DVD regioner
Fra : james

Dato : 15-05-02 10:56

Jeg købte 4 DVDer billigt i USA. Ind i Mac'en og.......ingenting. Vil
ikke køre. Hukommelse: "Har jeg ikke læst noget om at verden er delt op
i regioner mht DVDer?"

Smid DVD disken ud. Stopper DVD afspilleren og starter den igen manuelt.
Så putter jeg lige DVD ind igen. Nu får jeg besked: forkert region, vil
du ændre indstilling? Ja, siger jeg.

Bingo!

Det virker!

Men meldingen indeholder en anden besked: Du kan kun ændre indstillingen
4 gange mere. Dvs at, lejer jeg en DVD i byen, skal jeg skifte tilbage
til region 2....osv osv.

Så til spørgsmålet: Hvorfor begrænse DVD afspilleren i det hele taget?
Kan man genindstallere DVD afspilleren og
"starte på en frisk?" mht de 5 skift af regioner?

Men at man kan afspille fra andre regioner....at man kan afspille i det
hele taget bare sådan uden videre......jeg elsker min Mac, jeg gør!

(Samtale i USA, efter at jeg havde købt CDer og DVDer. "kan din PC
afspille CDer?" -Nej, jeg har ingen lydkort. "Heller ikke DVDer så? "
-Selvfølgelig ikke.

Et år tidligere: "I skal have nye PCer? Har I kigget på Mac? "
-Jeg vil ikke høre mere om Mac. Eldon kører også
Mac og han siger det samme. vi skal ikke have Mac!! Hvad er det med I
Mac folk? I elsker jeres computere!
"Siger det dig ikke noget?"
-Ja! I er skøre! Hold nu op med det der Mac snak.
Vi skal ikke have Mac!

6 måneder siden: "Jeg har da sendt alle de oplysninger flere gange på
e-mail."
-Vi har viruser...vi kan ikke få e-mails for
tiden. Det har været galt i et par uger.
"Hvis I nu havde Ma......."
-Jeg vil IKKE høre om det! Jeg var SIKKER på
at du ville sige det!)

Mac på skrivebordet, Triumph i garagen...kan verden være bedre?

mvh,

-james

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 15-05-02 11:36

james <airthy@post5.tele.dk> wrote:

> Så til spørgsmålet: Hvorfor begrænse DVD afspilleren i det hele taget?

Filmselskaberne vil gerne forbeholde sig ret til at udgive film i
forskellige tempi og derfor forhindre forbrugeren i at købe filmene der
hvor de udkommer først (USA).

De fem skift man kan fortage er til for ikke at låse forbrugeren fast på
en regionskode uden valg.

> Kan man genindstallere DVD afspilleren og
> "starte på en frisk?" mht de 5 skift af regioner?

Der findes forskellige hacks på nettet der kan klare dette. Men efter
sigende skal man være varsom da man kan være uheldig og gøre sit
DVD-drev ubrugeligt.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Zorilla

Dato : 15-05-02 11:54

> Der findes forskellige hacks på nettet der kan klare dette. Men efter
> sigende skal man være varsom da man kan være uheldig og gøre sit
> DVD-drev ubrugeligt.

Jeg synes alle hacks er til PC. Er der nogen der ved hvor et hack til en
powerbook dvd afspiller findes?

Peter

Fra : walther

Dato : 15-05-02 12:13

In article <3ce23e30$0$97327$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Zorilla" <Zorilla@mac.com> wrote:

> Jeg synes alle hacks er til PC. Er der nogen der ved hvor et hack til en
> powerbook dvd afspiller findes?

Jeg har hacket min iceBook.

Gå ind i profileren og find modelnummeret på dit DVD drev.

Google "model +region" eller noget i den retning.

Husk at læs om det først!

Tricket er i hovedtræk at først lave drevet om til et RPC1 drev, og
derefter benytte software til at skifte regioner med.

men læs på nettet først, det afhænger af OS og drev.

mvhwf

Fra : Morten Reippuert

Dato : 15-05-02 16:17

<http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/>

Fra : Ben Knudsen

Dato : 15-05-02 12:38

Zorilla@mac.com writes:
>Jeg synes alle hacks er til PC. Er der nogen der ved hvor et hack til en
>powerbook dvd afspiller findes?

Det gyldne link er her:

http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/

Læs lidt på stoffet, før du griller dit dvd-drev. Det burde dog gå
problemløst. I visse tilfælde skal man reinstallere dvd-playeren, før det
virker, men det finder du ud af.

Mvh Ben

Fra : Zorilla

Dato : 16-05-02 07:19

"Ben Knudsen" <ben@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> Det gyldne link er her:
>
> http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/

Tak for linket. Nu er mit dvd-drev søreme regionsfrit. Det gik yderst
smertefrit og på ovennævnte link er der specifikke programmer til mac. Tak
for hjælpen.

Et lille tillægsspørgsmål, jeg går ud fra at dvd-drevet har en eller anden
form for flash rom som jeg nu har ændret ?
Jeg spørger fordi hvis jeg nu på et eller andet tidspunkt måske ligefrem
formatterer harddisken så skal jeg vel ikke lave proceduren igen ?

Peter

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-05-02 08:27

In article <3ce34f37$0$18625$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Zorilla" <Zorilla@mac.com> wrote:

> Et lille tillægsspørgsmål, jeg går ud fra at dvd-drevet har en eller anden
> form for flash rom som jeg nu har ændret ?

korrekt

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-05-02 02:53

james <airthy@post5.tele.dk> writes:

> Jeg købte 4 DVDer billigt i USA. Ind i Mac'en og.......ingenting. Vil
> ikke køre. Hukommelse: "Har jeg ikke læst noget om at verden er delt op
> i regioner mht DVDer?"

Jeg har lige prøvet at proppe en USA-sk udgave af Shrek i drevet, og
Finderen kan sagtens se og navigere rundt på disken (lidt imponerende
at der ligger over 7Gb på drevet), men DVD spilleren brager omgående i
gulvet, selv startet manuelt.

(Med en BUS-error hvilket normalt betyder at der er gået kuk i de
interne datastrukturer i programmet).

Er der nogen der har gode forslag til hvad jeg kan gøre? Nu vil jeg
få lokket maskinen til at smide disken ud igen og så starte DVD
spilleren manuelt, men hvad gør jeg hvis det ikke virker?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-05-02 04:56

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> writes:

> at der ligger over 7Gb på drevet), men DVD spilleren brager omgående i
> gulvet, selv startet manuelt.

Jeg kom siden i tanker om at jeg havde forsøgt at installere noget fra
den oprindelige OS X installationscd, og at der tidligere havde været
et tilsvarende problem med iTunes. Løsningen var at hente DVD Player
igen, og reinstallere. Det virker fint nu, selvom jeg har
regionsproblemet, og at den bliver varm og larmer.

Oh well...
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 22-05-02 05:59

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> [...]
> igen, og reinstallere. Det virker fint nu, selvom jeg har
> regionsproblemet, og at den bliver varm og larmer.

Jeg har en almindelig DVD-afspiller [Samsung] som jeg i Laserdisken
[Sct. Pedersstræde 49 i København] formedelst 500 kroner har fået
ændret, så den nu accepterer alle regioner.

Jeg har set et sted på nettet, hvor man kan downloade programmel der
ændrede flash ROMen i DVD-drevet, så også det accepterede alle regioner.
Jeg kunne dog endnu ikke finde programmel der med sikkerhed virkede på
min DVD-brænder [til G4/867], og de programmer der var der var alle til
Windows. Så brænderen skulle altså først flyttes ...
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.