hvor dan staves det ?
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 15-05-02 15:20

hejsa

hvad er den rigtige stave måde for Bol´dor, Bol d´OR eller hvad ?

Mvh Jesper
CB750F

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 15-05-02 15:35

> hvad er den rigtige stave måde for Bol´dor, Bol d´OR eller hvad ?

Bol d'or

Om "d'or" skal staves mere eller mindre småt ved jeg ikke, men appostroffen
skal sidde efter d'et.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-05-02 15:52

"Jesper Pedersen" <duval@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa
>
> hvad er den rigtige stave måde for Bol´dor, Bol d´OR eller hvad ?
>
> Mvh Jesper
> CB750F

Hvad er egentlig forklaringen på at en japansk MC har fået et fransk
klingende navn?

Mvh Thomas

Fra : Carsten

Dato : 15-05-02 16:25

Frit kopieret fra http://boldor.dk/historie.htm

----
Ved præsentationen på IFMA 1978 i Køln, var Honda Bol d'Or en sensation. Den
blev udviklet udfra erfaringer med Hondas rcb-racer. navnet "Bol d'Or" var
den fra 24-timers løbet i Sydfrankrig. et navn der signalerer, pålidelighed
og sportslighed.
----

Carsten

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i
en meddelelse news:abtsmh$1gpa$1@news.cybercity.dk...

Fra : Jack Jensen

Dato : 15-05-02 19:03

"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blev udviklet udfra erfaringer med Hondas rcb-racer. navnet "Bol d'Or" var
> den fra 24-timers løbet i Sydfrankrig. et navn der signalerer,

Og måske en lille svaghed for franske rødvine - a la Brix?
Mvh
Jack
VFR750FK
www.vfr.dk

Fra : Inkognito

Dato : 15-05-02 19:18

Carsten <carjak@wanadoo.dk> skrev i en
> Frit kopieret fra http://boldor.dk/historie.htm
>
> navnet "Bol d'Or" var den fra 24-timers løbet i Sydfrankrig.

Som atter hedder hvad det hedder, da "OR" = guld på fransk og "Bol" = en
skål.
Bol d´ Or er derved "Den gyldne skål", der dog ikke lyder så
præmierelateret som det gør hvis vi lige lader den stå på engelsk:
"The golden cup"!

Og rigtigt nok, så dominerede Hondas 16-ventilede langdistance-racere
endurance-sporten sidst i 70'erne!
At trække relationerne over på fabrikkens første 16-ventilede
gademotorcykel ligger lige for - Ikke?

--
Hondahans

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-05-02 19:46

Inkognito wrote:

> Som atter hedder hvad det hedder, da "OR" = guld på fransk og "Bol" = en
> skål.
> Bol d´ Or er derved "Den gyldne skål"
Eller som altavista siger: Den gyldne spand!
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Inkognito

Dato : 16-05-02 15:46

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Eller som altavista siger: Den gyldne spand!

Hva' er det lige at du kaldte en fin gammel Honda 900'er?

--
Hondahans

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-05-02 23:54

Inkognito wrote:

> Hva' er det lige at du kaldte en fin gammel Honda 900'er?

Hæ!