Klonk ved Fazer gearskift
Fra : Henrik Lohse

Dato : 15-05-02 22:20

Hej gruppe.

Jeg synes at min 01' Yam.-Fazer, med 17.000 km på bagen, er begyndt at
"klonke" lige lovligt meget ved gearskift. Specielt mellem 1. og 2. gear.
Jeg bruger halvsyntetisk 10/40, som Fisker-MC anbefaler.

Er der nogen der kan hjælpe, eller er min favoritmaskine's gearkasse bare
ikke anderledes ???????.

Mvh.
Henrik

"Hvis kone ligger på barselsgangen på Frederiksberg hospital med vores
første, og tænker på sin SV 650 der stadig står i vinterhi".

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-05-02 08:37

Tillykke med den lille ny. Fazer har ry for sin traktor-gearkasse. Men jeg
tror nu ikke der er noget galt udover lyden

Personligt ville jeg kører med fuldsyntetisk olie på en vandkølet. Men måske
det bare er mig

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Mads Stetter

Dato : 16-05-02 11:00

"Henrik Lohse" <henrik.lohse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
>
> Er der nogen der kan hjælpe, eller er min favoritmaskine's gearkasse bare
> [...]

Er kæden korrekt strammet... det kan betyde rigitg meget!

MVH Mads Stetter
DT125R (For sale)

Fra : Armand

Dato : 19-06-02 23:42

Mads Stetter <m_stetter@hotmail.com> skrev i en

> "Henrik Lohse" <henrik.lohse@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er kæden korrekt strammet... det kan betyde rigitg meget!

Jup!
Fazerens gearkasse er noget kantet i forhold til markedets bedste; men
der er nogle forhold som kan forbedre hhv. forværre sagen:
Absolut korrekt opspænding af kæden er et must, ligesom at en
(formodentlig) anden gearskifte-udførelse (er der nogensinde nogen der
har fortalt dig hvorledes man skifter gear? Nej vel!) vil gavne sagen.

Begge sager er udførligt omtalt på FAQ'en på DMC's hjemmeside, så prøv
at kigge dér forbi!
Link: www.dmc-org.dk

--
Armand.
(der her eftersender et ældre "kvalt" indlæg uden at nærlæse i debatten

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 16-05-02 18:43

"Henrik Lohse" <henrik.lohse@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg bruger halvsyntetisk 10/40, som Fisker-MC anbefaler.
>
> Er der nogen der kan hjælpe, eller er min favoritmaskine's gearkasse bare

Hej Henrik..

Har selv haft en Fazer, og den kører pissegodt..

MEN den gearkasse, den vinder ikke mange stjerner ved mig..
(Troede jeg var Yamaha-mand, men Honda's gearkasser er (føles) mange gange
bedre)

--
MVH Kenneth Egholm
Bladerunner

www.RaptorMC.dk

(Slet "SLET_DETTE" i min e-mail, ved direkte svar)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-05-02 09:53

"Troede jeg var Yamaha-mand"

Ja, sådan kan man jo blive klogere