Grisen. Og dig har jeg
> endda tilbudt at sende betaen af Hogwasher X ‹ men du ville ikke
> prøve betaer, det havde du ikke tid til. Det er da ok.

Min humor er nok lidt tør for tiden. Det er skam venligt ment. Men du
driller os med, at vi ikke vil prøve Hogwasher. Når nogen så prøver at
hente den, så findes den ikke til OS X. Gjorde den det, ville jeg såmænd
meget gerne prøve den selv.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Storm (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 20-05-02 17:17

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

> > I dag er mit indtryk, at de unge der går ind i de grafiske fag,
> > anskaffer sig en stærk pc'er og kun få, især fra Grafisk Højskole eller
> > Designskolen mener at de absolut _må_ have en mac. Det er "feel and
> > look" - Porche eller Volvo.
>
> Det var dog en elendig sammenligning. Både Porsche og Volvo
> er da stilfulde biler.

Aughh - jeg vidste det da jeg sendte - den var ikke go'.
Jeg skrev umiddelbart Volkswagen og rettede det så, da jeg synes det
ikke helt holdt. Men Volvoen er jo en klippestabil tank, så
sammenligningen med pc var nok for rosende. Men jeg har ikke en pind
forstand på eller interesse for biler.

Så Kildemose eller Stradivarius da. Den er da go'

For man kan måske ikke sammenligne - fordi det er forskellige
kvaliteter. Maccen er mere en ven - pc'en opfører sig ofte som fjende.
Det holder vist heller ikke.

> En PC er ikke stilfuld, den er grim,
> selv de forsøg der har været på at efterlige Apple.

Det er lækkert, at det man ser på er en fornøjelse, når man skal have
det lige i synet hele dagen. Derfor synes jeg også OSX er en fornøjelse
selv om nogle kalder det eye-candy.

Men havde jeg fået en bærbar pc, var jeg såmænd blevet glad for den.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Ove Steen Smidt (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 20-05-02 14:49

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:


> Nu er det lige det at Adobe-programmerne kommer lige så hurtigt eller
> hurtigere til pc i dag, som har rykket "default-mac-platform" meget for
> den grafiske branche.

Det er kun inddirekte et spørgsmål om Mac >< Windows. Men i kraft af, at
Publisher og PaintshopPro fra MS sniger sig automatisk ind i huset, er
det svært at bane vej for tanken om at indkøbe PageMaker og Photoshop,
som er de indlysende valg for en Mac-bruger. Og her snyder man virkelig
eleverne. For hvis de ender på en professionel arbejdsplads, hvor man
behandler billeder og laver dtp, så er det vel Adobe-programmerne, man
vil møde - uanset platform.
Publisher burde være forbudt ved lov.

Vh.

Ove Steen

Janus Sandsgaard (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 20-05-02 15:36

ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) writes:

> For hvis de ender på en professionel arbejdsplads, hvor man
> behandler billeder og laver dtp, så er det vel Adobe-programmerne,
> man vil møde - uanset platform. Publisher burde være forbudt ved
> lov.

Et tilsvarende ressonement kan man så køre på tektbehandleren: Man
bruger MS-Word på arbejdspladserne, så det er vel uforsvarligt at
eleverne skal amvende Apple Works, AbiWord, KWord eller
OpenOffice.org?

Det er vel ikke skolen opgave af tilbyde eleverne erhvervsrettede
kurser i specifikke programmer til en specifik platform? Datamater er
praktiske apparater som oplagt indgår i et undervisningsforløb, og det
vigtigste er vel at eleverne lærer at tektbehandle, layoute m.v. når
der er en konkret anledning til det. Altså: eleverne lærer
tektbehandling (ikke Word, men tektbehandling), regeark (ikke
Gnumerics men regneark) etc.

-j

--
Akademisk Opgavebank
http://akademiskopgavebank.dk

Jon Bendtsen (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 20-05-02 15:39

In article <kybsbazy2x.fsf@mimer.null.dk>, Janus Sandsgaard wrote:
> ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) writes:
>
>> For hvis de ender på en professionel arbejdsplads, hvor man
>> behandler billeder og laver dtp, så er det vel Adobe-programmerne,
>> man vil møde - uanset platform. Publisher burde være forbudt ved
>> lov.
>
> Et tilsvarende ressonement kan man så køre på tektbehandleren: Man
> bruger MS-Word på arbejdspladserne, så det er vel uforsvarligt at
> eleverne skal amvende Apple Works, AbiWord, KWord eller
> OpenOffice.org?
>
> Det er vel ikke skolen opgave af tilbyde eleverne erhvervsrettede
> kurser i specifikke programmer til en specifik platform? Datamater er
> praktiske apparater som oplagt indgår i et undervisningsforløb, og det
> vigtigste er vel at eleverne lærer at tektbehandle, layoute m.v. når
> der er en konkret anledning til det. Altså: eleverne lærer
> tektbehandling (ikke Word, men tektbehandling), regeark (ikke
> Gnumerics men regneark) etc.

Det er nemlig rigtigt, uddannelsen skal gerne være tidsløs.


