Dato ?
Fra : HA

Dato : 16-05-02 16:20

Hej
Hvordan trækker man eks. 14 dage fra en angivet dato ?

Henrik

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 16-05-02 16:51

"HA" <1absalon@it.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Hvordan trækker man eks. 14 dage fra en angivet dato ?

Kig på DateDiff

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk

Fra : HA

Dato : 16-05-02 17:15

Hej
Jeg har kigget på datediff, men jeg syntes ikke rigtig at jeg kan få det til
at virke.

Henrik

Fra : preben nielsen

Dato : 16-05-02 17:19

"HA" <1absalon@it.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Hvordan trækker man eks. 14 dage fra en angivet dato ?

DateAdd()

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Harald Staff

Dato : 16-05-02 18:39

Hei Henrik

Sub ToUgerTidligere()
Msgbox Date - 14
Msgbox "Now aint that something..."
End Sub

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : Rayman

Dato : 17-05-02 14:52

Nu skal i være søde, og lade være med at sende alle de kryptiske beskeder:
NewDate = DateAdd("d",-14, OldDate)

Mvh. Rayman

Fra : Harald Staff

Dato : 18-05-02 10:32

Jo den virker også. Men en dag er simpelthen 1, så
minDato - 14
er den enkleste og raskeste.

DateAdd er nyttig ved måneder og år, der intervallene i antall dager ikke er
regelmessige:

DateAdd("yyyy", -1, Date)
DateAdd("m", -1, Date)

Og siden du pirker, riktig syntax for 2 uger minus med Dateadd er
DateAdd("ww", -2, Date)

Beste hilsen Harald

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 18-05-02 10:31

http://home.online.no/~vidaandr/news/OBSquoting.html

--

Vennlig hilsen Erlend

erlendkb@online.no - ICQ: 42053660
http://www.kleggen.com/ - http://www.pizza.no/

Fra : Harald Staff

Dato : 18-05-02 14:15

Jaså, Narvestad har våknet etter 17. mai.

Dette er en dansk gruppe -det er lokale forskjeller og sedvaner- og denne
tråden har konsekvent hatt svaret øverst.

Og i øyeblikket er du (og jeg) off topic. Anbefaler no.nettvett for denslags
småligheter.

Beste hilsen Harald

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 19-05-02 22:20

Harald Staff skrev:
> Dette er en dansk gruppe -det er lokale forskjeller og sedvaner- og
denne
> tråden har konsekvent hatt svaret øverst.

Ja, det er egentlig _ufatteligt_ hvor mange, der ikke kan finde ud af
at klippe det ud, som de svarer på, men lader _hele_ den oprindelige
tekst komme med i svaret - ofte i slutningen af teksten, så _alle_
andre skal bladre igennem hele indlægget for at opdage, at det meste
blot er en gentagelse af de tidligere indlæg...

Når man bevæger sig i dk.* hierarkiet, bør man benytte den her
beskrevne citat-teknik:

Iøvrigt synes jeg det er godt at se, at nordmændene følger med - og
kommer med gode indlæg - i en dansk gruppe.

-------
Tomas