SV650S og data for acceleration ?
Fra : Dan Eckberg

Dato : 15-05-02 13:06

Hejsa !

Jeg har desperat ledt rundt omkring på nettet for at finde tal på
accelerationen fra 0 til 100km/t på en Suzuki SV650S men jeg har ikke haft
nogen success endnu.

Kan i hjælpe mig ?

PS: Jeg synes at jeg et sted har set acc'en opgivet til 4,8 sekunder fra 0
til 100km/t

PPS: Det er bare så f***** svært at fumle rundt med et stopur mens man har
handsker på og gi'r den gas og skifter gear

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 15-05-02 13:31

Accelerationen er oplyst til 3,2 sek. fra 0 til 60 mph. Omregnet betyder det
ca. 3.3 sek. fra 0 til 100 kmh.

Mvh.
Stefan Kristensen

Fra : Dan Eckberg

Dato : 15-05-02 14:14

Ok, tak for det hurtige svar

Hvor fandt du oplysningerne henne ?

Fra : Tobias Nawrocki

Dato : 15-05-02 15:17

"Stefan Kristensen" <stefan@adslhome.dk> wrote in message
> Accelerationen er oplyst til 3,2 sek. fra 0 til 60 mph. Omregnet betyder
det
> ca. 3.3 sek. fra 0 til 100 kmh.

Hvordan får du at 3,2 sek. 0-60 mph bliver 3,3 sek ved 0-100km/t? Jeg ville
nok mene der var en noget større forskel...

/Tobias

Fra : Jakob Brøndsted

Dato : 15-05-02 14:25

> Hvordan får du at 3,2 sek. 0-60 mph bliver 3,3 sek ved 0-100km/t? Jeg
ville
> nok mene der var en noget større forskel...

1 mph =1,6 kmt =>
60 mph = 1,6 kmt/mph * 60mph = 96 kmt......
Helt galt er det vist ikke, hva?

/Jakob
Hornet

Fra : Tobias Nawrocki

Dato : 15-05-02 15:56

"Jakob Brøndsted" <mistabee@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> ville
> >

> 1 mph =1,6 kmt =>
> 60 mph = 1,6 kmt/mph * 60mph = 96 kmt......
> Helt galt er det vist ikke, hva?

Joeh - for 0,1 sek fra 96 km/t -> 100 km/t er godt nok ikke meget...

/Tobias

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 15-05-02 15:19

> Joeh - for 0,1 sek fra 96 km/t -> 100 km/t er godt nok ikke meget...
>
> /Tobias

60 miles = 96.56 km/t for nu at være præcis.

Med 0.1 sekund for 3,439 km/t ville 33 tiendele resultere i 113,498 km/t...
Ikke så frygtelig langt fra de 100 km/t. Jeg mener ikke de ekstra 0.1 sekund
er nogen urimelig antagelse

Fra : james

Dato : 15-05-02 15:06

Stefan Kristensen wrote:

> Accelerationen er oplyst til 3,2 sek. fra 0 til 60 mph. Omregnet betyder det
> ca. 3.3 sek. fra 0 til 100 kmh.

-.......hmmmm interessant. Jeg har lige læst 955i prøven i England, og den
klarer 0-100mph på 3,1

Men det var ikke samme klasse....bare interessant. Ellers i ca samme klasse
blev resultaterne:

0-60mph 1/4 mile:
R6: 3,39 11,36 sek @ 123 mph
GSX 600: 2,99 11,22 125
ZX636R: 3,23 11,09 127,1
748R: 3,16 11,52 119,8
CBR600S: 2,78 10,86 122,5
TT600: 3,00 10,36 120,5

Det er altid interessant at se sådanne sammenligninger. Triumph'en er hurtigst
igennem 1/4 mile, men med en lavere hastighed. GSX er praktisk talt lige hurtig
på 0-60, har en hurtigere hastighed ved 1/4 mile, men hele 1 sekund efter!

Jeg kiggede efter SV650S prøve...men ikke til at finde i denne tabell....

-james

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-05-02 15:06

Stefan Kristensen wrote:

> Accelerationen er oplyst til 3,2 sek. fra 0 til 60 mph. Omregnet betyder
> det ca. 3.3 sek. fra 0 til 100 kmh.

Arrh, det er vist lige rigeligt optimistisk, de 3,8 passer bedre
Jørund havde vist klaret 3,15 på sin R1'er og Bike kunne klare den på godt
4 på Fazeren, så SV'eren ligger nok også deromkring... nok lidt over
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Steen Schmidt

Dato : 16-05-02 19:31

> Arrh, det er vist lige rigeligt optimistisk, de 3,8 passer bedre
> Jørund havde vist klaret 3,15 på sin R1'er og Bike kunne klare den på godt
> 4 på Fazeren, så SV'eren ligger nok også deromkring... nok lidt over

Tjaa, jeg vejer lige knap 60 kilo, og min ene SV'er gjorde 0-100 på 3,1-3,3
sek i hvert fald 15 gange (enkelte tydelige kiks resulterede i omkring 4,5
sek.). Den anden målte jeg aldrig.

Jeg målte det med min gamle kart-transponder. Hvor præcis den er, det ved
jeg ikke, men jeg kan ikke forestille mig den måler meget mere end 4-5% galt
(hvis så meget). Jeg har haft transponderen liggende over 5 år i skuffen, og
det skulle den vist have blevet ved med, for den gik kold kort efter jeg
skiftede batteri i den.

