|
| Pakker "Forsvundet" hos posten Fra : Brian Mortensen |
Dato : 15-05-02 22:54 |
|
Hejsa,
Hvordan ligger det med ansvar for pakker
som "forsvinder" i posten? Skal jeg som
modtager kunne bevise at jeg ikke har mod-
taget en pakke/brev for at undgå erstatnings-
krav fra afsenderen?
Det drejer som mere præcist om 3 helt uaf-
hængige pakker, 2 fra Tyskland og en fra
TeleDanmarks erhvervsbutik. Jeg har været
i kontakt med TeleDanmark og de har fra
posten fået at vide at pakken er afleveret hos
mig. Jeg har bare aldrig set den pakke.
De 2 pakker fra Tyskland er jeg endnu ikke
bekendt med udover at afsenderen ville under-
søge sagen og melde tilbage.
Har desuden et problem med at mine breve
næsten altid mangler frimærker ... Hele 12
gange alene i år har jeg måtte betale strafporto.
Jeg VED at der har været påsat frimærke på
alle mine breve, men alligevel mangler der tit
et frimærke...
Mon det er PostDanmarks nye strategi for at
skaffe penge?
---------------------------------
Med venlig hilsen - Best regards
Brian Mortensen
---------------------------------
| |
.: [d33p blu3] :. (15-05-2002)
| Kommentar Fra : .: [d33p blu3] :. |
Dato : 15-05-02 22:44 |
|
> Har desuden et problem med at mine breve
> næsten altid mangler frimærker ... Hele 12
> gange alene i år har jeg måtte betale strafporto.
> Jeg VED at der har været påsat frimærke på
> alle mine breve, men alligevel mangler der tit
> et frimærke...
Sikker på du spytter dronningen i nakken godt nok?
> Mon det er PostDanmarks nye strategi for at
> skaffe penge?
Utvivlsomt... Men alligevel er du meget uheldig, har aldrig
været udsat for forsvundne pakker, eller forsvundne frimærker...
Måske er jeg bare heldig?
I så fald kan PostDK drages til ansvar, hvis forsendelsen er sendt
som pakke, og du har kvitteringen for afsendelsen (evt. få den
tilsendt). Hvis det er sendt som brev er det ikke forsikret.
Er ikke 100% sikker - er ikke cand.jur.ph.d eller sådan noget,
har bare fået at vide det er sådan.
//Troels
| |
Lars Brink (16-05-2002)
| Kommentar Fra : Lars Brink |
Dato : 16-05-02 08:17 |
|
> Hvordan ligger det med ansvar for pakker
> som "forsvinder" i posten? Skal jeg som
> modtager kunne bevise at jeg ikke har mod-
> taget en pakke/brev for at undgå erstatnings-
> krav fra afsenderen?
Efter som man normalt skriver under på modtagelse af pakker og andet
registreret post kan PostDanmark vel vise dig at du har skrevet under på
modtagelsen - ellers har de et problem.
Jeg har prøvet at få leveret computerudstyr (til 4. sal) nede i opgangen
mens jeg var på arbejde. De satte simplethen bare 3 store kasser ind i
opgangen uden noget videre. Dem "efterlyste" jeg så sammen med afsenderen
for at se hvad PostDanmark ville gøre.
Så sende de sgu bare en tro og love erklæring på at jeg ikke har modtaget
pakkerne som jeg skal skrive på og jeg var ærlig nok til at gøre det (dog
med nogle meget spydige kommentarer)
> Har desuden et problem med at mine breve
> næsten altid mangler frimærker ... Hele 12
> gange alene i år har jeg måtte betale strafporto.
> Jeg VED at der har været påsat frimærke på
> alle mine breve, men alligevel mangler der tit
> et frimærke...
Der hvor jeg var før fik vi tit manglende porto opkrævninger men der var det
lettere da vi brugte PostDanmark til at frankere for os, men de kom
alligevel ca. hver 2-3 uge med en stak. Jeg tror nemt det kan være PD som
har problemer med at styre den lille forretning.
Mvh,
LBC
| |
Claus E Beyer (16-05-2002)
| Kommentar Fra : Claus E Beyer |
Dato : 16-05-02 08:56 |
|
"Lars Brink" <usenet@papayaREMOVEconsulting.com> skrev i en meddelelse
news:3ce35cd3$0$10679$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> > Hvordan ligger det med ansvar for pakker
> > som "forsvinder" i posten? Skal jeg som
> > modtager kunne bevise at jeg ikke har mod-
> > taget en pakke/brev for at undgå erstatnings-
> > krav fra afsenderen?
