Reparation af pudsede skillevægge?
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 16-05-02 11:36

Jeg er ved at renovere en lejlighed i et etagebyggeri fra 1940erne.
Skillevæggene er lavet af træ med strå og puds udenpå. I forbindelse
med nedtagning af fliser er pudsen fulgt med af, og der er nu nogle
ordentlig plørehuller i væggen -plus en masse søm- og skruehuller.

Kan man lappe de store huller med polyfilla ligesom de små, eller skal
jeg ud i noget sandspartel, cement eller hvad? Og hvordan sikrer man
sig, at overfladen bliver pæn og nogenlunde plan?

På forhånd tak

Lars

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 16-05-02 13:11

lcj> Jeg er ved at renovere en lejlighed i et etagebyggeri fra 1940erne.
lcj> Skillevæggene er lavet af træ med strå og puds udenpå. I forbindelse
lcj> med nedtagning af fliser er pudsen fulgt med af, og der er nu nogle
lcj> ordentlig plørehuller i væggen -plus en masse søm- og skruehuller.

lcj> Kan man lappe de store huller med polyfilla ligesom de små,

Nej, det tager en evighed at tørre, det skrumper og sprækker og når det tørrer
og det koster en formue.

lcj> eller skal
lcj> jeg ud i noget sandspartel, cement eller hvad? Og hvordan sikrer man
lcj> sig, at overfladen bliver pæn og nogenlunde plan?

Gå til et byggemarked og køb en sæk pudsemørtel/universalmørtel og noget
finpuds. Du får nok også brug for fx noget kyllingenet til at holde på det.

Mørtel koster ca 50 kr uanset hvor store mængder man køber. 1 kg hos
farvehandleren eller 25 Kg hos Johannes Fog.

Du skal nok bruge et pudsebrædt, filtsebrædt og en murerske.

--
Niels Elgaard Larsen
email: elgaard@diku.dk

Fra : Per H

Dato : 16-05-02 13:28

On Thu, 16 May 2002 12:36:21 +0200, lcj@wanadoo.dk skrev:

brug mørtel.

eller snak med en murer, det tager ham ikke langt tid at lave de

Vh Per
ICQ 8212837