JonB

--

Jeg har nogle meninger, blandt andet: "post i den rigtige gruppe",
"klip unødig text væk", "svar nedenunder", "skriv korrekt subject"
"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Ove Steen Smidt (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 20-05-02 19:37

Janus Sandsgaard <janus@akademiskopgavebank.dk> wrote:

> ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) writes:
>
> > For hvis de ender på en professionel arbejdsplads, hvor man
> > behandler billeder og laver dtp, så er det vel Adobe-programmerne,
> > man vil møde - uanset platform. Publisher burde være forbudt ved
> > lov.
>
> Et tilsvarende ressonement kan man så køre på tektbehandleren: Man
> bruger MS-Word på arbejdspladserne, så det er vel uforsvarligt at
> eleverne skal amvende Apple Works, AbiWord, KWord eller
> OpenOffice.org?
>
> Det er vel ikke skolen opgave af tilbyde eleverne erhvervsrettede
> kurser i specifikke programmer til en specifik platform? Datamater er
> praktiske apparater som oplagt indgår i et undervisningsforløb, og det
> vigtigste er vel at eleverne lærer at tektbehandle, layoute m.v. når
> der er en konkret anledning til det. Altså: eleverne lærer
> tektbehandling (ikke Word, men tektbehandling), regeark (ikke
> Gnumerics men regneark) etc.
>
> -j

Jeg er enig i det principielle synspunkt. Og heldigvis er ikoner og
værktøjer meget lig hinanden i Paintshop og Photoshop, ihvertfald for de
grundlæggende faciliteters vedkommende.
Jeg underviser valghold i disse færdigheder. Og det tager sjældent lang
tid at genfinde de Photoshop-værktøjer, jeg vil lære eleverne at bruge,
i Paintshop. Jeg kan også godt bruge min PageMaker-erfaring til at
undervise i Publisher. Men det ærgrer mig alligevel grusomt, at jeg ikke
kan få lov at vise dem, hvad rigtig god dtp vil sige.
(interessant debat. Men nu er vi vist kommet ret langt væk fra
udgangspunktet).

Venlig hilsen

Ove Steen

Henrik Münster (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 20-05-02 20:38

In article <1fci0qw.1ymr7umkhninsN%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Jeg underviser valghold i disse færdigheder. Og det tager sjældent
> lang tid at genfinde de Photoshop-værktøjer, jeg vil lære eleverne at
> bruge, i Paintshop. Jeg kan også godt bruge min PageMaker-erfaring
> til at undervise i Publisher. Men det ærgrer mig alligevel grusomt,
> at jeg ikke kan få lov at vise dem, hvad rigtig god dtp vil sige.

Men husk endelig at gøre eleverne opmærksom på, at det program du
underviser i blot er et af flere, der kan det samme mere eller mindre
godt. På samme måde som en Ford, Opel eller Mazda blot er biler, der
alle klarer deres opgave. De gør det bare lidt forskelligt.
Jeg er ved at få spat, når folk, der har været på kursus i at lave
hjemmesider, har været på "Frontpage-kursus". Det svarer til, at et
kørekort skulle hedde et Toyota-kort.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Thorbjoern Ravn Ande~ (21-05-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 21-05-02 01:07

"Henrik Münster" <muenster@mac.com> writes:

> Jeg er ved at få spat, når folk, der har været på kursus i at lave
> hjemmesider, har været på "Frontpage-kursus". Det svarer til, at et
> kørekort skulle hedde et Toyota-kort.

Efter hvad jeg har forstået, skulle FrontPage være så langt fra
hvordan man ellers laver hjemmesider, at det vil være forkert at kalde
det andet.

Du kan jo heller ikke køre lastbil med et knallertkørekort, vel?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Thomas Tvegaard (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Tvegaard


Dato : 20-05-02 20:51

In article <1fchngm.10f2wjmuc4ltsN%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Publisher burde være forbudt ved lov.

Hørt!

--
Med venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Martin Edlich (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 20-05-02 13:44

In article <1fchgjf.1333bwd1yvgny8N%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> På min skole

Hvilken er det egentlig (bor selv i Hundige)?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Ove Steen Smidt (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 20-05-02 14:49

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <1fchgjf.1333bwd1yvgny8N%ossmidt@post11.tele.dk>,
> ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:
>
> > På min skole
>
> Hvilken er det egentlig (bor selv i Hundige)?

Karlslunde Skole.

Vh. Ove Steen

Martin Edlich (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 20-05-02 21:09

In article <1fchne4.nxi8pu13d255cN%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Karlslunde Skole.

Det var i den "forkerte" ende. Øv.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Morten Reippuert (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 20-05-02 13:16

In article <1fchcf9.4g6y901knfri8N%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Hvordan ser det ud i Folkeskolen - for nogle år tilbage, var det meget
> maccer, så vidt jeg ved - er det også vendt? Det er det jo nok.

