/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Når man modtager en Rykker som det 1. brev
Fra : Christian Bro


Dato : 15-05-02 10:26

Hej

(Hvis jeg er i den forkerte NG må i lige guide mig i den rigtige retning)

Spm:
Hvad gør man hvis man f. eks modtager en rykker på sin telefonregning som
det første brev, dvs at man aldrig har modtaget en regning?

Min postmand har det med at smide min TeleDanmarkregning ind hos naboen som
desværre glemmer alt om den og efter ca en måned kommer der en rykker samt
gebyr og renter mm.
Men fejlen er jo ikke min - fejlen er PostDanmark.
Spørgsmålet er også om jeg kan drages til ansvar for PostDanmarks manglende
levering.

Håber i kan svare.

Vh
chr bro




 
 
Fischer & Døssing (15-05-2002)
Kommentar
Fra : Fischer & Døssing


Dato : 15-05-02 10:45

Christian Bro <christiansbro@hotmail.com> skrev følgende:

> Men fejlen er jo ikke min - fejlen er PostDanmark.
> Spørgsmålet er også om jeg kan drages til ansvar for PostDanmarks
> manglende levering.


Vi har været ude for det samme.
Vi ringede pænt til TDC regningservice og forklarede sagen.
De sendte en ny regning uden gebyr.

Hvorvidt Post DK kan drages til ansvar?
Tror det ikke ...

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst indtil det modsatte er bevist
Attention MF'ere: http://ole.tange.dk/spamsag/


Herold³ (15-05-2002)
Kommentar
Fra : Herold³


Dato : 15-05-02 10:50

> Min postmand har det med at smide min TeleDanmarkregning ind hos naboen
som
> desværre glemmer alt om den og efter ca en måned kommer der en rykker samt
> gebyr og renter mm.

Well, teknisk set er du jo klar over at hvis din regning ikke dukker op, så
ligger den inde hos naboen.

> Men fejlen er jo ikke min - fejlen er PostDanmark.

Har du gjort dem opmærksom på fejlen? Der må da også været noget galt med
din adresse på teledanmarkregningen hvis den konsekvent bliver afleveret hos
naboen?

> Spørgsmålet er også om jeg kan drages til ansvar for PostDanmarks
manglende
> levering.

Det tror jeg ikke du kan, da du er klar over at den havner hos naboen og at
det konsekvent er den regning der havner der (at dømme ud fra dit indlæg).



Christian Bro (15-05-2002)
Kommentar
Fra : Christian Bro


Dato : 15-05-02 10:52

> Well, teknisk set er du jo klar over at hvis din regning ikke dukker op,

> ligger den inde hos naboen.

Ja, fordi det er sket 4 gange

> Har du gjort dem opmærksom på fejlen? Der må da også været noget galt med
> din adresse på teledanmarkregningen hvis den konsekvent bliver afleveret
hos
> naboen?

Jeg har både overfor TeleDanmark og PostDanmark gjort opmærksom på fejlen

Der er intet glat med Adressen eller navnet på postkassen.

> Det tror jeg ikke du kan, da du er klar over at den havner hos naboen og
at
> det konsekvent er den regning der havner der (at dømme ud fra dit indlæg).

Ja, sjovt du siger det, for det er kun den regning der ender hos naboen *s*
Men stadig - et ansvar skal jo placeres og regningen (rykkergebyret) skal
betales - men af hvem? PostDanmark?

vh



Brian Axelgaard (15-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 15-05-02 19:13

"Christian Bro" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:bkqE8.4029$4f4.249754@news000.worldonline.dk...

> Ja, sjovt du siger det, for det er kun den regning der ender hos naboen
*s*
> Men stadig - et ansvar skal jo placeres og regningen (rykkergebyret) skal
> betales - men af hvem? PostDanmark?

Det ser ud til at TDC er villig til at æde det gebyr, set udfra:
news:3ce22dfd$0$17502$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...



Christian Bro (15-05-2002)
Kommentar
Fra : Christian Bro


Dato : 15-05-02 11:06

Bare sådan rent juridisk.

Lad os omformulere spørgsmålet lidt:

Hvem er ansvarlig for at slutbrugeren modtager en regning?

Lad os sige at et firma sender en regning - ja, og hvad så?
Hvis ansvar er det at jeg modtager den regning?

Min?
Posten?
Eller firmaet der udsender den?

Vh
chr bro



Peter Hansson [8520] (15-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter Hansson [8520]


Dato : 15-05-02 14:10


"Christian Bro" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:dxqE8.4031$4f4.249898@news000.worldonline.dk...
> Bare sådan rent juridisk.
>
> Lad os omformulere spørgsmålet lidt:
>
> Hvem er ansvarlig for at slutbrugeren modtager en regning?

Det "rigtige" spørgsmål ville være, hvem der evt. er ansvarlig for at
regningen IKKE kommer frem. Dermed har man en mulighed for at finde et
ansvarsgrundlag, der som bekendt er en af flere betingelser for at kunne
diskutere erstatning m.v.


PH



Brian Axelgaard (15-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 15-05-02 19:14

"Christian Bro" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:dxqE8.4031$4f4.249898@news000.worldonline.dk...
> Bare sådan rent juridisk.
>
> Lad os omformulere spørgsmålet lidt:
>
> Hvem er ansvarlig for at slutbrugeren modtager en regning?

Lige en kommentar... du ved med 100% sikkerhed at du vil få en regning.
Udebliver regningen, må du jo undre dig over, hvorfor, og så kontakter man
jo teleselskabet, ik´?



Christian Bro (15-05-2002)
Kommentar
Fra : Christian Bro


Dato : 15-05-02 14:54

Hej NG

Bare så i ikke skriver unødig, men jeg har fået svar i en anden NG.
Jeg takker for de indslag der har været

vh
chr bro



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste