svindel på nettet eller hvad ?
Fra : Chokmah

Dato : 15-05-02 19:56

jeg har lige fået 2 defekte ibm 60 gb HD retur - da de påstår
skaden var sket ved forkert montering af ide kabel.
fra B.J.Trading http://www.bjtrading.dk/menu.asp

det er noget sluder for det første så sider der en stop klods så det
kan slet ikke lade sig gøre !!!!

for det andet så er der ikke noget at se på *pindene* bag på
hvor kabel monteres der er noget i vejen med

endeligt så har kablet ikke været monteret forkert .... jeg troede i
lang tid det var hd controleren der var synderen til jeg bragte dem
til en bekendt der har
civilingeniøreksamen i datateknologi -& elektronik !
- der endeligt konstaterede af de var døde -
og vil vidne i retten på at det ikke var de fejlen lå

og han bemærkede ikke nogen problemer med montering af kabler !

endeligt så har det vist sig de her IBM DeskStar 60GB tm går meget
let i stykker der er ufatteligt mange fejl på dem !

hvor om alting er - så har jeg som udgangspunkt mistet næsten 3000 kr.
- og jeg kan ikke se det tilrådelige for nogen længer at handle over
nettet - med mindre man kan henvende sig personligt i forretningen ,
jeg ved ikke om dette beror på en misforståelse ? man har ikke svaret
mig på min henvendelse !

jeg formode at http://www.edbpriser.dk havde en eller anden form for ,
forståelse i mellem forretninger og http://www.edbpriser.dk service er
der eksisterede en pålidelighed som kunden kunne føle sig tryg ved ,
det gør der ikke og når man bor på sjælland og køber noget i Thorsø i
Jylland - så ...er det nemt at fuske da kunden angiveligt ikke kommer
forbi !

jeg synes de er etisk forpligtiget over for kunderne til at pille dem
af edb priser
til forholdet er bragt til klarhed igennem forbruger styrelsen !

Mv.
Bo M Mogensen

--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Arcane Mysteria

Dato : 15-05-02 20:58

"Chokmah" <chokmah@c.dk> wrote in message

> jeg ved ikke om dette beror på en misforståelse ? man har ikke svaret
> mig på min henvendelse !

har du da ringet? -eller sendt dem et brev? det er mit indtryk at emails
langt fra har (og kommer til det) opnået samme "autoritet" som de mere
old-fashion kommunikationsmidler som telefonen og posten. ..for det er
vel en email du har sendt afsted?

> [...]
> det gør der ikke og når man bor på sjælland og køber noget i Thorsø i
> Jylland - så ...er det nemt at fuske da kunden angiveligt ikke kommer

jeg er bestemt ikke jurist, men det er af min overbevisning at edbpriser
bare formidler kontakten imellem og kunde og udbyder/forhandler. jeg kan
derfor ikke se hvordan edbpriser kan drages til ansvar for noget som
helst
i denne sag. i øvrigt er edbpriser da yderst "forbruger venligt"...hvor
ellers
finder du et så omfattende "forhandler barometer"?

> jeg synes de er etisk forpligtiget over for kunderne til at pille dem
> af edb priser
> til forholdet er bragt til klarhed igennem forbruger styrelsen !

i stedet for at ytre din galde her vile det vel have været langt
smartere at
omsætte denne energi til et brev til edbpriser.

i øvrigt finder jeg dit overdrevne brug af spørgsmålstegn irriterende
og anti-sympatisk.

mine .2$

...//Arcane

Fra : Chokmah

Dato : 16-05-02 10:49

On Wed, 15 May 2002 19:58:02 +0000 (UTC), "Arcane Mysteria"
<arcane@digitalessex.com> wrote:

> [...]
>langt fra har (og kommer til det) opnået samme "autoritet" som de mere
>old-fashion kommunikationsmidler som telefonen og posten. ..for det er

ja !

> [...]
>bare formidler kontakten imellem og kunde og udbyder/forhandler. jeg kan
>derfor ikke se hvordan edbpriser kan drages til ansvar for noget som

det kan de ikke .... de kan jo ikke vide om de anoncere for svindler
før det rent faktisk kommer til derres vished om de forsat vil blive
ved med det er så en anden sag !

> i denne sag. i øvrigt er edbpriser da yderst "forbruger venligt"..

jamen det synes jeg også ..... det er bare trist hvis de kretiks løst
formideler kontakt ...

>i stedet for at ytre din galde her vile det vel have været langt
>smartere at
>omsætte denne energi til et brev til edbpriser.

jeg omsætter ikke galde skulle bare lige høre om hvordan man stod
juridisk med den slags og jeg har skrevet til edb priser !

>i øvrigt finder jeg dit overdrevne brug af spørgsmålstegn irriterende
>og anti-sympatisk.

Nå ?

Mv
Bo

Fra : Henning

Dato : 15-05-02 21:10

> [...]
>det gør der ikke og når man bor på sjælland og køber noget i Thorsø i
>Jylland - så ...er det nemt at fuske da kunden angiveligt ikke kommer
Hvorfor?
Og på hvilket grundlag? Dit? Hvad med butikken, har de ikke ret til at
blive hørt?
Dvs. alle danske dagblade skulle trække annoncer tilbage, fordi en
forbruger ikke er tilfreds med et givent produkt?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : merlin

Dato : 16-05-02 00:43

> [...]
> Dvs. alle danske dagblade skulle trække annoncer tilbage, fordi en
> forbruger ikke er tilfreds med et givent produkt?

