Frames
Fra : jan

Dato : 15-05-02 11:34

Hvorn gør man?

Jeg har en sites som er bygget op af frames. Nu vil jeg gerne
kunne komme direkte ind på en side som ligger nogle nivauer nede.
Den side kan man også klikke sig til i framestrukturen. Jeg vil
nu kunne linke direkte til siden eller kunne skrive den som http:

http:/url.dk/denside

nogle der kan hjælpe?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mads Kristensen

Dato : 14-05-02 13:04

Jeg har svært ved at fostå hvad det er du mener. Mener du at du vil kunne
linke direkte til en af dine undersider og loade den i framesettet?

-Mads

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-05-02 13:09

"jan" <jan-mikkelsen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne komme direkte ind på en side som ligger nogle nivauer nede.
> Den side kan man også klikke sig til i framestrukturen. Jeg vil

Det kan man ikke med HTML, man _kan_ lave en løsning med Javascript, men det
bedste ville være at lave det vha. en serverside teknik som ASP eller PHP.

--
Jakob Andersen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 15-05-02 21:35

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message

> Det kan man ikke med HTML, man _kan_ lave en løsning med Javascript, men
det
> bedste ville være at lave det vha. en serverside teknik som ASP eller PHP.

Hvis det er statiske sider kan man vel godt, men det lilgger der jo ingen
oplysninger om????
--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Må man forvente at tage på i vægt, hvis man løber baglæns?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-05-02 22:19

"Christian M. Nielsen" <christian@cmnielsen.dk> wrote in message
> Hvis det er statiske sider kan man vel godt, men det lilgger der jo ingen
> oplysninger om????

Sådan som jeg forstår spørgsmålet har man et frameset, det kunne f.eks. se
sådan her ud:

_________________
| | |
| | a.html |
| 1.html | eller |
| | b.html |
| | |
-----------------------

Hvis der er en der går uden om framesettet og direkte spørger efter siden
"a.html" vil Mads have det sådan at framesettet bringes frem og at den højre
frame bineholder a.html som sit indhold.

Et glimrende eksempel på en implementation af dette er hvis du går ind på:

http://www.bookworld.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=1-928994-61-X

Så bliver denne side automatisk "smidt" ind på sin plads i framesettet, men
man kan stadig linke direkte til den.

Og det kan man selvom siderne er statiske ikke gøre i ren HTML.

--
Jakob Andersen

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 15-05-02 21:38

jan wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg har en sites som er bygget op af frames.

Det er synd for dig - modtag min dybtfølte medfølelse

> Nu vil jeg gerne kunne komme direkte ind
> på en side som ligger nogle nivauer nede.

Kig her:
http://www.html.dk/artikler/00019/

Mvh
Jonas