Styrthjelm
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 15-05-02 11:12

Hej,

Jeg skal ud at købe min første styrthjelm, for kortet kommer nok snart i
hus. Jeg faldt over en CEEAR hjelm på suzuki-mc.dk til kun 1095,- - det er
en af dem, hvor man kan slå det nederste op. Er det en OK hjelm? Er der
andre jeg skal overveje til under 1500,-?

Det er mest til at køre de små motorcykler som eks. GN250 og min storebrors
neddroslede Kawasaki (jeg kender ikke modellen, men det ligner en gpx
600r...)

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Kenneth S

Dato : 15-05-02 11:47

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message
> [...]
storebrors
> neddroslede Kawasaki (jeg kender ikke modellen, men det ligner en gpx

Hej Rasmus.

Du må ud at prøve at par stykker, det er jo vigtigt at størrelsen er rigtig.
Du kan sikkert finde nogle udmærkede hjelme til under 1500 kr, som dækker
dit behov.
Jeg har ikke haft en CEEAR-hjelm, så den kan jeg ikke udtale mig om, men
sålænge den er godkendt...
...men husk du får som regel det du betaler for. Aerodynamik, vindstøj, vægt,
visirkvalitet osv. er faktorer du selv må bestemme vigtigheden af.

Kenneth
R1

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 16-05-02 16:07

> ..men husk du får som regel det du betaler for. Aerodynamik, vindstøj,
vægt,
> visirkvalitet osv. er faktorer du selv må bestemme vigtigheden af.

Hvad med sikkerheden? Kan man regne med at en hjelm er OK hvis den godkendt?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Kenneth S

Dato : 16-05-02 17:33

> vægt,
>
> Hvad med sikkerheden? Kan man regne med at en hjelm er OK hvis den
> [...]

Ja, det er min overbevisning.

mvh.
Kenneth

Fra : Armand

Dato : 19-06-02 23:34

Kenneth S <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en

> "Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message
> Ja, det er min overbevisning.

Eftersom der kun er én godkendelse, og altså ikke noget der hedder
"knallerthjelm" hhv. "MC-hjelm", ér enhver hjelm OK! :-|

Når det er sagt, så er der himmelvid forskel på såvel komfort, som
pasform (vores hoveder er langfra ensformede). Så at teste så mange
fabrikater som muligt i jagten på den bedstsiddende er forudsætning #1
ved hjelmkøb!

Omkring prisen: Det er ren porno (smarte lakeringer), high-tech
(materialevalg og ventilation) samt superkomfort (dugfrie visirer og
udtageligt/vaskbart indtræk) at man betaler for ved markedets dyreste
hjelme! Hjelme i den anden prisende er "gode nok" :-|

Omkring materialer, så har jeg set én test hvor en plasthjelm(!) var
alle andre high-end compositer overlegen i testen: "køre panden imod en
oplukkende lastvognsdør"

--
Armand
(der her eftersender et ældre "kvalt" indlæg uden at nærlæse i debatten

Fra : Kenneth S

Dato : 22-06-02 10:35

> Eftersom der kun er én godkendelse, og altså ikke noget der hedder
> "knallerthjelm" hhv. "MC-hjelm", ér enhver hjelm OK! :-|

Det er rigtigt nok, jeg tror bare standarden på den godkendelse er høj.

Jeg har intet statistisk grundlag (..som sædvanlig , men jeg har endnu
ikke set hjelme, som er blevet smadret i et trafikuheld.

Det vigtige flamingo-agtige stødabsorberende materiale på indersiden af
hjelmen, tror jeg er det samme på de fleste nyere hjelme .

Den vigtigste del, for at minimere ulykken, er selvfølgelig det inderste i
hjelmen

Kenneth
R1

Fra : Armand

Dato : 23-06-02 13:30

> Det er rigtigt nok, jeg tror bare standarden på den godkendelse er
høj.

Mangler der ikke et: "ikke" i den sætning?

--
Armand.

Fra : Kenneth S

Dato : 23-06-02 15:12

> Kenneth S <kso@REMOVE_THISkrak.dk> skrev i en

> høj.
>
> Mangler der ikke et: "ikke" i den sætning?
>
> --
> Armand.

Det skulle i så fald være:

Det er rigtig nok, jeg tror bare standarden på den godkendelse er høj, ikke?

Kenneth

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 15-05-02 12:07

Personligt ville jeg ikke købe en klap-hjelm i den prisklasse. For meget
støj, og dem jeg har set virker bløde

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 15-05-02 12:22

> [...]
> en af dem, hvor man kan slå det nederste op. Er det en OK hjelm? Er der
> andre jeg skal overveje til under 1500,-?

Vigtigst af alt - den skal sidde godt (og tæt) på dit hoved. Ikke noget med
at kunne vrikke den frem eller tilbage eller noget i den dur.

I øvrigt bør du vænne dig til at køre med ørepropper. Høreskader er sådan
noget tumpet noget at rode sig ud i.

Fra : Nete

Dato : 29-05-02 23:28

> [...]
> at kunne vrikke den frem eller tilbage eller noget i den dur.
>
> I øvrigt bør du vænne dig til at køre med ørepropper. Høreskader er sådan

Jeg syntes at det er meget vigtigt at få en god hjelm og så kigge lidt
mindre på prisen. Jeg har en klaphjelm fra Schubert den der hedder Concept
og den er god og der er ikke så meget støj i den.

hilsen

Nete
Yamaha Fazer 1000 `02