Åbne en imac!
Fra : *nico*

Dato : 07-02-01 07:15

Hej gruppe.

jeg skal nu åbne en imac 400mhz rev d for første gang.
Kan jeg et sted på nettet se en illustration af hvordan det skal ske?
Jeg skal bare sætte ekstra ram i.

på forhånd tak

mvh
Nicolai !

Fra : Erik Aalund

Dato : 07-02-01 09:15

*nico* <npe@mac.com> wrote:

> Hej gruppe.
>
> jeg skal nu åbne en imac 400mhz rev d for første gang.
> Kan jeg et sted på nettet se en illustration af hvordan det skal ske?
> Jeg skal bare sætte ekstra ram i.

Apples hjemmeside under support.
--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 07-02-01 10:19

*nico* <npe@mac.com> wrote:

> [...]
>
> jeg skal nu åbne en imac 400mhz rev d for første gang.
> Kan jeg et sted på nettet se en illustration af hvordan det skal ske?

Hvorfor gå på nettet?
Der er en vejledning med tegninger i hjælpefilen "Mac-hjælp" - tryk på
"help"-tasten, så kommer den frem.

mvh.
Kaj.

Fra : *nico*

Dato : 07-02-01 12:24

Tak for svarene. jeg kigger på det.

mvh

Nicolai !

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-02-01 21:51

Kaj Christiansen <absolut.ingen@spam.dk> wrote:

> Hvorfor gå på nettet?
> Der er en vejledning med tegninger i hjælpefilen "Mac-hjælp" - tryk på
> "help"-tasten, så kommer den frem.

Jeg er bange for, at det kun gælder, hvis man har det originale
styresystem installeret, eller måske, hvis man kun har opgraderet oveni
det originale. Hvis man som jeg har formateret hele harddisken og
derefter installeret et nyere styresystem fra den universelle cd, så er
der ikke længere speciel vejledning til iMac i Mac-hjælp. Jeg ved ikke,
hvad der sker, hvis man laver en "clean installe" (ny Systemmappe), men
mon ikke de specielle hjælpefiler til iMac også forsvinder her?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 07-02-01 18:19

In article <95qp8c$73u$1@news.inet.tele.dk>, "*nico*" <npe@mac.com> wrote:

>Hej gruppe.
>
>jeg skal nu åbne en imac 400mhz rev d for første gang.
>Kan jeg et sted på nettet se en illustration af hvordan det skal ske?
>Jeg skal bare sætte ekstra ram i.

Hmm 400 MHz, er den så ikke circa lige som min iMac DV special edition
primo 2000? Jeg satte mere RAM i forleden: strømledning ud; vippe den op,
dreje plasticskruen bagpå på undersiden en kvart omgang; vippe låget væk;
sætte klodsen i; lukke; dreje skruen tilbage; sætte maskinen på plads og
strøm til; færdig. Det tog ikke et minut i alt, bortset fra at jeg lige
måtte lede efter en skruetrækker

(RAM-klodsen var en overskydende 64MB fra min NetBSD PC, der havde fået en
256 MB klods i stedet for: for *helvede* hvor er det noget bøvl at
installere i sådan en almindelig PC!)

-Lasse

Fra : Jan Jonasen

Dato : 07-02-01 20:43

*nico* <npe@mac.com> wrote:

> jeg skal nu åbne en imac 400mhz rev d for første gang.
> Kan jeg et sted på nettet se en illustration af hvordan det skal ske?
> Jeg skal bare sætte ekstra ram i.

En stor nok hammer kombineret med en mejsel kan vel klare det.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Hardware (n): The kickable part of a computer.