Servlet med RMI...
Fra : Gruppe5DMUSønderborg

Dato : 16-05-02 12:45

Er det ikke muligt at bruge RMI via en Servlet på min Tomcat Webserver.
Jeg sidder og roder med et eksempel der kører som en applikation. (og
virker)
Det har jeg ændret til en servlet ved at kopiere de forskellige metoder, og
bl.a. har jeg kopieret min main metode over i servlet'ens init metode.
På grund af det har jeg svært ved at tro at der er noget galt med servleten.

Når jeg kører servlet'en får jeg dog 3 exceptions
Er der nogen begrænsninger i Tomcat serveren?

Her er lige koden til serverens init metode (den der skaber exception'ene)
public void init() throws ServletException
{
try
{
rmi = this;

LocateRegistry.createRegistry( PORT );

System.out.println( "Registry created" );

UnicastRemoteObject.exportObject( (LagerServer)rmi );

Naming.rebind( "//" + HOST_NAME + ":" + Integer.toString( PORT ) +
"/" + "LagerServer", rmi );

System.out.println( "Bindings Finished" );

System.out.println( "Waiting for Client requests" );

}
catch ( java.rmi.UnknownHostException uhe )
{
System.out.println( "The host computer name you have specified, " +
HOST_NAME + " does not match your real computer name." );

}
catch ( RemoteException re )
{
System.out.println( "Error starting service" );
System.out.println( "" + re );
}
catch ( MalformedURLException mURLe )
{
System.out.println( "Internal error" + mURLe );
}
}

Fra : Frank Hahn

Dato : 16-05-02 14:18

"Gruppe5DMUSønderborg" <d00bkv@uv.sdrborges.dk> wrote in message
> [...]
servleten.

> Når jeg kører servlet'en får jeg dog 3 exceptions
> Er der nogen begrænsninger i Tomcat serveren?

<<sniple-en-masse-kode-uden-eksempler-på-de-kastede-exceptions>>

Uden at du har fortalt noget om hvilke exceptions der smides vover
jeg den antagelse at du ikke kører rmiregistry, eller ikke kører den
på port 1099 (default rmi-port).

Tomcat har ikke RMI på den port, men bruger irriterende nok port
1099 til jndi (også en naming service), der ikke er helt kompatibelt
med rmi-kald.

(Dette var et af mine oprindelige problemer med rmi til/fra/gennem/med
Tomcat).

/Frank

Fra : Frank Hahn

Dato : 16-05-02 14:18

Fra : Frank Hahn

Dato : 16-05-02 14:18

Fra : Frank Hahn

Dato : 16-05-02 14:18

Fra : Frank Hahn

Dato : 16-05-02 14:18

Fra : Frank Hahn

Dato : 16-05-02 14:24

Fra : Frank Hahn

Dato : 16-05-02 14:24

Fra : Frank Hahn

Dato : 16-05-02 14:24

Fra : Kresten P. Vester

Dato : 19-05-02 10:47

Jeg fandt løsningen... Tomcat må IKKE være installeret i et bibliotek hvor
der er mellemrum i dets navn.

Det vil sige at hvis du installere tomcat i default biblioteket "apache
tomcat 4.0" kan du ikke kører RMI fra den. Installere du den derimod i
f.eks. "tomcat" så kører det fint!

Rimelig latterligt egentligt.