>
> Efter som man normalt skriver under på modtagelse af pakker og andet
> registreret post kan PostDanmark vel vise dig at du har skrevet under på
> modtagelsen - ellers har de et problem.
Ofte skriver man ikke under. Postbudet skyder blot "den infrarøde pistol" af
mod pakkens stregkode og overdrager dig pakken.
Claus
| |
Michael Thomsen (16-05-2002)
| Kommentar Fra : Michael Thomsen |
Dato : 16-05-02 09:51 |
|
Jeg er i samme situration i øjeblikket
Jeg skulle modtage en skærm for ca. 1 måned siden. Post danmark har ikke
leveret den, og firmaet som har solgt den til mig siger at jeg skal betale
for den.
Det værste af det hele er at der er en som har sat en underskift på
papirerne, men det er sku ikke min, og det liger på ingen måder.
Mvh Michael
"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message
news:abvp2c$lg7kd$2@ID-62896.news.dfncis.de...
> "Lars Brink" <usenet@papayaREMOVEconsulting.com> skrev i en meddelelse
> news:3ce35cd3$0$10679$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> > > Hvordan ligger det med ansvar for pakker
> > > som "forsvinder" i posten? Skal jeg som
> > > modtager kunne bevise at jeg ikke har mod-
> > > taget en pakke/brev for at undgå erstatnings-
> > > krav fra afsenderen?
> >
> > Efter som man normalt skriver under på modtagelse af pakker og andet
> > registreret post kan PostDanmark vel vise dig at du har skrevet under på
> > modtagelsen - ellers har de et problem.
>
> Ofte skriver man ikke under. Postbudet skyder blot "den infrarøde pistol"
af
> mod pakkens stregkode og overdrager dig pakken.
>
> Claus
>
>
| |
Claus E Beyer (16-05-2002)
| Kommentar Fra : Claus E Beyer |
Dato : 16-05-02 12:14 |
|
"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
news:abvs16$jj8$1@news.cybercity.dk...
> Jeg er i samme situration i øjeblikket
>
> Jeg skulle modtage en skærm for ca. 1 måned siden. Post danmark
har ikke
> leveret den, og firmaet som har solgt den til mig siger at jeg skal betale
> for den.
>
> Det værste af det hele er at der er en som har sat en underskift på
> papirerne, men det er sku ikke min, og det liger på ingen måder.
Så burde da ikke være noget problem at få pakken erstattet af Post-DK,
eller hvad?
Selvfølgelig kan det være at skærmen overstiger et maksimalbeløb for
erstatning af forsvundne pakker, men noget burde der da være at hente
hjem.
Claus
| |
Bertel Lund Hansen (16-05-2002)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 16-05-02 12:23 |
|
Michael Thomsen skrev:
>Det værste af det hele er at der er en som har sat en underskift på
>papirerne, men det er sku ikke min, og det liger på ingen måder.
Det er ikke det værste. Det er det bedste. Eftersom det ikke er
din underskrift, kan du heller ikke hæfte for modtagelsen. Om
nødvendigt kan du jo imødese en retssag med sindsro.
--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Michael Thomsen (20-05-2002)
| Kommentar Fra : Michael Thomsen |
Dato : 20-05-02 12:27 |
|
Hejsa
Problemet er så bare at det firma som har jeg købt skærmen hos, skal sende
en efterlysning til tdc, men det vil de ikke pga. de siger at jeg har
modtaget den!
Hvad gør jeg?
Mvh Michael
"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message
news:gi57eu4cphhfr1os05jbfj44tl4rqjnnnb@news.telia.dk...
> Michael Thomsen skrev:
>
> >Det værste af det hele er at der er en som har sat en underskift på
> >papirerne, men det er sku ikke min, og det liger på ingen måder.
>
> Det er ikke det værste. Det er det bedste. Eftersom det ikke er
> din underskrift, kan du heller ikke hæfte for modtagelsen. Om
> nødvendigt kan du jo imødese en retssag med sindsro.
