Forbandet god javabog
Fra : Lars Mortensen

Dato : 15-05-02 16:54

Hej alle

Vi er en datamatiker klasse der har den mest ringe javabog nemlig
Javagently Judith Bishop.

Vi ville gerne investere i en ny bog til 2.semester som skal indeholde
awt programmering og swing.

Er der nogen der har nogen gode forslag.

Tusind tak for vi er trætte af Javagently

Hilsen Lars

Fra : stk

Dato : 15-05-02 17:13

> Er der nogen der har nogen gode forslag.
Thinking in Java kan gratis downloades fra www.bruceeckel.com og er rigtig
god.

Java Grundbog i programmering (Henrik Kressner, tf) giver et godt grundlag,
men er som titlen siger en grundbog.

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 15-05-02 18:59

Lars Mortensen <lakamo@privat.dk> wrote:
> [...]
> awt programmering og swing.
> Er der nogen der har nogen gode forslag.
> Tusind tak for vi er trætte af Javagently

Efter min mening kan du ikke finde bedre java-bog end suns egen tutorial
og samtidig bør du lære at slå op i deres api. Og så er det hele gratis.
Det kræver selvfølgelig at du kan engelsk, men det går jeg ikke ud fra
er noget problem.
Hvis man har styr på det grundlæggende i java, så kan det også strækt
anbefales at åbne for src.jar (eller src.zip) og se hvordan sun selv har
programmeret java. Det giver en helt utrolig god forståelse for hvordan
"rigtige" java-programmer opbygges.

Mvh
Martin
--
Young man, in mathematics you don't understand things, you just get used
to them.

Fra : Torben

Dato : 15-05-02 21:16

Hej!

Ja, det er rigtig nok at det er alletiders at slå op i de tidligere nævnte
ting. For mit eget vedkommende kan det dog stadig virke meget uoverskueligt.
Jeg er selv datamatiker stud. på 4. sem og kan derfor anbefale: "Core java -
volume II - advanced features" af Horstman og Cornell, isbn: 0-13-0181934-4,
den tager sig bl.a af advanced awt. Vi brugte den på 3. sem. på 2. sem
brugte vi: "Computing concepts with java 2 Essentials - second edition" af
Cay Horstman, isbn: 0-471-34609-8 som er lidt "begynder" venlig. Bogen
indeholder også awt.

Hvis du har brug for flere detaljer er du velkommen til at kontakte mig
igen.

M.v.h.
Torben Philippsen

Fra : Søren Jensen

Dato : 16-05-02 06:46

Hejsa

Der er jeg helt enig med Torben.. Brugte selv "Core java" bøgerne, de løste
for mit vedkommende alle problemer...

MVH
Søren

Fra : Mikael N. Andersen

Dato : 20-05-02 18:44

"Lars Mortensen" <lakamo@privat.dk> skrev:
> Vi ville gerne investere i en ny bog til 2.semester som
> skal indeholde awt programmering og swing.
>
> Er der nogen der har nogen gode forslag.

Vi bruger denne:
Java How to Program af Deitel & Deitel, ISBN 0-13-012507-5.

Den er faktisk rimelig god, selvom Deitel & Deitel har det med,
at smide rimelig meget GUI på, så programmerne bliver uoverskuelige
og det virkelig interessante drukner i mængden af kode.

Mvh.
Mikael

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-05-02 19:37

Mikael N. Andersen skrev:

>Java How to Program af Deitel & Deitel, ISBN 0-13-012507-5.
>Den er faktisk rimelig god

Ja, men denne her er bedre:

   Java, the Complete Reference, ISBN 0-07-211976-4

Det er en letfattelig lærebog med overskuelige eksempler, *samt*
en eminent opslagsbog. Eneste ulempe er at man brækker hånden på
den når man læser i sengen, men der er 2*Deitel faktisk værre
selv om den ser mindre ud.

--
Bertel