Komandoerne Gem, gem som ..., Åbn..., vir~
Fra : Hans Jørgen Poulsen

Dato : 15-05-02 17:17

Hjælp mig!
Komandoerne Gem, Gem som ..., Åbn..., samt Tilpas virker ikke i mit Office
2000, Exel. Menuen dukker ikke op. Fejlen er jo temmelig alvorlig, da
programmet deved ikke kan bruges. (På mine "gamle" regneark kan
jeg godt gemme men ikke "Gem som..." Derimod virker alt efter
hensigten i de øvrige Officeprogrammer. Fejlen er opstået pludselig.
Er der en der kan hjælpe "en ikke-expert". (Virusbeskyttelse er installeret)
Mvh.
Hans Jørgen.

Fra : pre

Dato : 16-05-02 20:40

Hvis problemet stadig er der så prøv at trykke ALT+F for at aktivere
Funktioner, tryk T for at aktivere Tilpas. (F i Funktioner skulle gerne være
understreget, T i Tilpas ligeledes).
Fra Tilpas, klik også på Filer. Venstre vindue i Tilpas skal stå på Filer.
Vælg i højre vindue, f. eks. Gem. Sæt markøren på den og træk over i Filer
menuen. Når der kommer en kraftig sort markering på det ønskede sted, slip.
Er der nu to ens kommandoer, træk med det samme den gamle ud på frit område
og slip.
Gentag proceduren for andre kommandoer efter behov.
Hvis Tilpas heller ikke virker på denne måde, klik på Hjælp i øverste
menulinie og klik på Søg og Erstat. Så starter installations proceduren og
gennemgår alle filer for fejl. Det går hurtigt.
Andre kan få glæde af at læse dine erfaringer med dette problem.Og det er
netop meningen med disse grupper.

pre

Fra : Hans Jørgen Poulsen

Dato : 18-05-02 09:14

Hej pre!
Tak for rådene men det hjælper ikke.
Genvejskomandoerne virker heller ikke (ALT+K for funktioner)og jeg har
netop kørt "Find og ret fejl ... i hjælp. Det hjalp heller ikke.
Jeg kan simpelthen ikke åbne dialogboksen "Tilpas..." Hverken i menuen
"Vis" eller menuen "Funktioner". Jeg har prøvet at afinstallere
Office, slette alle tilbagværende mapper og installere på ny. Intet
hjælper. Når jeg prøver at aktivere "Tilpas..." giver skærmbilledet
kun "et lille hop".
Hvad er der dog galt?
Mvh. Hans Jørgen

Fra : pre

Dato : 18-05-02 12:11

Så ta´r vi det fra en ende af.
Ganske vist ved jeg ikke hvordan du har det med makroer, men du er velkommen
til at hente hjælp her hos mig: perian@postkasse.net

Klip og sæt ind linierne herunder i Editoren for VBA. Sæt markøren i øverste
linie og tryk F5. Hvis GemBoksen ikke dukker frem så er der noget galt -
det ser vi på bagefter.

Sub TestDialGem()
Set Boksen = Application.Dialogs(wdDialogFileSaveAs)
With Boksen
.show
End With
End Sub

I editoren (ALT+F11) skal der være to mindre vinduer helt til venstre og et
stort i resten. Det er det sidste du skal bruge. Mangler vinduerne brug
menuen Vis og klik på Code for det store vindue.

Fra : pre

Dato : 18-05-02 12:31

Det er muligt at du kan klare problemet ved at lukke Word, finde Normal.dot
og omdøbe den til f. eks. Normal.old.
Start Word. Udebliver resultatet, slet den nye Normal.dot og omdøb den gamle
igen.

Fra : Hans Jørgen Poulsen

Dato : 19-05-02 00:43

Hej igen
Det er kun i Exel jeg har problemet, ikke Word.
Jeg har har iøvrigt aldrig hørt andre have pådraget sig samme problem.
Mvh
Hans Jørgen

Fra : pre

Dato : 19-05-02 07:40

Excel, Ja det havde jeg fuldstændig glemt - Her er Excel versionen,
proceduren er den samme, men nu altså bare i Excel:

Sub TestDialGem()
Application.Dialogs.Item(xlDialogSaveAs).Show arg3:=True
End Sub

Og du har ret, situationen er utrolig og burde ikke kune opstå. Men her
skulle komme et fingerpeg om hvad der er galt.

Fra : pre

Dato : 19-05-02 08:09

For en sikkerheds skyld er her en nødhjælp, en snip der gemmer en kopi af
den aktuelle arbejdsbog i mappen TEMP. Begge makroer kan køres via boksen i
ALT+F8.

Det er i øvrigt sandsynligt, at tricket med Normal.dot kunne hjælpe. Der
noget fælles der.