>
> --
> Bertel
> http://lundhansen.dk/bertel/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Henning (20-05-2002)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 20-05-02 13:20 |
|
On Mon, 20 May 2002 13:27:22 +0200, "Michael Thomsen"
<gichael@hunters.dk> wrote:
>Hejsa
>
>Problemet er så bare at det firma som har jeg købt skærmen hos, skal sende
>en efterlysning til tdc, men det vil de ikke pga. de siger at jeg har
>modtaget den!
>
>Hvad gør jeg?
Køber en ny skærm et andet sted. Du har ikke betalt endnu, og har
derfor ikke noget i klemme. Meddel dette til sælger.
Henning
hsb@FJERNESimage.dk
| |
Jesper S. Knudsen (23-05-2002)
| Kommentar Fra : Jesper S. Knudsen |
Dato : 23-05-02 08:28 |
|
Gå til Post DK og få startet en reklamationssag.
"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> wrote in message
news:acaml4$1qeh$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa
>
> Problemet er så bare at det firma som har jeg købt skærmen hos, skal sende
> en efterlysning til tdc, men det vil de ikke pga. de siger at jeg har
> modtaget den!
>
> Hvad gør jeg?
>
> Mvh Michael
>
> "Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote in message
> news:gi57eu4cphhfr1os05jbfj44tl4rqjnnnb@news.telia.dk...
> > Michael Thomsen skrev:
> >
> > >Det værste af det hele er at der er en som har sat en underskift på
> > >papirerne, men det er sku ikke min, og det liger på ingen måder.
> >
> > Det er ikke det værste. Det er det bedste. Eftersom det ikke er
> > din underskrift, kan du heller ikke hæfte for modtagelsen. Om
> > nødvendigt kan du jo imødese en retssag med sindsro.
> >
> > --
> > Bertel
> > http://lundhansen.dk/bertel/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
>
>
| |
"Morten Bjergstrøm" (16-05-2002)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 16-05-02 13:27 |
|
"Lars Brink" <usenet@papayaREMOVEconsulting.com> skrev:
>> Hvordan ligger det med ansvar for pakker
>> som "forsvinder" i posten? Skal jeg som
>> modtager kunne bevise at jeg ikke har mod-
>> taget en pakke/brev for at undgå erstatnings- krav fra
>> afsenderen?
>
> Efter som man normalt skriver under på modtagelse af pakker
Nej det gør man ikke. Det er kun pakker med modtagerkvittering, hvor
der skal skrives under og derudover naturligvis rekommanderes breve og
lignende. Alm. pakker bliver bare scannet udleveret eller anmeldt.
> Jeg har prøvet at få leveret computerudstyr (til 4. sal) nede i
> opgangen mens jeg var på arbejde. De satte simplethen bare 3 store
> kasser ind i opgangen uden noget videre. Dem "efterlyste" jeg så
> sammen med afsenderen for at se hvad PostDanmark ville gøre.
Hvorfor indgav du ikke istedet en klage til PostDK. Det havde været
mere relevant og du havde ikke spildt din egen og PostDKs tid.
> Der hvor jeg var før fik vi tit manglende porto opkrævninger men
> der var det lettere da vi brugte PostDanmark til at frankere for
> os, men de kom alligevel ca. hver 2-3 uge med en stak.
Mon ikke der var tale om betalingen for frankeringsservicen. Det lyder
mest af alt sådan.
> Jeg tror
> nemt det kan være PD som har problemer med at styre den lille
> forretning.
Næh det har de skam generelt ikke.
--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm
| |
Lars Brink (16-05-2002)
| Kommentar Fra : Lars Brink |
Dato : 16-05-02 13:51 |
|
> Nej det gør man ikke. Det er kun pakker med modtagerkvittering, hvor
> der skal skrives under og derudover naturligvis rekommanderes breve og
> lignende. Alm. pakker bliver bare scannet udleveret eller anmeldt.
Okay - sådan har det været de fleste gange jeg har modtaget pakker. Det er
vel også smartest med ting af værdi at man kan se om den er modtaget og at
der er skrevet under.
> Hvorfor indgav du ikke istedet en klage til PostDK. Det havde været
> mere relevant og du havde ikke spildt din egen og PostDKs tid.
Det var forretningens forslag da de havde oplevet det før og gerne ville se
hvordan PostDanmark reagerede.
> Mon ikke der var tale om betalingen for frankeringsservicen. Det lyder
> mest af alt sådan.
