Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Tak for de mange råd!
Fra : MicJen

Dato : 15-05-02 22:10

Hej!

1000 tak for de mange råd ang. kompakt kameraer.

Til sidst stod det mellem et Minolta ? 140 og et Canon Prima Super 135N.
Minoltaet var helt nyt, mens Canon, kameraet faktisk var ved at udgå af
produktion. Rent udseendes mæssigt og vandt Minolta klart på designet, og
det havde også et par ekstra features. Prisforskellen var 100,- i Canons
favør.

Fotohandleren virkede meget kompetent, han havde brugt begge kameraer, og
efter at have tænkt over det 1 times tid faldt valget på Canon kameraet,
hvis optik angiveligt skulle være bedre end Minoltaet. Det er da også noget
større, både huset og objektivet, og vejer 150g mere.

Nå, men som sagt endnu engang tak for de mange råd....

Nu skal du er ud og knipses!

Mvh
Michael Jensen

Fra : Tim Lerche

Dato : 16-05-02 11:22

Jeg har brugt Canon'en flere gange, og flere i min familie har på min
anbefaling købt netop den model. Ganske rigtigt har det en suveræn optik.
Jeg lavede en test engang hvor et portræt blev lavet henholdsvis på Canon'en
på 135 mm og derefter med min Canon EOS 5 med en 300mm Sigma APO på 135mm.
De stod omtrend lige godt, både i farver og skarphed. Det havde jeg ikke
forventet og blev mildest talt overrasket. Så held og lykke med dit nye
kamera (excelent choice!).

Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk