rapport fra udlandet
Fra : james

Dato : 15-05-02 16:25

Har været i USA, Cypern og UK siden sidst.

USA: antallet af ulykker stiger bla. pga at der sælges mange flere MCer.
Men ikke nok! Kawasaki forhandleren kunne tilbyde mig en Mean Streak for
100430 DKK, inklusiv alle skatter og afgifter, samt levering. 0
udbetaling 6 måneder uden terminer, derefter 747 DKK/måned!

Købte Joe Rocket sommerjakker med bare net, samt CE protectorer og
rygbeskytter. Godt om sommeren i 40 graders varme, men også fint under
læderjakken om vinteren! Kostede det samme som rygbeskytteren alene
kostede mig sidste år.

2 sheriffer brugte 1 time i en strip-club for at efterforske om loven om
påklædning blev overholdt. Den ene fik sig en "lap-dans," hvorunder han
synes at kunne konstatere at pigen's lovpligtige 1/3-del dækning af
balderne blev understredet, hvorefter han arresterede hende, samt en
anden danserinde. På den anden side af gaden, står ludere og
narko-pushere åbent og tilbyder deres varer. Landet er kørt HELT af
sporet!

Cypern: dejlige veje, både i fjeldene og ved stranden...alle kører på
motorvejen og landevejen er tom. Gode muligheder for off-road ture.

UK: De er blevet hysteriske. Fotofælde overalt. En MCist fængslet i 1 år
for at køre for hurtigt....uden at han forulykkede. De vil (mis)bruge en
lov fra 1998 om "antisocial behavior" til at kontrollere MC ister.
Dersom man kører for hurtigt, har ulovlig udstødning, laver wheelies på
offentlig gade (hmmmm) el lign, bliver de forestillet for retten som
anti-sociale. Dersom retten er enig, kan vedkommende forbydes adgang til
MC klub lokaler, pubber hvor andre MCister samler sig, osv. Gentager man
forbrydelsen, (mao viser foragt for retten ved at køre med larmende
udstødning, feks eller vise sig i klublokalet) kan man få op til 5 års
fængsel.

samtidig siger en fremtrædende politimand, med specialle i ulykker, at
kun 7% af ulykkerne har fart som væsentlig årsag. Han er enig (med mig)
om, at fotofælde er indtægtskilde, mens politiledelsen (hans
overordnede, som har stor erfaring bag skriveborde) at man skal slå
hårdt ned på de som kører for hurtigt! ...for at redde liv. (sound
familiar?)

Vi flytter til Cypern ca 1. juli med rejser dertil i perioden mellem nu
og flytningen, samt rejser derefter tilbage hertil. For hvor længe? Min
6 måneder, maks livstid.

Jeg holder kontakt med gruppen og kan måske hjælpe med leje af MC,
indkvartering osv efter at vi bliver etableret dernede. Har tænkt at
køre til Italien, (AutoZug) ta' færgen til Grækenland og så en ny færge
til Cypern, hvis der er andre der skal sydpå...kan vi måske følges lidt
ad, men planen er meget fleksibel indtil videre, da vi har en masse at
lave før.

Tager ellers til USA 2 ture mere før flytningen, så går I og mangler
noget.......har jeg måske lidt tid.

-james

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 15-05-02 16:47

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anden danserinde. På den anden side af gaden, står ludere og
> narko-pushere åbent og tilbyder deres varer. Landet er kørt HELT af

James!!! Hvad lavede du på en stripclub???

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 15-05-02 19:53

Han skulle vel også se om pigerne var ordentlig påklædt

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : james

Dato : 15-05-02 22:07

Jeg var der ikke! Hele historien fra TV avisen!

-james

Fra : Søren Lindholt

Dato : 15-05-02 21:48

> [...]
>
> Vi flytter til Cypern ca 1. juli med rejser dertil i perioden mellem nu
> og flytningen, samt rejser derefter tilbage hertil. For hvor længe? Min
Spændende spændende! Cypern er et fint sted, har en del af middelhavets
afslappede stemning og netop masser af fine MCveje. I de år danske tropper
var FNvagter dernede røg der vist også nogen stykker i afgrunden en gang
imellem.
Og offroadterræn er der uden ende!

Jeg kommer gerne forbi, hvor vil i bo? I Trodosbjergene? en lille times
kørsel til lufthavnen... og dejlig svalt om sommeren , der kan jo blive
ganske ualmindeligt varmt...

Fra : james

Dato : 15-05-02 22:10

> Jeg kommer gerne forbi, hvor vil i bo? I Trodosbjergene? en lille times
> kørsel til lufthavnen... og dejlig svalt om sommeren , der kan jo blive
> ganske ualmindeligt varmt...

vi skal i første omgang bo på Spyros 54 i Seaside Manors. Det er på stranden
ca 8 kilometer fra lufthavnen......men vent indtil vi er der!

-james

Fra : Steven

Dato : 16-05-02 12:18

On Wed, 15 May 2002 17:24:44 +0200, james <airthy@post5.tele.dk>
wrote:

> [...]
>rygbeskytter. Godt om sommeren i 40 graders varme, men også fint under
>læderjakken om vinteren! Kostede det samme som rygbeskytteren alene

Hej,

Jeg kender ikke Joe Rocket sommerjakken, men den lyder interessant og
til en fin pris, - har du et link til butikken hvor du købte den eller
måske navn og adresse?

I en senere tråd skriver du, at du bl.a. skal mod Maine, betyder det
at du rejser til selve Maine eller er det Boston som er dit mål?

Kender du nogle gode mc-forretninger i området på østkysten?

mvh Steven FZS600

Fra : james

Dato : 16-05-02 17:40

> Hej,
>
> Jeg kender ikke Joe Rocket sommerjakken, men den lyder interessant og
> til en fin pris, - har du et link til butikken hvor du købte den eller
> måske navn og adresse?

Jeg har ingen link...men jeg tror at hvis du søger på Joe Rocket, så finder
du noget. Det var faktisk i en (hviske mode) Harley butik. (slut hviske
mode) i Lakeland Florida.

> I en senere tråd skriver du, at du bl.a. skal mod Maine, betyder det
> at du rejser til selve Maine eller er det Boston som er dit mål?

Jeg skal til Bangor først, tolde ind, flyver videre langs østkysten til
Lakeland igen....og så vend om, flyver til New Hampshire, tilbage til Bangor
og så over dammen igen...Boston er ikke i planen.

> Kender du nogle gode mc-forretninger i området på østkysten?

Der er mange....kommer an på hvad du er interesseret i. H-D butikken var
faktisk meget spændende og pæn. Jeg ville se VRod, som ER imponerende
"Live," men det endte med at jeg købte et par læderbukser til Kirsten, et
par handsker til Kirsten og en "hairglove" til hestehalen....også på
Kirsten! hmmmmm.....

Jeg var vildt med et par bukser til mig. Hele jeans-agtig, bare med lynlås
fra livet til ankelen, således at de var lige så nem i brug som chaps,
samtidig var de hel bukser....men ikke i min størrelse. Ligeledes en lækker
jakke...men 1 var for stor og de andre for små....så det blev med indkøb til
Kirsten, desværre.

-james

Fra : Steven

Dato : 18-05-02 13:11

On Thu, 16 May 2002 18:39:44 +0200, james <airthy@post5.tele.dk>
wrote:

>Jeg har ingen link...men jeg tror at hvis du søger på Joe Rocket, så finder
>du noget. Det var faktisk i en (hviske mode) Harley butik. (slut hviske
>mode) i Lakeland Florida.

Okay, jeg vil søge efter links inden jeg kommer til USA næste gang.

>Jeg skal til Bangor først, tolde ind, flyver videre langs østkysten til
>Lakeland igen....og så vend om, flyver til New Hampshire, tilbage til Bangor
>og så over dammen igen...Boston er ikke i planen.

Bangor er iøvrigt hjemstedet for gyser film/bog forfatteren Stephen
King.

Lyder som om det er militær- eller fragtfly du flyver, - husker ikke
nogen rutefly på denne rute.

Nå, men vi er vist ved at komme OT så jeg vil slutte med at ønske dig
en god tur.

> [...]
>"Live," men det endte med at jeg købte et par læderbukser til Kirsten, et
>par handsker til Kirsten og en "hairglove" til hestehalen....også på

Det er altid rart at kunne glæde andre

> [...]
>jakke...men 1 var for stor og de andre for små....så det blev med indkøb til

Tak for ovenstående info.

hilsen Steven FZS600

Fra : james

Dato : 18-05-02 17:38

> Bangor er iøvrigt hjemstedet for gyser film/bog forfatteren Stephen
> King.

Det er nemlig rigtigt, og han bor i et lidt uhyggeligt hus med gotiske
støbejerns porter osv. Jeg er ikke glad for at hans "klovn" historie forgår i
Derry i N.H, da jeg hedder jo Derry til efternavn! Han har nok fået serveret en
dårlig bøf på et reataurant el.lign!

> Lyder som om det er militær- eller fragtfly du flyver, - husker ikke
> nogen rutefly på denne rute.

Der INGEN rutefly på denne rute, det er rigtigt. Jeg leverer fly....brugte fra
"verden" til USA...nye fra USA til verdenen! Men som sagt, jeg flytter til
Cypern i løbet af sommeren, så det bliver mindre af den slags...

> så jeg vil slutte med at ønske dig
> en god tur.

Tak!