ResultSet
Fra : The Kid

Dato : 16-05-02 12:10

Hvordan ændrer man et resultsets læseretning så det rent faktisk også virker
???

jeg har prøvet de statisk variabler men det har ingen effect resultsettet er
stadig read_Forward ??

MVH
The Kid

Fra : Torben

Dato : 16-05-02 14:10

Hej Karl!

Jeg ved ikke om det er en vild idé. Men et resultset er jo en slags tabel.
Hvad med at lægge resultsettet ind i en tabelstruktur, måske et dobbelt
array og derefter kan du så tilgå det både forlæns og baglæns.

Ja, som sagt jeg skal ikke lege kloge åge, men måske.....

Vi ses i morgen
M.v.h.
Torben Philippsen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 16-05-02 14:41

Det problematiske ved den løsning er så, at det ikke vil skalere særligt
godt, idet alt skal læses ind i hukommelsen. Hvis ResultSet'et har
100.000 rækker med et par Strings i hver bliver det mindst til noget i
størrelsordenen 5 mb.

-dennis

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-05-02 20:37

"Torben" <torbenph@worldonline.dk> writes:

> Jeg ved ikke om det er en vild idé. Men et resultset er jo en slags tabel.
> Hvad med at lægge resultsettet ind i en tabelstruktur, måske et dobbelt
> array og derefter kan du så tilgå det både forlæns og baglæns.

Problemet er at et resultset kan være MEGET stort...

Herudover får man mulighed for alt det der hvis man bruger en JDBC 3.0
driver.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Klaus Hebsgaard

Dato : 16-05-02 14:58

http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/java/sql/ResultSet.html#setFetchDirect
ion(int)

Kan dette bruges ?

Fra : Morten

Dato : 17-05-02 09:48

The Kid wrote:
> [...]
> ???
>
> jeg har prøvet de statisk variabler men det har ingen effect resultsettet er

Er du sikker på at din driver understøtter det? Scrollable result sets
er "lidt nyt".

Mvh Morten