Der er vist ikke mange tilbage, ej heller blandt uddannelses
institutiuoner. Problemet på især folkeskolenivau er, udover
centraliserede indkøb, manglen på dansksprogede "must-have" programmer -
herunder Office pakken.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Mikkel Pagh (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Pagh


Dato : 18-05-02 09:55

In article <1fcbzl9.n5o12j1umgbdyN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
>
> > mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote in
> > news:1fcblsh.bkbuhzipa3riN%mta@mac.com:
> >
> > > Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
> > >
> > >> Det kræver vel heller ikke en liste at huske de tre navne.
> > >
> > > At jeg står på listen er en selvfølge, men hvem er de to andre?
> >
> > Kan I ikke huske, at der for nogle år siden var vittigheder om verdens
> > tyndeste bog? Det var vist noget med "Tyske komikere", "Jødiske krigshelte"
> > og den slags. Mon ikke "Berømte danske Mac-brugere" kunne komme i
> > betragtning? Med mindre selvfølgelig, man regner visse af de moderne
> > musikere med.
>
> Thomas Blachman - musiker og producer
> Kennet Havgaaard - fotograf fx. Euroman
> Munthe + Simonsen - 2 iBooks
> Susse Wold - bærbar Batman model

Mads Christensen - som skrev sin blærerøvs-bog på det, han selv kalder
den ultimative blærerøvs-computer: En PowerBook G3.

Esben (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 20-05-02 21:24

[2900] Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Thomas Blachman - musiker og producer
> Kennet Havgaaard - fotograf fx. Euroman
> Munthe + Simonsen - 2 iBooks
> Susse Wold - bærbar Batman model

Erik Zappon (mig bekendt..) kendt dansk filmfotograf (dogme mm)

vh esben

Janus Sandsgaard (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 17-05-02 17:31

ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) writes:

> Tilsvarende liste over kendte danske Mac brugere ville være af reel
> værdi - f.eks. når man skal argumentere over for pengeinstitutterne.

Ham her

http://www.sslug.dk/moede/hygge/2002-03-21/pix/?viewone=2

?

-j

--
Akademisk Opgavebank
http://akademiskopgavebank.dk

Thorbjoern Ravn Ande~ (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~


Dato : 18-05-02 10:08

Janus Sandsgaard <janus@akademiskopgavebank.dk> writes:

> Ham her
>
> http://www.sslug.dk/moede/hygge/2002-03-21/pix/?viewone=2
>
> ?

Der er nogen der har hacket teksten. Hvad stod der oprindeligt?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Janus Sandsgaard (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 18-05-02 13:28

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> writes:

> Der er nogen der har hacket teksten. Hvad stod der oprindeligt?

Huh?

-j

--
Akademisk Opgavebank
http://akademiskopgavebank.dk

Hanne Hertzog (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Hanne Hertzog


Dato : 17-05-02 10:07

mta@mac.com writes:
>
>At jeg står på listen er en selvfølge, men hvem er de to andre?
>--
>Michael Tysk-Andersen

Ma..j ( og hvad kan man i øvrigt så være berømt af i eller på?)

Hilsen Hanne))


Ben Knudsen (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Ben Knudsen


Dato : 17-05-02 15:11

jesper@gylling.net writes:
>Tom kan du ikke skrive under det du svarer på ?

Og Jesper, kan du ikke cutte i de indlæg, du svarer på

Mvh Ben


[2900] Jesper Haaber~ (17-05-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 17-05-02 16:22

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> jesper@gylling.net writes:
> >Tom kan du ikke skrive under det du svarer på ?
>
> Og Jesper, kan du ikke cutte i de indlæg, du svarer på

Jo - det plejer jeg også, men det var for at tydeliggøre overfor Tom at
det er noget rod med svar over det man kommenterer !

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Hanne Hertzog (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Hanne Hertzog


Dato : 17-05-02 22:47

david@blangstrup.dk writes:
>>
>> Eller er det overkill?
>
>Nej, fint.

Der er bare det, at det er jo ikke sikkert at disse berømtheder bryder sig
om at stå på en sådan liste og man skal jo også være sikker på at det er
sandt, at de har en Mac. Ikke bare noget vi mener eller tror..
Men idéen er ellers strålende.

Hilsen Hanne




[5000] Per Madsen (18-05-2002)
Kommentar
Fra : [5000] Per Madsen


Dato : 18-05-02 03:01

Jesper <look.in.sig@email.invalid> wrote:

> http://www.hummingbirdservices.ca/famous.html

Depeche Mode (der styrer for vildt!!!!) har vistnok mixet hele
"Exciter"-albummet på Mac...


--
Mvh. Per Madsen
Web: http://users.cybercity.dk/~dsl52828/

Per Erik Rønne (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Rønne


Dato : 18-05-02 14:44

Jesper <look.in.sig@email.invalid> wrote:

> http://www.hummingbirdservices.ca/famous.html

Ja, Bill Gates er stadig med ...
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

John Lauritzen (20-05-2002)
Kommentar
Fra : John Lauritzen


Dato : 20-05-02 02:18

Janet Jackson. Eller hendes producer. Der er startlyd på Velvet Rope.

Venlig hilsen John


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste