venstrestillet menu i css stylesheet
Fra : Frederik D. Hjort

Dato : 16-05-02 07:23

Mit problem er at jeg gerne ville have en fast menu på alle mine
sider.
Der er en tutorial på denne side, men den dækker ikke brugen i
stylesheets:
www.html.dk/artikler/00006/default.asp
Det virker jo fint nok, men kræver bare at jeg inkluderer det på
samtlige mine sider. Hvis jeg derimod kunne have hele menuen
liggende i mit stylesheet, ville jeg nemt og hurtigt kunne ændre
denne for alle mine sider.
Spørgsmålet er bare hvordan?
Menuen placeres i body-segmentet, og ikke helt til venstre som
den skal (jeg har prøvet med en absolute placering, men det hjalp
ikke). Jeg kunne endvidere ikke få den til at indeholde
menu-punkterne i mit stylesheet. Hvis jeg placerede dem dér, blev
de ikke vist.
Resultatet skulle gerne blive at jeg kan skille mig af med de
frames min side på nuværende tidspunkt er opbygget med (se
eventuelt:
www.mcfrede.jaha.dk) og stadig have samme design.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Voss

Dato : 16-05-02 13:26

In article <abvj7f$l20$1@sunsite.dk>, Frederik D. Hjort
<homeboymcfrede@hotmail.com> wrote:

> [...]
> ikke). Jeg kunne endvidere ikke få den til at indeholde
> menu-punkterne i mit stylesheet. Hvis jeg placerede dem dér, blev

Det kan være du kan bruge noget af dette:

http://makeashorterlink.com/?E164621E

Ellers må du nok vise os den kode der ikke virker, ellers bliver det
skud i tågen.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Frederik D. Hjort

Dato : 16-05-02 14:20

I den artikel her på html.dk jeg linker til skriver han sin menu ind i
sin html-side. Jeg ønsker at flytte al kode vedrørende menu'en over i
mit style-sheet (både definition og links).

Fra : Jonas Voss

Dato : 16-05-02 15:26

In article <ac0bml$n4$1@sunsite.dk>, Frederik D. Hjort
> [...]

> sin html-side. Jeg ønsker at flytte al kode vedrørende menu'en over i
> mit style-sheet (både definition og links).

Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Vil du linke til et eksternt
stylesheet, så kig her:

http://www.html.dk/tutorials/css/lektion2.asp

Vil du have at selve menuens indhold skal hentes eksternt skal du kigge
på noget SSI eller noget PHP/ASP:

http://www.html.dk/artikler/00001
http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel3/include_file.asp
http://www.webcafe.dk/artikler/php/skabeloner/

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Frederik D. Hjort

Dato : 17-05-02 07:13

Jeg er nu gået i gang med at kigge på SSI, da det må være vejen frem for
mig, jeg takker for links og hjælp!

Fra : soeren

Dato : 16-05-02 16:25

"Frederik D. Hjort" <homeboymcfrede@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> I den artikel her på html.dk
Dette har intet med html.dk at gøre.
Se www.usenet.dk

>jeg linker til skriver han sin menu ind i
> sin html-side. Jeg ønsker at flytte al kode vedrørende menu'en over i
> mit style-sheet (både definition og links).
Det kan du ikke.

brug ssi (du kan læse om det på www.html.dk )
Det eneste det sker i den artikel du linker til er
at placeringen bestemmes ved brug af

Prøv at se på det link du fik af Jonas Voss.

håber ikke denn meddelse kommer gentagende gange
(sunsite har lidt problemer i dag)
Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : scn

Dato : 16-05-02 15:32

> I den artikel her på html.dk
Dette har intet med html.dk at gøre. se
www.usenet.dk

og linket

Fra : Frederik D. Hjort

Dato : 16-05-02 14:42

Fra : Kjeld

Dato : 17-05-02 10:11

Det er godt nok ikke det du spørger om, men du kan vise indholdet fra flere
websites uden at anvende frames ved at benytte javascript

MVH

Kjeld