Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop 7 updgrade og lyserød baggrundsf~
Fra : Scory_DK

Dato : 15-05-02 18:53

Hejsa,

jeg har lige opgraderet min Photoshop 6 til 7, men nu er
min baggrundsfarve pr. default lyserød.
Se evt. dette screenshot:
<http://members.tripod.com/Scory/filer/photoshop7fejl.jpg>

Hvad gør jeg mon, får at få det tilbage til det normale?

Hvis jeg redigerer et billede og gemmer det, er det gemte
billede ikke lyserødt. Dvs. Photoshop laver en slags
lyserød tåge henover mit billede!

Jeg har hentet følgende updates:
<http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=39&platform=Windows>
- og der er stadig ingen ændring.

Jeg håber på lidt hjælp.

Mvh.
Mikael

Fra : Scory_DK

Dato : 15-05-02 18:54

"Scory_DK" <noerrelund@pc.dk> skrev:
> jeg har lige opgraderet min Photoshop 6 til 7, men nu er
> min baggrundsfarve pr. default lyserød.
> Se evt. dette screenshot:
> <http://members.tripod.com/Scory/filer/photoshop7fejl.jpg>

Kan det mon have noget at gøre med sprogforskellen?
Min version 6 er DK og version 7 er UK.

/Mikael

Fra : Madsen

Dato : 16-05-02 01:39

Scory_DK skrev:

> <http://members.tripod.com/Scory/filer/photoshop7fejl.jpg>
>
> Hvad gør jeg mon, får at få det tilbage til det normale?

Det ser meget sygt ud.
Man kunne forestille sig noget med farveindstillingsproblemer og
alligevel ikke, for så slemt kan jeg ikke forestille mig det kan
blive uanset hvor underligt Photoshop er opsat i farveindstillingerne,
men prøv at finde filen 'Color Settings.csf' på din harddisk og slet
den, eller træk den ud af dens mappe og placer den et andet sted til
senere brug, hvis det bliver aktuelt.

Nu skriver du ikke hvilket styresystem du sidder med, men i Win2000/
XP UK hedder mappen Documents and Settings\[Brugernavn]\Application
Data\Adobe\Photoshop\7.0\Adobe Photoshop 7.0 Settings\

Slet eller flyt også filen 'Adobe Photoshop 7.0 Prefs.psp' og start
så Photoshop. Når du gør det, så burde Photoshop spørge dig om du
vil indstille farveindstillingerne og det svarer du nej til og tjekker
om hvidt stadig er pink.

> Jeg har hentet følgende updates:
> <http://www.adobe.com/support/downloads/product.jsp?product=39&platform=Windows>
- og der er stadig ingen ændring.

Jeg undrer mig lidt over hvad du har hentet på det link. Det eneste
der er at hente til version 7 på den side er Scripting plug-in i
sin første udgave og så en 1.01 opdatering til det samme plugin.

> Kan det mon have noget at gøre med sprogforskellen? Min version 6
> er DK og version 7 er UK.

Det er ikke smart at smide to forskellige sprogversioner oveni
hinanden nej. Hvis version 6 er dansk så skal du opgradere med en
dansk version 7, som så vidt jeg ved ikke er kommet på markedet
endnu.

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-05-02 15:51

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:
<http://members.tripod.com/Scory/filer/photoshop7fejl.jpg>
> Det ser meget sygt ud.

Ja, ikke?

> Man kunne forestille sig noget med
> farveindstillingsproblemer og alligevel ikke,

Lige mine tanker.

> [...]
> Settings.csf' på din harddisk og slet den, eller træk den
> ud af dens mappe og placer den et andet sted til

Det vil jeg prøve efter weekenden.

> Nu skriver du ikke hvilket styresystem du sidder med,

WinXP.

> [...]
> burde Photoshop spørge dig om du vil indstille
> farveindstillingerne og det svarer du nej til og tjekker

Jeg prøver.

