Prædikener Online
Fra : IChThYS

Dato : 16-05-02 17:13

Hej. Jeg ville bare høre, om her er nogen, der kender til steder, hvor man
kan hente prædikener på internettet. Gerne som film.

Jeg kan dele et rigtig godt sted: http://www.jdm.org
Det er en prædikant, der hedder Jesse Duplantis, og han er virkelig god.

IChThYS

Fra : Live4Him

Dato : 16-05-02 18:40

"IChThYS" <ichthys@e-mail.dk> wrote in message

> Jeg kan dele et rigtig godt sted: http://www.jdm.org
> Det er en prædikant, der hedder Jesse Duplantis, og han er virkelig god.

--------------------------
Er han det ? Er hans forkyndelse bibelsk og sund ? Jeg tvivler. Bare et par
uddrag fra hans videoer:

Jesse's all-time favorite video "The More Than Conqueror's Life" is a
classic message that will inspire you to get focused, get committed and
start pumping up your faith muscles! You can conquer your flesh! You can
have mountain-moving faith! Learn how to release the spiritual giant inside
you and ride high on the waves of Glory! Start living the more than
conqueror's life today!

Læg mærke til det gentagne står "YOU CAN", men det er jo alene JESUS som kan
overvinde vort kød. Jeg mener ovenstående styrker kødet og vores selv, men
kristenlivet er jo det modsatte nemlig at Ånden får magt i os og vores eget
værk dør, at vi overgiver det til Jesus.

Mht. helbredelse er det vist også fuld fart på og himlen åben på vid gab,
han skriver bla :

You'll learn that...

You've got a divine right to HEALTH!
God's JOY can eliminate your depression!
Faith works with its spiritual companion - LOVE
Your FAITH is like a thermostat. Set it and watch it work!
UNITY with God and His people is crucial to receiving!
You can recognize and THRIVE in spiritual seasons of your life!

Jesse Duplantis er SVJKS hardcore trosforkynder og meget af det han siger
vil jeg ikke engang kalde kristendom, i visse tilfælde er det det modsatte.
Men check selv efter hvad i synes og mener - god vil jeg ihvertfald næppe
kalde hans forkyndelse.

jørgen.

Fra : Live4Him

Dato : 16-05-02 19:22

"IChThYS" <ichthys@e-mail.dk> wrote in message
> Hej. Jeg ville bare høre, om her er nogen, der kender til steder, hvor man
> kan hente prædikener på internettet. Gerne som film.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Jeg vil anbefale denne :

http://www.sermonaudio.com/

Rigtig mange prædikener af flere forskellige. Ingen herlighedsteologi - kun
sund bibelsk forkyndelse.

jørgen.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 16-05-02 19:59

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg vil anbefale denne :
>
> http://www.sermonaudio.com/
>
> Rigtig mange prædikener af flere forskellige. Ingen herlighedsteologi -

FRONT PAGE | All News | Choice | Comments | Christian | Gay | Catholic |
Evolution | BJU | Paisley

Jeg skal love for de forskellige grupper er sat i hver sin Båsssssssss!!!

Tak Jørgen

--
Erik L

"The wind of the Holy Spirit is not sent to
us to cool us down, but to fan the flame."

Fra : Mr. D

Dato : 17-05-02 07:29

Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ac0tdc$6cp$1@sunsite.dk...

> Jeg vil anbefale denne :
>
> http://www.sermonaudio.com/
>
> Rigtig mange prædikener af flere forskellige. Ingen herlighedsteologi -
kun
> sund bibelsk forkyndelse.

Har du nogle prædikanter her, du er specielt glade for? Der er jo så mange,
og de fleste af dem, jeg har hørt er tørre prespyttere, og skindøde
transformerede. Jeg har selvfølgelig også fundet nogle gode nogen, men ikke
ingen, der sådan rigtig tager kegler.

Fandt lige Dr. Ian R. K. Paisly
http://www.sermonaudio.com/sermoninfo.asp?SID=5452
Ham kan jeg li´ . Når først han kommer igang, bliver han tændt for sit
budskab. Han virker til at være lidt af en kouriositet fra dengang mænd var
mænd og Bibelen var Guds Ord.

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Live4Him

Dato : 17-05-02 13:19

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> wrote in message

> Har du nogle prædikanter her, du er specielt glade for?

Jeg har ikke lyttet til så mange, men jeg kunne godt lide Dr. Alan Cairns og
hans prædiken over salme 23.

jørgen.

Fra : Mr. D

Dato : 17-05-02 07:16

IChThYS <ichthys@e-mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ce3da0b$0$209$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> [...]
>
> Jeg kan dele et rigtig godt sted: http://www.jdm.org
> Det er en prædikant, der hedder Jesse Duplantis, og han er virkelig god.

Hi IChThYS

Jeg kan ikke få den til at virke. Den vil ikke downloade

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : IChThYS

Dato : 17-05-02 15:11

> Hi IChThYS
>
> Jeg kan ikke få den til at virke. Den vil ikke downloade

Du kan desværre ikke downloade filmene, men skal se dem online med
real-player.

De er virkelig gode, og jeg mener ikke, det er herlighedsteologi.
Selvfølgelig skal man - som med alle andre prædikanter - vurdere dem udfra
Bibelen. Jeg har dog ikke fundet noget at sætte en finger på.

Hilsen
IChThYS

Fra : Live4Him

Dato : 17-05-02 15:26

> De er virkelig gode,

Nej de er ej.

>og jeg mener ikke, det er herlighedsteologi.

Jo, det er herlighedsteologi og det leder folk i en forkert retning.

jørgen.