Det var det ikke. Det var de der fine girokort af ca. 18,75 for en del af
forsendelserne nogle tilfeldige dage af og til. Altid breve som var afhentet
til frankering.
> Næh det har de skam generelt ikke.
Nej ikke generelt. Men af og til går det jo galt.
Mvh,
Lars
| |
Anders Majland \(Rep~ (21-05-2002)
| Kommentar Fra : Anders Majland \(Rep~ |
Dato : 21-05-02 20:00 |
|
> Nej det gør man ikke. Det er kun pakker med modtagerkvittering, hvor
> der skal skrives under og derudover naturligvis rekommanderes breve og
> lignende. Alm. pakker bliver bare scannet udleveret eller anmeldt.
Og det er i Valby kotyme at pakkerne stregkodes udleveret allerede inden de
forlader posthuset.
1) Jeg sendte en pakke.
2) En uge efter kontakter modtager mig fordi han endnu ikke har modtaget
den. Jeg sender ham track'n'trace nummeret og ifølge den ligger pakken på
hans lokale posthus, men har har blot ikke modtaget en pakkeseddel.
3) Han kan ikke få udleveret pakken blot på nummeret, og inden jeg kan få
sendt ham en kopi af indleveringskviteringen går pakken retur til mig
4) 2 dage efter at jeg på track'n'trace ser at den er gået retur har den
pludseligt fået statusen "Udleveret retur til liberalt Erhverv" med
dato/klokkeslet og det hele. Problemet er så blot at jeg 1) Ikke er liberalt
erhverv 2) Ikke har modtaget pakken
5) Efter en snak med kundeservice "mener" de ud fra tidspunktet at budet nok
hart skannet pakken som udlveret allerede inden pakken forlod postkontoret
og de starter en efterlysning af den.
6) Yderligere er par dage senere modtager jeg en pakkeseddel på at jeg kan
afhente pakken på postkontore ....
/A - Der ikke længere sender noget af værdi uden at indholdet er forsikret
| |
Henrik Stidsen (21-05-2002)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 21-05-02 21:59 |
|
"Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by email\)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in news:ace5dd$kbf$1@sunsite.dk
> 3) Han kan ikke få udleveret pakken blot på nummeret,
Underligt, jeg har flere gange fået en pakke udleveret bare på
nummeret, jeg har ligeledes flere gange haft dem på posthuset til at
gennemse hele stakken af pakker for at se om der var en ikke-anmeldt
pakke til mig
--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/
"These opinions are my own, though for a small fee they
be yours too." -- Dave Haynie
| |
"Morten Bjergstrøm" (16-05-2002)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 16-05-02 13:55 |
|
"Lars Brink" <usenet@papayaREMOVEconsulting.com> skrev:
> Okay - sådan har det været de fleste gange jeg har modtaget
> pakker. Det er vel også smartest med ting af værdi at man kan se
> om den er modtaget og at der er skrevet under.
Helt bestemt.
>
>> Hvorfor indgav du ikke istedet en klage til PostDK. Det havde
>> været mere relevant og du havde ikke spildt din egen og PostDKs
>> tid.
>
> Det var forretningens forslag da de havde oplevet det før og gerne
> ville se hvordan PostDanmark reagerede.
Jeg synes nu stadig ikke det er verdens bedste ide.
> Det var det ikke. Det var de der fine girokort af ca. 18,75 for en
> del af forsendelserne nogle tilfeldige dage af og til. Altid breve
> som var afhentet til frankering.
Ja så er det simpelthen for dårligt og noget værre sjuskeri.
> Nej ikke generelt. Men af og til går det jo galt.
Det er helt rigtigt og desværre uundgåeligt og det gælder alle
virksomheder.
--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm
| |
"Morten Bjergstrøm" (20-05-2002)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 20-05-02 13:18 |
|
"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev:
> Problemet er så bare at det firma som har jeg købt skærmen hos,
> skal sende en efterlysning til tdc, men det vil de ikke pga. de
> siger at jeg har modtaget den!
>
> Hvad gør jeg?
Du bliver nok nødt til meget grundigt at forklare det pågældende firma,
at du ikke har modtaget skærmen uanset, hvad PostDKs track & trace
system måtte sige og gøre dem opmærksom på, at der rent faktisk opstår
eller andre ting engang imellem i forbindelse med befordring af breve
og pakker.