Mvh
Steen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-05-02 23:58

Steen Schmidt wrote:

> Tjaa, jeg vejer lige knap 60 kilo, og min ene SV'er gjorde 0-100 på
> 3,1-3,3 sek i hvert fald 15 gange (enkelte tydelige kiks resulterede i
> omkring 4,5 sek.). Den anden målte jeg aldrig.

Så var jeg da vist helt galt på den :-/ De opgivne 0-100-tider plejer
ellers ikke ligefrem at være pessimistiske, men plejer er åbenbart død
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600 - Der klarer spurten hurtigt nok

Fra : Steen Schmidt

Dato : 27-05-02 00:25

> Så var jeg da vist helt galt på den :-/ De opgivne 0-100-tider plejer
> ellers ikke ligefrem at være pessimistiske, men plejer er åbenbart død

Tjaa, http://www.sv650.org/ skriver at Cycle World (hvad det så end er for
et blad) Maj 1999 målte SV650S til 3,20 sekunder for 0-60 mph (0-97 km/t).
Denne havde samtidig en topfart på 128 mph (206 km/t). Begge mine kørte 213
km/t på toppen, og jeg ved heller ikke lige om min vægt følger standarderne
for sådanne accelerationstests...

Mvh
Steen

Fra : Peder

Dato : 15-05-02 14:25

On Wed, 15 May 2002 14:06:19 +0200, "Dan Eckberg" <dte@mail.dk> wrote:

>PS: Jeg synes at jeg et sted har set acc'en opgivet til 4,8 sekunder fra 0
>til 100km/t
Iflg MC revy 1999: 3,8 sek.

>PPS: Det er bare så f***** svært at fumle rundt med et stopur mens man har
>handsker på og gi'r den gas og skifter gear
Få en cykel, der går over 100 i første

--
Peder - m/Suzi
"Inside every old person is a young person wondering what happened"

Fra : Steen Schmidt

Dato : 16-05-02 19:33

> Få en cykel, der går over 100 i første

Det er, så hudt jeg hvisker, tæt på med SV'eren. Er det ikke en 90-95 km/t
den går i første?

Mvh
Steen

Fra : Michael Kristensen

Dato : 15-05-02 17:58

Fra MC revyen:

0-100 3.8 sekund.
Maxydelse : 70 hk
Topfart 210 km/t

Fra : Steen Schmidt

Dato : 16-05-02 19:34

> Topfart 210 km/t

Og begge mine gik 213 km/t. Det vil sige at det gør din også nu Nej,
måske ikke - du er jo lidt tungere end mig.....

Mvh
Steen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-05-02 18:49

> [...]
>
> Jeg har desperat ledt rundt omkring på nettet for at finde tal på
> accelerationen fra 0 til 100km/t på en Suzuki SV650S men jeg har ikke haft

Nogen der ved hvilken maxydelse SV650S'eren har på baghjulet som standard?

Thomas

Fra : Robert

Dato : 15-05-02 19:32

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> "Dan Eckberg" <dte@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der ved hvilken maxydelse SV650S'eren har på baghjulet som standard?
>
> Thomas

Med eller uden forhjulet løftet ?
hehee

Robert

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-05-02 19:51

"Robert" <mitrig|_re_|tigenavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> haft

> Med eller uden forhjulet løftet ?
> hehee
>
> Robert

Høhø :)

Jeg har forøvrigt afmonteret forhjulet og solgt det, da jeg jo slet ikke har
brug for det mere.
Nu leder jeg bare efter en høj kantsten når jeg skal parkere ;)

Mvh Thomas

Fra : Steen Schmidt

Dato : 16-05-02 19:35

> Nogen der ved hvilken maxydelse SV650S'eren har på baghjulet som standard?

Om sommeren eller vinteren? Mine havde imellem 65 og 72 hk, afhængig af felt
og årstid (vejr).

Mvh
Steen

Fra : Niels Jørgensen

Dato : 15-05-02 20:20

"Dan Eckberg" <dte@mail.dk> wrote in message

> Hejsa !
>
> Jeg har desperat ledt rundt omkring på nettet for at finde tal på
> accelerationen fra 0 til 100km/t på en Suzuki SV650S men jeg har ikke haft
> nogen success endnu.

Who cares? Den er rap nok

> Kan i hjælpe mig ?

Jooo... jeg kan give dig en bjørnetjeneste

> PS: Jeg synes at jeg et sted har set acc'en opgivet til 4,8 sekunder fra 0
> til 100km/t

3,8 eller omkring 4 som andre også er nået frem til skal såmen nok
passe.

> PPS: Det er bare så f***** svært at fumle rundt med et stopur mens man har
> handsker på og gi'r den gas og skifter gear

Hvis du vil spare 0.1 sekund (eller noget i den dur bruger du ikke
koblingen. Så har du også en hånd fri til stopuret.
Hvis du er "for kylling" til det kan du bare starte i 2. gear - V2'ere
har masser af bundtræk Da jeg prøvede en BT1100 Bulldog nyttede det
f.eks. ikke noget at give den øre og omdrejninger - den skulle have en
ekstra pind og noget bundgas

Niels *vil også have SV650(S)*
XS400-SS *lidt endnu - til salg på www.sqzuki.subnet.dk*