Shipping af MC fra USA
Fra : Per Norstedt

Dato : 16-05-02 00:11

Hej NG
Jeg har tidligere spurgt om andre har erfaringer om shipping af MC fra USA
til Danmark.
Flere firmaer har været foreslået, og tak til alle som har været venlige at
svare på mit indlæg.
Desværre har ingen af de foreslåede shippingfirmaer vist sig at kunne klare
opgaven når det kom til stykket.
Nu har jeg i efterhånden 3 uger ringet og mailet til diverse Shipping
firmaer, og jeg er lidt modløs.......
Det er åbenbart noget med tolden i USA, som vil besigtige køretøjet før
afgang, og det er åbenbart for bøvlet.
Er der virkelig ingen i NG som selv har prøvet at tage en MC hjem fra USA,
og har praktisk erfaring med opgaven ?
På forhånd tak.

Fra : james

Dato : 16-05-02 10:26

> Er der virkelig ingen i NG som selv har prøvet at tage en MC hjem fra USA,
> og har praktisk erfaring med opgaven ?
> På forhånd tak.

Hej Per,

Jo, jeg har sendt flere hjem fra USA. Det er rigtigt at tolderne vil se
maskinen pga at stjålne MC blev sendt ud af landet. Men....er maskinen i dit
navn i forvejen og du vedlægger et kopi af registreringsbevis eksport
papirerne, går det som regel uden problem. Skal du være i USA, eller skal den
sendes af en anden? Det er nemmere hvis du er der.

Hvorfra skal den sendes? Jeg skal (igen) derover....Central Florida og
østkysten op til Maine. Kan være at jeg kan hjælpe, hvis alt ellers er i
orden.

Ellers har jeg en bror i Nevada, hvis det er derude et sted.

mvh,

-james