Good point!

Fra : Chokmah

Dato : 16-05-02 10:52

On Wed, 15 May 2002 22:10:13 +0200, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

>Hvorfor?
>Og på hvilket grundlag? Dit? Hvad med butikken, har de ikke ret til at
>blive hørt?

jow da men de formidler ikke svar jeg har prøvet !

Mv
Bo

Fra : TGD

Dato : 16-05-02 14:05

www.fs.dk

Fra : Chokmah

Dato : 16-05-02 22:35

On Thu, 16 May 2002 15:05:18 +0200, "TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk>
wrote:

>www.fs.dk

tak har fåed parpierene

jeg er åbenbart ikke den enste

MvH
Bo

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 16-05-02 16:08

"Chokmah" <chokmah@c.dk> wrote in message

> jeg har lige fået 2 defekte ibm 60 gb HD retur - da de påstår
> skaden var sket ved forkert montering af ide kabel.
> fra B.J.Trading http://www.bjtrading.dk/menu.asp

Det lyder mærkeligt at de ikke vil ombytte din harddiske......., har
harddiskene på noget tidspunkt virket??, eller er det noget som er opstået?,
forkert montering af IDE kabel dækker ikke kun over omvendt montering, det
kunne også være at du f.eks ikke har presset stikket ordentligt på plads

Jeg kender en som selv har solgt hardware, og han har tit fået varer ind som
kunden har lemlæstet, og alligvel var meget overbevist om at han skulle ha´
en ny vare eller pengene tilbage, mange sender f.eks også grafik kort og
lign. uden at komme dem i antistatiske poser, og herved bortfalder garantien
også...., da varen ikke er sendt i original og forsvarlig indpakning

Det er kun 75gxp modellen af IBM´s harddiske der har været problemer med,
den har så vidt jeg ved aldrig været lavet en 60GB version...., det er 60gxp
og 120gxp som er lavet med 60GB

Jeg vil mene at BJ trading er et rimligt seriøst firma, de har 12 ansatte og
de 152 som har bedømt dem inde på EDBpriser se ud til at være
tilfredse....., derfor tvivler jeg på at de vil forsøge at snyde dig for 2
nye harddiske!

mvh
Rasmus

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-05-02 09:50

"Rasmus Nielsen" <elpollodiablo@ofir.dk> wrote:

>Det er kun 75gxp modellen af IBM´s harddiske der har været problemer med,
>den har så vidt jeg ved aldrig været lavet en 60GB version...., det er 60gxp
>og 120gxp som er lavet med 60GB

Jeg har nu også hørt omtale af ganske store problemer med 60gxp,
dog naturligvis ikke i samme omfang som 75gxp.

Kan man forresten overhovedet ødelægge en harddisk ved at vende
stikket forkert? Jeg har masser af gange før i tiden vendt disse
stik forkert, både på harddiske og diskettedrev. Det har aldrig
forårsaget problemer.

(En gang kom jeg dog til at forsætte et stik sidelæns på
bundkortet. Det fik diskettedrevet til at holde op med at
fungere, men efter et par uger virkede det igen. Begge dele
forekom egentligt lige underligt.)

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 19-05-02 13:45

Allan Olesen wrote:

> [...]
> stikket forkert? Jeg har masser af gange før i tiden vendt disse
> stik forkert, både på harddiske og diskettedrev. Det har aldrig

Jeg har heller aldrig oplevet det, men når vi snakker jura, så har man
behandlet drevet forkert i forhold til forskrifterne.
Men en ting er at vende stikket 180 grader forkert - det kan også sidde halvt
i, sidde skævt o.s.v., hvilket måske i nogle tilfælde kan ødelægge drev og/eller
controller.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-05-02 15:49

Jonathan Stein <jstein@image.dk> wrote:

> Jeg har heller aldrig oplevet det, men når vi snakker jura, så har man
>behandlet drevet forkert i forhold til forskrifterne.

Når vi snakker jura, skal denne forkerte behandling kunne have
forårsaget fejlen, for at sælger kan bruge den til ret meget.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 19-05-02 19:59

Allan Olesen wrote:

> Når vi snakker jura, skal denne forkerte behandling kunne have
> forårsaget fejlen, for at sælger kan bruge den til ret meget.

Men "det plejer at gå godt" er ikke det bedste argument mod sælger.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Allan Olesen

Dato : 20-05-02 00:18

Jonathan Stein <jstein@image.dk> wrote:

> Men "det plejer at gå godt" er ikke det bedste argument mod sælger.

Nu er det jo sælger, der mener at have konstateret, at der engang
har været vendt et kabel forkert. Han får nok en pæn bevisbyrde
at løfte.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-05-02 15:04

Allan Olesen wrote:

> Nu er det jo sælger, der mener at have konstateret, at der engang
> har været vendt et kabel forkert. Han får nok en pæn bevisbyrde
> at løfte.

Her er det jo afgørende, at diskene var købt før 1/1. I dag ville det
være sælgers bevisbyrde.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Allan Olesen

Dato : 21-05-02 16:08

Jonathan Stein <jstein@image.dk> wrote:

>I dag ville det være sælgers bevisbyrde.

Det var det i praksis også før 1/1. Det er rigtigt, at køber
havde bevisbyrden for, at en mangel var til stede før købet, men
denne bevisbyrde var overordentligt nem at løfte, og derefter var
bolden spillet over til sælger.

--
Allan Olesen, Lunderskov.