Holdbarhed på dadler
Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 16-05-02 13:00

Hej Gruppe

Vi er en flok der sidder og nyder nogle lækre friske dadler (mens vi knokler
med vores bacelor opgave

De er høstet i septeber 2001 og kan holde sig til december 2002. Hvordan kan
det være at dadler kan holde sig så længe?

Er det fordi de har så højt et sukker indhold?

Er de behandlet på en eller anden måde?

Eller skyldes det noget helt andet?

Kåre

Fra : Bettina Madsen

Dato : 16-05-02 21:16

> [...]
kan
> det være at dadler kan holde sig så længe?
>
> Er det fordi de har så højt et sukker indhold?

Årsagen til den lange holdbarhed kan være at de ligesom abrikoser kan være
behandlet med svovl. Jeg ved ikke hvordan metoden er......men det kan der er
nogle andre der kan hjælpe????

Bettina