Nye og ældre spil på Win XP ?
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 16-05-02 10:44

Jeg påtænker at prøve at installere Windows XP Pro Engelsk udgave, på min
PC.

Inden jeg gør det, ku jeg godt tænke mig at vide, om nogen af jer, har
erfaringer med, at disse spil virker, eller ikke virker, under XP.

Medal Of Honor Allied Assault
Return to castle wolfenstein
Serious Sam The second encounter
Jedi Knight 2 : Jedi Outcast
Half Life + Counterstrike
Star Craft + Brood War

Hvordan ser det ud, med ældre spil på XP ? F.eks Quake II ?

Jeg har iøvrigt en Pentium III 550 Mhz m. 256 MB RAM + et GeForce 32 MB
kort. Er det en okay maskine til Win XP ?

Min Win 98 har altid kørt ret perfekt, og jeg har aldrig haft problemer, med
hverken helt nye spil, eller spil af lidt ældre dato.

Håber at nogen kan svare på mine spørgsmål

Thomas

Fra : Rune Manscher

Dato : 16-05-02 11:03

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote in message
[klip]

> Min Win 98 har altid kørt ret perfekt, og jeg har aldrig haft problemer,
med
> hverken helt nye spil, eller spil af lidt ældre dato.

Hvorfor så opgradere ??

*Rune

Fra : Jesper Hylling

Dato : 16-05-02 11:30

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> hverken helt nye spil, eller spil af lidt ældre dato.
>
> Håber at nogen kan svare på mine spørgsmål

Jeg har en Athlon XP 1800+ m. 256 MB ram og et GeForce 3 kort m. 64 MB ram.
Jeg kører WinXP Pro, og har haft både Medal Of Honor Allied Assault og Jedi
Knight 2: Jedi Outcast kørende uden problemer.
Det kan godt være du ikke får den samme ydelse med dit relativt langsomme
system med Win XP som er mere systemkrævende, som du får med Win 98. Så med
mindre du har andre problemer med Win 98 ville jeg ikke anbefale dig at
skifte styresystem, før du får opgraderet din hardware.

Jesper

Fra : Jonathan

Dato : 16-05-02 11:35

Jeg har en regel der siger at de spil der kører under win2000 også kører
under XP. Her er hvad jeg ved med sikkerhed der kører under XP:
MOHAA
RTCW
HL - CS

Fra : Arcana

Dato : 16-05-02 13:18

> [...]
> Jeg har iøvrigt en Pentium III 550 Mhz m. 256 MB RAM + et GeForce 32
> MB kort. Er det en okay maskine til Win XP ?

Jeg har for nylig tunet min maskine lidt, men før kørte jeg Win200SP2 på
Duron 750, 250 MB RAM og et Geforce2 MX 32. Jeg kunne spille stort set alle
mine gamle spil - lige fra den originale Wolfenstein over DOOM2 til Arcanum.

Så hvis jeg kan, kan du også. Så stor forskel er der ikke på 2000 og XP
(selv om jeg nok ville foretrække 2000 af forskellige grunde).

arc@na