Samtidig skal du gøre firmaet opmærksom på, at det er afsender, der
skal efterlyse bortkomne forsendelser.
--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm
| |
"Morten Bjergstrøm" (21-05-2002)
| Kommentar Fra : "Morten Bjergstrøm" |
Dato : 21-05-02 21:35 |
|
"Anders Majland \(Replace DOT with . in address for reply by
email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev:
> Og det er i Valby kotyme at pakkerne stregkodes udleveret allerede
> inden de forlader posthuset.
Smart
>
> 1) Jeg sendte en pakke.
> 2) En uge efter kontakter modtager mig fordi han endnu ikke har
> modtaget den. Jeg sender ham track'n'trace nummeret og ifølge den
> ligger pakken på hans lokale posthus, men har har blot ikke
> modtaget en pakkeseddel.
Jeg tror desværre dette er et relativt stort problem, hvor der er
aflåste opgange, hvor pakkeposten ikke kan komme til brevkassen for at
aflevere anmeldelsen. Jeg har selv været ude for at få en anmeldelse
meget sent, hvor jeg havde haft kontakt til firmaet, der havde sendt
mig en pakke og som ville sende mig en ny samme aften fordi de
formodede, at den var bortkommet eftersom jeg ikke havde modtaget den.
Iøvrigt udmærket service, men noget rod når pakken rent faktisk var på
posthuset og klar til afhentning.
> 3) Han kan ikke få udleveret pakken blot
> på nummeret,
Underligt, hvis pakken er adresseret til ham og han kan fremvise
legitimation burde det ikke være et stort problem og det er da en
service jeg har oplevet med andre kunder, der har haft et lignende
problem.
> /A - Der ikke længere sender noget af værdi uden at indholdet er
> forsikret
Det er altid klogt. Husk dog på, at pakker som udgangspunkt altid er
forsikret op til et vist beløb (som jeg ikke lige kan huske).
--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm
| |
Henrik Stidsen (16-05-2002)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 16-05-02 14:22 |
|
"Brian Mortensen" <brmo@goseek.dk> wrote in
news:abukfk$2hd4$1@news.cybercity.dk
> Det drejer som mere præcist om 3 helt uaf-
> hængige pakker, 2 fra Tyskland og en fra
> TeleDanmarks erhvervsbutik. Jeg har været
> i kontakt med TeleDanmark og de har fra
> posten fået at vide at pakken er afleveret hos
> mig. Jeg har bare aldrig set den pakke.
Sket før, har du henvendt dig til dit lokale posthus og fået dem til
at gennemgå deres "lager" af uafhentede pakker ? - Jeg har flere
gange (4 gange i træk!) været ude for at pakken skulle afhentes på
posthuset, 2 gange hvor den stod som "anmeldt" uden at jeg havde fået
en seddel, en gang hvor den stod som "afleveret" (!) og en gang hvor
der ikke var noget på den...
--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/
"These opinions are my own, though for a small fee they
be yours too." -- Dave Haynie
| |
Brian Mortensen (16-05-2002)
| Kommentar Fra : Brian Mortensen |
Dato : 16-05-02 22:05 |
|
"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> skrev
> Sket før, har du henvendt dig til dit lokale posthus og fået dem til
> at gennemgå deres "lager" af uafhentede pakker ? - Jeg har flere
> gange (4 gange i træk!) været ude for at pakken skulle afhentes på
> posthuset, 2 gange hvor den stod som "anmeldt" uden at jeg havde fået
> en seddel, en gang hvor den stod som "afleveret" (!) og en gang hvor
> der ikke var noget på den...
Hele to gange :-/ .. Har bestilt produkter hos Tdc over to gange. Den ene
pakke er forsvundet og den anden har Tdc fået retur to gange nu uden at
den er forsøgt afleveret hos mig ...
Som Lars også skriver har jeg modtaget en tro & lov erklæring i dag som
skal underskrives og bla bla så videre Så er det jo blot at vente..
Kan også berette om det med at post er blevet leveret ved hoveddøren, bor
på 1. sal, eller rettere ovenpå postkassen fordi det ikke kunne komme i ...
Lidt surt hvis andre havde fundet det når der var tale om forudbetalt
software
og vareprøver for en mindre formue...
--
/Brian
| |
|
|