Fra : IChThYS

Dato : 20-05-02 09:29

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message

> "IChThYS" <ichthys@e-mail.dk> wrote in message

> Nej de er ej.

> Jo, det er herlighedsteologi og det leder folk i en forkert retning.
>
> jørgen

At stole på og tro på de løfter, Gud giver i Bibelen er ikke
herlighedsteologi.

2. Kor. 3, 18:
Og alle vi, som med utilsløret ansigt i et spejl skuer Herrens herlighed,
forvandles efter det billede, vi skuer, fra herlighed til herlighed, sådan
som det sker ved den Herre, som Ånden er.

Tidlige har jeg troet, at det var i det øjeblik, man gik fra livet her på
jorden til livet i Himmelen, men der står "fra herlighed". Hvis ikke der
sker noget "herligt" allerede her på jorden, så vil det jo ikke komme til at
blive "fra herlighed".

Gud er vores far, de bedste far, der findes. Ønsker forældre ikke at
velsigne ders børn? Hvorfor skulle Gud være anderledes?

Matt. 6, 33
Men søg først Guds rige og hans retfærdighed, så skal alt det andet gives
jer i tilgift.

Hvor står der "undtagen godt helbred, god økonomi etc." henne?

Venlig hilsen
IChThYS

Fra : Live4Him

Dato : 20-05-02 10:35

> At stole på og tro på de løfter, Gud giver i Bibelen er ikke
> herlighedsteologi.

Nej, men der er forskel på at stole på de løfter Gud har givet, og så stole
på de løfter MENNESKER påstår Han har givet.

Mht. helbredelse påstås det at Gud ikke alene har lovet at helbrede alle,
men at vi tillige har en guddommelig RET til at blive helbredt. Jeg mener
det er en ubibelsk lære som tillige har noget meget alvorlige negative
konsekvenser for de som ikke bliver helbredt.

jørgen.

Fra : Live4Him

Dato : 20-05-02 10:44

> [...]
> sker noget "herligt" allerede her på jorden, så vil det jo ikke komme til

Det er rigtigt, men der foregår jo også meget herligt allerede og mennesker
bliver frelst, helbredt osv, men jeg mener alligevel at vi må vente på
himlen til den fulde herlighed indtræffer. I åbenbaringen står der om
himmelen :

Han vil tørre hver tåre af deres øjne,
og døden skal ikke være mere,
ej heller sorg, ej heller skrig, ej heller pine skal være mere.
Thi det, der var før, er forsvundet. Åb 21,4

Læg mærke til at der står "det som var før", det er altså vores tid der
henvises til, hvor der er sorg, skrig og plage. Dette ophører først i
himlen, først der forsvinder sygdom og lidelse og sorg 100%.

jørgen.

Fra : Live4Him

Dato : 20-05-02 15:02

> [...]
> jer i tilgift.
>
> Hvor står der "undtagen godt helbred, god økonomi etc." henne?

Modsat kan jeg så spørge, hvor står "godt helbred, god økonomi etc." henne?

Vi skal ikke læse vores egne ønsker ind i teksten, men prøve at finde ud af
hvad Jesus mener med frasen "alt det andet". Læser vi teksten i dens
kontekst ser vi at der tales om mad og tøj - livets basale nødvendigheder.

Men skal vi være endnu mere sikker på hvad Jesus lovede her, så er det en
god ide også at se på hvad resten af bibelen lærer om det materielle.
Hvordan levede Jesus og hvordan levede Paulus ? Levede de i sus og dus og
havde altid penge, mad, tøj og rejste på første klasse? Paulus vidst hvad
det indebar at lide nød, endda siger han et sted at han var uden klæder.
Paulus vidste hvad det var at være rig og have overflod, men han vidste også
hvordan det var at lide nød og være fattig.

Hvis det nu var rigtigt at Jesus lovede os en masse jordiske goder og lovede
os at vi altid skulle være raske og ikke mangle noget, hvordan kan det så
være at så være at det ikke ses på vore liv ? Er kristne i denne verden
rigere end andre mennesker ? Er kristne aldrig syge ?

Se på hvordan Jesus levede og hvordan Paulus levede og lyt til dem begge når
de taler om det jordiske, det materielle. Matt 6,33 skal læses i sin
sammenhæng og ses i lyset af hvad Jesus ellers lærer disciplene.

jørgen.

Fra : Live4Him

Dato : 20-05-02 15:30

"IChThYS" <ichthys@e-mail.dk> wrote in message

> Gud er vores far, de bedste far, der findes. Ønsker forældre ikke at
> velsigne ders børn? Hvorfor skulle Gud være anderledes?

Jo, men det Gud først og fremmest ønsker at velsigne os med er de åndelige
velsignelser. At det jordiske og materielle kan skygge for det åndelige er
der mange eksempler på. NT opfordrer os til at være nøjsomme og have vort
blik og vor attrå rettet mod det åndelige og ikke det jordiske.

Jeg er bange for at nogen bliver "kristne" fordi de tror på den forkyndelse
der lover kristne godt helbred, succes og mange penge, hvis du bare tror.

"Og vist er det, at gudsfrygt sammen med nøjsomhed bærer lønnen i sig selv;
for tomhændet kom vi til verden, og tomhændet skal vi gå ud af den; har vi
føde og klæder, skal vi lade os nøje med det. Men de, der vil være rige,
falder i fristelse og baghold og henfalder til utallige tåbelige og
skadelige tilbøjeligheder, som styrter mennesker i undergang og fortabelse.
For kærlighed til penge er roden til alt ondt; drevet af den er nogle blevet
ført bort fra troen og har voldt sig selv mange smerter."
1 Tim 6,6-10

jørgen.