> [...]
> Det eneste der er at hente til version 7 på den side er
> Scripting plug-in i sin første udgave og så en 1.01

Ja, men det er nu hentet alligevel - jeg er ikke en så ferm
Photoshop bruger endnu ;)

> Det er ikke smart at smide to forskellige sprogversioner
> oveni hinanden nej. Hvis version 6 er dansk så skal du
> opgradere med en dansk version 7,

Det tænkte jeg godt, men prøver alligevel dine råd på et
tidspunkt.

> som så vidt jeg ved ikke er kommet på markedet
> endnu.

Nej, det er den ikke - derfor den engelske, man tænker
alligevel på engelsk i denne IT verden ;)

Tak for din tid.

Venligst
Mikael

Fra : Madsen

Dato : 17-05-02 16:13

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:
> <http://members.tripod.com/Scory/filer/photoshop7fejl.jpg>
>
> Ja, ikke?

Jo, meget.

[Hvorfor download af Scripting plug-in?]

> Ja, men det er nu hentet alligevel - jeg er ikke en så ferm
> Photoshop bruger endnu ;)

Så er scripting næppe det du skal starte med at lære, efter min
mening, men det skader selvfølgelig ikke at hente det plugin hos
Adobe.

> Det tænkte jeg godt, men prøver alligevel dine råd på et
> tidspunkt.

Der sker i hvert tilfælde ikke noget ved at prøve dem.

[Photoshop 7.0 DK]

> Nej, det er den ikke - derfor den engelske, man tænker
> alligevel på engelsk i denne IT verden ;)

Enig og det er også noget lettere at følge de mange gode udenlandske
turtorials f.eks. hvis du sidder med en engelsk udgave, men så var
det også en fuld version 7.0 UK du skulle have haft fat i. Det er
dømt til at gå i kage når du opgraderer med forskellige sprogversioner.

Muligvis kan du få lov til at installere en 7.0 opdatering ved at
gemme selve Photoshop.exe fra din danske 6.0 og så ellers afinstallere
den danske Photoshop 6.0 helt og aldeles. Herefter installerer du 7.0
opdateringen og når den spørger om en tidligere installation, så
henviser du den til Photoshop.exe fra den danske Photoshop 6.0.
På den måde undgår du at filerne bliver rodet sammen.

> Tak for din tid.

Det var så lidt.

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-05-02 21:24

> [...]
> ved at gemme selve Photoshop.exe fra din danske 6.0
> og så ellers afinstallere den danske Photoshop 6.0 helt

Jeg har gjort dette:
- Afinstalleret version 6.
- Installeret version7 og smidst version 6 CDen når der
spørges efter den.

> På den måde undgår du at filerne bliver rodet sammen.

Det er de skam ikke.

/Mikael

Fra : Madsen

Dato : 23-05-02 21:29

> Det er de skam ikke.

Nej, ikke når du har gjort det på den måde du beskriver, men hvis du
havde opgraderet en fuld installeret dansk Photoshop 6.0 med en fuld
engelsk version 7, så kan man godt risikere at nogle af Photoshops
systemfiler bliver blandet sammen. Det er dog sjældent det sker, men
det kan ske, og kan i teorien godt være årsagen til dit problem, men
det er det så ikke kan jeg forstå.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 23-05-02 21:41

Madsen skrev:

> [...]
> havde opgraderet en fuld installeret dansk Photoshop 6.0 med en fuld
> engelsk version 7, så kan man godt risikere at nogle af Photoshops

Og så er det faktisk noget vrøvl jeg siger, for det er egentlig ved at
være længe siden at en ny version af Photoshop bliver installeret i den
samme mappe som den foregående version. Nu om stunder bliver der som
regel oprettet en ny mappe med versionsnummeret på den Photoshopversion
man installerer, så man ikke risikerer at tingene bliver blandet
sammen. Før i tiden blev Photoshop som standard installeret i den samme
mappe som den foregående version, og så kunne det nemmere gå galt.

Madsen.